2016-05-20, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BertilEnstoering
Var detta sista matchen för Strandberg i AIK? Inlånad till 18:e juli läste jag och 4 matcher återstår under den tiden. Med tanke på tidigare domar har jag svårt att se att disciplinnämnden ska ge mindre än 3 matchers avstängning i alla fall.

Förvånande att inte domaren gav honom rött kort. Ingen domare som såg händelsen?

Det kan ju bero på att matchen var avblåst och slut sedan ett tag.

Var det inte lite oväntade byten Avdic/Eliasson (56), Yasin/Brustad (65). Då stod det väl reda 1-3. De bytena måste väl ses som offensiva?

Är det fler än Ofori (Ghana) och skadade Dickson (Nigeria) som är från Afrika i nuvarande trupp?
Citera
2016-05-20, 23:53
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Att Sundgren inte var intresserad ser jag inte hur det skulle vara till något försvar. Snarare värre att en bindgalen Strandberg ger sig på en sympatisk person med ett strypgrepp efter matchen bara för att han inte fått en passning.
Vet du vad som har sagts? Vet du varför Strandberg agerade såsom han gjorde? Det där med passningen är en spekulation och nånting som kan ha bidragit till hans agerande. Att Sundgren ska ha gjort noll fel i detta är inte speciellt sannolikt men anledningen till att jag drar upp att han inte såg intresserad ut är för att "bråk" oftast har två stridande parter, här var det ett strupgrepp som såklart är förjävligt men det hela verkar va utrett. Svårare än såhär är det inte och jag förstår inte varför det ska ältas.

Trevligare nyheter: AIK tog tre poäng. Kan vi inte prata om det istället?
Citera
2016-05-20, 23:57
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det kan ju bero på att matchen var avblåst och slut sedan ett tag.

Var det inte lite oväntade byten Avdic/Eliasson (56), Yasin/Brustad (65). Då stod det väl reda 1-3. De bytena måste väl ses som offensiva?

Är det fler än Ofori (Ghana) och skadade Dickson (Nigeria) som är från Afrika i nuvarande trupp?
Patrick Kpozo är afrikan.
Citera
2016-05-20, 23:59
Medlem
Gullegubbens avatar
Strandberg trivs så bra i AIK att han vill underlätta lån/försäljning genom att göra bort sig i direktsänd tv för att få ned prislappen?
Citera
2016-05-21, 00:05
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Vet du vad som har sagts? Vet du varför Strandberg agerade såsom han gjorde? Det där med passningen är en spekulation och nånting som kan ha bidragit till hans agerande. Att Sundgren ska ha gjort noll fel i detta är inte speciellt sannolikt men anledningen till att jag drar upp att han inte såg intresserad ut är för att "bråk" oftast har två stridande parter, här var det ett strupgrepp som såklart är förjävligt men det hela verkar va utrett. Svårare än såhär är det inte och jag förstår inte varför det ska ältas.

Trevligare nyheter: AIK tog tre poäng. Kan vi inte prata om det istället?

Försökte inte Carlos ta ett strupgrepp en gång till?

Matchen? Jag skulle inte vilja säga att AIK tog tre poäng, snarare att de fick tre poäng. Otto bjuder ju på 2½ mål och FFF hade ju en riktigt bra chans att göra ett tredje mål.

Undrar hur ni klarar plasten och ett förmodligen riktigt taggat Gefle? En del fans har ju redan räknat in tre poäng.
Citera
2016-05-21, 00:12
Medlem
Domarna verkar korrupta.

Citat:
– Vi uppmärksammade tyvärr inte stryptaget och har därför inte med det i vår rapport, säger assisterande domaren Andreas Söderkvist.

Syns klart och tydligt att två av domarna ser händelsen från enstaka meters håll och är på väg fram för att avstyra men att AIK-spelare hinner före.

http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/aik-spelarna-rok-ihop-efter-fff-matchen/
Citera
2016-05-21, 00:13
Medlem
lighten-ups avatar
Ofta man tar strypgrepp på någon annan så där, speciellt i samma lag
Citera
2016-05-21, 00:14
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Försökte inte Carlos ta ett strupgrepp en gång till?

Matchen? Jag skulle inte vilja säga att AIK tog tre poäng, snarare att de fick tre poäng. Otto bjuder ju på 2½ mål och FFF hade ju en riktigt bra chans att göra ett tredje mål.

Undrar hur ni klarar plasten och ett förmodligen riktigt taggat Gefle? En del fans har ju redan räknat in tre poäng.

Det är alltid så det låter. AIK får mål match efter match. Carlos och Isak gör inte mål, de får de till skänks. Ishi gjorde inte mål mot dif. Målvakten drog och köpte korv.
Citera
2016-05-21, 00:17
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Summering:

Alla PK-människor och F!-supporters är upprörda över att två män gruffade lite. De kräver att något görs! Precis som att F! Kräver att de ska få vara med att bestämma hur mitt hushåll ska skötas, hur många pappadagar jag ska ta..

Sköt ert eget jävla bondläppslag.... Cunts!
Det är en ganska stor skillnad på "gruff" och att ta strypgrepp på en annan människa. Det senare gränsar mot ett psykopatiskt beteende och det är inget beteende som ska tolereras i vår högsta fotbollsliga (eller någon annan division, för den delen). Därmed bör det såklart beivras av antingen förbundet eller klubben själv.
Citera
2016-05-21, 00:20
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Det är alltid så det låter. AIK får mål match efter match. Carlos och Isak gör inte mål, de får de till skänks. Ishi gjorde inte mål mot dif. Målvakten drog och köpte korv.
Isak alltså.. Jag har nog aldrig hört någon kallas "smart" så ofta som den pojken. Man skulle kunna tro att han springer runt och botar cancer där nere på gräset.
Citera
2016-05-21, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Rulla runt på marken och försöka spöa skiten ur varann. Knuffar och svordomar. Mycket du inte tar med här som hände mellan Ljungberg och Mellberg.

Hyckleri från din sida att å ena sidan försvara bråket inför VM 2002 men fördöma det som hände idag.

Tycker dock att "rulla runt och slåss" är bra mycket mildare än ett strypgrepp. Hade Strandberg gått fram och knuffat till Sundberg eller något hade det varit en sak, men att hålla strypgrepp på det sättet är fan psykopatfasoner.

Kanske överanalyserar det, vad vet jag.
Citera
2016-05-21, 00:33
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Det absolut mest fascinerande med dagens händelser måste väl ändå vara att knappt en enda människa har frågat "Varför?". Tror bara det är ZlatanMania som har undrat. Skulle någon ta ett strypgrepp på det där sättet för att han inte slog en passning 5 minuter tidigare? Knappast. Eller ja, omöjligt är det såklart inte, men om det är enda anledningen, då har Strandberg seriöst allvarliga problem..

Så. Vad mer har hänt mellan dom eller är det så att Strandberg borde söka hjälp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in