2016-05-20, 22:24
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Hudfärg? Vem har dragit in den?
Du.

---

Kul för lill-Gary att behöva vika ner sig som en hare inför öppen ridå. "Händer hela tiden"....

Borde inte det här rendera i avstängning? Eller var det sista matchen på hans semesterkontrakt?
Citera
2016-05-20, 22:27
Medlem
M-9s avatar
Sundgren leder för övrigt assistligan i Allsvenskan, vem hade trott det? Gjorde 3 ass idag.

E: Nej verkar inte stämma, han har fyra totalt.
Senast redigerad av M-9 2016-05-20 kl. 22:30.
Citera
2016-05-20, 22:27
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Hudfärg? Vem har dragit in den?

Tror du det?

Snacka om genomskinligt.
Jaduuuu! Man drar lätt den parallellen när man nämner att en svart spelare inte fått sin banan! Det har ju liksom skett ett par gånger i historien, men vad vet jag.
Fet off topic nu iaf
Citera
2016-05-20, 22:33
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skedochgaffel
Visst ska det inte få orimliga proportioner, vilket jag inte tycker det fått heller. Det är ingen skitsak han gör. Du är nog mer storsint än jag. Själv kan jag va en ganska långsint jävel. Speciellt nu då jag tycker att han som är på lån inte ska komma och ta styptag på lagkamraten som stått för 3 (!) (2?) assist. Han skulle ändå kosta 50 + miljoner att köpa loss, och tror definitivt CSKA vill ha honom kvar då de ser jobbet han gör i AIK.

Vågar gissa att Goitom kommer tillbaka i sommar..
Hur menar du att det inte nått orimliga proportioner? Kollar man sociala medier och forumen är det panikstämning eftersom Carlos gjort sig större än klubben och han ska härifrån på studs, vi kan lika gärna släppa av honom på Arlanda. Han har försökt mörda en medspelare. Han är så jävla efterbliven etc etc.. Hälften av alla grejer som nämns om honom är fanemig värre än incidenten i sig.

Och nej jag tar inte Carlos agerande i försvar, det är svindåligt gjort men med kritiken som följer måste man agera djävulens advokat.
Citera
2016-05-20, 22:40
Bannlyst
Ska bli intressant höra ännu en patetisk förklaring från Wesström om detta.

-"Det har tagen en specifik bild under ett specifik situation som har debatteras under social och mediala forum. (Lägg till lite mer finare ord för det ska låta akademiskt och professionellt)
En bild blir aldrig en sanning.Brytpunkt,internt hanterade (ännu mer fina ord för låta akademisk och professionell) Bara för en bild kommunicerar i media 99 gånger och sedan blir en sanning".... Ja ni fattar
Citera
2016-05-20, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Hur menar du att det inte nått orimliga proportioner? Kollar man sociala medier och forumen är det panikstämning eftersom Carlos gjort sig större än klubben och han ska härifrån på studs, vi kan lika gärna släppa av honom på Arlanda. Han har försökt mörda en medspelare. Han är så jävla efterbliven etc etc.. Hälften av alla grejer som nämns om honom är fanemig värre än incidenten i sig.

Och nej jag tar inte Carlos agerande i försvar, det är svindåligt gjort men med kritiken som följer måste man agera djävulens advokat.

Då har jag nog missat det. Sett i endel forum att han gärna får sätta sig på första bästa plan till Ryssland. Men återigen. Är proportionerna verkligen orimliga? Han tar ett ordentligt, hårt stryptag på en lagkamrat precis efter en segerslutslignal (nytt ord ) Vill fortfarande ha en offentlig ursäkt då en låtsasbild på instagram inte räknas i min bok..
Citera
2016-05-20, 22:44
Medlem
elpirros avatar
Citat:

Väldigt sant.
Citera
2016-05-20, 22:48
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skedochgaffel
Då har jag nog missat det. Sett i endel forum att han gärna får sätta sig på första bästa plan till Ryssland. Men återigen. Är proportionerna verkligen orimliga? Han tar ett ordentligt, hårt stryptag på en lagkamrat precis efter en segerslutslignal (nytt ord ) Vill fortfarande ha en offentlig ursäkt då en låtsasbild på instagram inte räknas i min bok..
Ja i.m.o har det blivit uppförstorat så det skriker om det.

Förtjänar Carlos skit för det han gjort? Ja.
Förtjänar han att bli kallad för det ena och det andra och lämna klubben omgående? Nej.
Citera
2016-05-20, 22:49
Medlem
BertilEnstoerings avatar
Var detta sista matchen för Strandberg i AIK? Inlånad till 18:e juli läste jag och 4 matcher återstår under den tiden. Med tanke på tidigare domar har jag svårt att se att disciplinnämnden ska ge mindre än 3 matchers avstängning i alla fall.

Förvånande att inte domaren gav honom rött kort. Ingen domare som såg händelsen?
Citera
2016-05-20, 22:52
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ja i.m.o har det blivit uppförstorat så det skriker om det.

Förtjänar Carlos skit för det han gjort? Ja.
Förtjänar han att bli kallad för det ena och det andra och lämna klubben omgående? Nej.
Är det inte bengaler eller bangers som driver Svensson till hat så är det spelarna. Alltid är det något Svensson måste hata på då är det lättast att haka på mediastormen mot svensk fotboll.
Citera
2016-05-20, 22:53
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Sådant händer med jämna mellanrum på träningar, allt är glömt och förlåtet efter några minuter. Osnyggt och klantigt att att göra så framför tv-kamerorna men i gruppen är det ingen stor sak. Jag har sett flertalet snarlika situationer på MFFs träningar genom åren.

Ljungberg och Mellberg inför VM 2002.
Citera
2016-05-20, 22:55
Medlem
Känns som AIK blivit fotbollens Miljöpartiet. Man har en identitetskris där afrikaniseringen av klubben har givit afrikanerna ett frikort ifrån AIK-stilen där de kan bete sig hur som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in