2016-05-13, 18:44
Medlem
Maralagoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Kan Alm vara en kandidat till att ta över Häcken månntro? Det har snackats en del om att Potter skall vara aktuell efter säsongen men jag skulle nog föredra Alm, tycker han har gjort ett formidabelt jobb i AIK.

Är inte Alms destruktiva fotboll raka motsatsen till det Häcken står för?
Citera
2016-05-13, 18:47
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Jag fattar uppriktigt sagt inte vad det är du försöker skriva.

Tränarbyte före ett Stockholmsderby är så främmande för mig att ord inte räcker, ett minst sagt revaschsuget DIF väntar (såväl publikt som personellt eller körmässigt) och så svarar AIK med en spark i röven till Alm. Nu? Varför?

Obegripligt agerande av en klubbledning för os som bor och lever i stan. I Solna kanske ni tänker annorlunda?
Citera
2016-05-13, 18:55
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Tränarbyte före ett Stockholmsderby är så främmande för mig att ord inte räcker, ett minst sagt revaschsuget DIF väntar (såväl publikt som personellt eller körmässigt) och så svarar AIK med en spark i röven till Alm. Nu? Varför?

Obegripligt agerande av en klubbledning för os som bor och lever i stan. I Solna kanske ni tänker annorlunda?
Vilket lag håller du på? Bajen?
Jag är DIF och jag är övertygad om förlust, trots eller på grund av, detta tränarbyte. Spelar ingen roll.
Citera
2016-05-13, 18:58
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Hade jag varit Djurgårdare skulle måndagens derby vara den jag skulle vilja köpa biljett till, vinstchans i reale. Ni kommer annars vinna matchen hursomhelst med er sångarkör. Vad ska gnagas emot, de kissar ju i byxorna nu?

Sämsta timingen av tränarbyte någonsin om inte AIKs styrelse är bönder.

Att lag tillfälligt lyfter efter ett tränarbyte är ju inte så ovanligt.

Tycker snarare att den här timingen är dåliga nyheter för Djurgården. Alm har en del bra sidor men han har verkligen inte fått spelarna att glöda av entusiasm och det känns inte som att han har haft fullt förtroende.
Dessutom blir ju Djurgårdens scoutning en aning värdelös.

Tror och hoppas på en riktig urladdning och säker hemmaseger!
Citera
2016-05-13, 19:21
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Vilket lag håller du på? Bajen?
Jag är DIF och jag är övertygad om förlust, trots eller på grund av, detta tränarbyte. Spelar ingen roll.
Loser-gårdens, skaffa lite vinnarmentalitet för bövelen!

Dessutom är väl motvall skåning/glenn eller liknande. Eller är han Bajare?
Citera
2016-05-13, 19:44
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Känns som en riktig soppa detta, vi kan nog vänta flera avgångar från Solnaklubben. Alm är i mina ögon en vidrig person, men har gjort resultat som är klart godkända.

Frågorna är många;

Vem tar över?
Varför väntade man inte till EM-uppehållet?
Vem tar över under länsderbyt?
Hur kommer det sig att man nu har råd att byta honom när det sägs att man inte kunde göra det under vintern? Är det så stor skillnad?
Vem har han stött sig med, Wesström, eller fler?

Och varför i hela helvetet gjorde man det EFTER att man vinner en match med ett sent mål och vad som skulle kunna vara vändningen på en hel säsong!? Usel timing som sagt...

Känns som att det kommer bli himmel eller helvete med Norling nu. Han kan ju aik och vet att det är en klubb som stormar, men får inte riktigt känslan av att han på sikt kan göra aik lika stabila som dem var under Alms tid. Känns som att de kommer sluta antingen 1a eller typ 12a nu, inget mellanläge riktigt.

Och för dif så är väl detta bästa chansen man haft på flera säsonger att slå aik, nu när det är så stormigt? Låt gå att Sångaren inte kan spela, är det nån gång man ska slå aik så är det nu. Vet dock inte om jag gillar det (även om man såklart vill se aik lida) för då kanske difs derbyspärr släpps och de kanske får för sig att de kan slå oss också
Citera
2016-05-13, 19:46
Medlem
bagarn29s avatar
Vad tycker spelarna om bytet? Var Alm en spelarnas man?
Citera
2016-05-13, 21:02
Medlem
Norling är en trevlig man och en profil. Enligt Wiki har han följande meriter som tränare.
2005 1:a i superettan (AIK)
2013 1:a i allsvenskan och supercupen (Malmö)
Sedan blev det Brann. Någon som såg några matcher med dem och vad vi kan förvänta oss för spel utöver olika startelvor varje match. ☺
Vilken förändring tror ni styrelsen förväntar sig. Jag tror kanske mer energi/laddning "Vi mot resten av världen" i stormatcher där vi haft det svårt. Alm har varit bra på att utveckla och lyfta fram spelare. Norling kanske kan få ut mer av befintligt material? Vad är ni i Malmös känsla för Norlings styrkor?
Citera
2016-05-13, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Norling är en trevlig man och en profil. Enligt Wiki har han följande meriter som tränare.
Sedan blev det Brann. Någon som såg några matcher med dem och vad vi kan förvänta oss för spel utöver olika startelvor varje match. ☺
Vilken förändring tror ni styrelsen förväntar sig. Jag tror kanske mer energi/laddning "Vi mot resten av världen" i stormatcher där vi haft det svårt. Alm har varit bra på att utveckla och lyfta fram spelare. Norling kanske kan få ut mer av befintligt material? Vad är ni i Malmös känsla för Norlings styrkor?

Norling är ett fegt & bakåtsträvande val. Ni kommer inte bli bättre med honom. Johan Mjällby hade varit mannen, givetvis med Limpar som assisterande.
Citera
2016-05-13, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Nog för att han uppnått bra resultat i Sverige, men hur fan kan ta Brann som exempel? Är du medveten om att han körde ner Brann till andradivisionen när han lämnade MFF? På vilket sätt utmärker det hans rykte?
Citera
2016-05-13, 21:26
Bannlyst
Mixa Norling mycket i startelvan i MFF?
Citera
2016-05-13, 21:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Maralagoy
Är inte Alms destruktiva fotboll raka motsatsen till det Häcken står för?

Jag tror att Häcken skulle må gott av lite mer cynism. Potter är det självklara valet om man vill fortsätta på samma spår men jag tror Alm skulle kunna utveckla laget på ett annat sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in