2016-04-23, 16:01
Medlem
Äter man ett proteinrikt pre work-out meal bör Eaa/Bcaa vara bortkastade pengar.
Som det så ofta är med kosttillskott.
Citera
2016-04-23, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Just så. Övriga icke-essentiella aminosyror klarar kroppen av att tillgå utan exogent intag.

Ja men jag menar att det sker ju inte ur intet. Så jag undrar om det verkligen är bra att köra EAA på fastande då kanske en hel av EAA går åt till att skapa resten av syrorna. Det var det jag menade. Och därmed tar bort en del av effekten med EAA.
Citera
2016-04-24, 05:29
Medlem
realthugs avatar
Funderar på och köpa BCAA i tablett form, någon som har erfarenhet? När bör jag ta dem före träningen eller efter?
Citera
2016-04-24, 15:18
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realthug
Funderar på och köpa BCAA i tablett form, någon som har erfarenhet? När bör jag ta dem före träningen eller efter?

Med ditt kostschema i åtanke kommer BCAA knappast fylla någon gyllene funktion. Du kan ta det för att dryga ut ditt proteinintag något men utöver det kan du inte räkna med några "effekter".
Citera
2016-05-19, 18:11
Medlem
Qusimotos avatar
Hur många gånger per dag ska man dricka bcaa? När jag jobbar får jag inte i mig lika mycke protein som jag borde. 1måltid samt lite proteinpulver,idag blandade jag med mig en bcaa som jag drack innan lunch. Kan jag ta en nu igen? Min nästa måltid ( proteinpulver) kommer jag ta runt 20-21 ikväll. Samt att jag tog en bcaa imorse före gym

Så blir 3ggr för mycke?
Citera
2016-05-19, 18:28
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Hur många gånger per dag ska man dricka bcaa? När jag jobbar får jag inte i mig lika mycke protein som jag borde. 1måltid samt lite proteinpulver,idag blandade jag med mig en bcaa som jag drack innan lunch. Kan jag ta en nu igen? Min nästa måltid ( proteinpulver) kommer jag ta runt 20-21 ikväll. Samt att jag tog en bcaa imorse före gym

Så blir 3ggr för mycke?

Noll gånger.
Citera
2016-05-19, 18:45
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Noll gånger.

Varför? Jag har redan en burk så då kan jag ju dricka upp den fast du tycker bcaa är väedelöst.
Citera
2016-05-19, 18:59
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Varför? Jag har redan en burk så då kan jag ju dricka upp den fast du tycker bcaa är väedelöst.
Eftersom det troligen ändå inte kommer ge någonting kan du dricka det så ofta eller så sällan du vill. Upp till dig. Men frågar du kosttillskottstillverkarna så kommer de så klart säga att du gärna ska konsumera tre-fyra shakes om dagen, eftersom det ligger i deras intresse att du gör det.
Citera
2016-05-20, 23:39
Medlem
Swe1227s avatar
Hej, hur är det egentligen att ta BCAA på morgonen innan man kliver upp, låt säga att man vaknar kl 7, tar bcaa på tom mage och sen äter frukost vid kl 11. Är det någon nytta med att ta bcaa om alternativet är att inte äta nånting på morgonen medans man drar sig, eller skadar det bara?

Målet är att bygga muskler och äta kaloriöverskott.
Jag vet annars inte när jag ska ta bcaa, före och efter träning äter jag alltid/dricker proteinshake.
Citera
2016-05-21, 00:02
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Målet är att bygga muskler och äta kaloriöverskott.
Jag vet annars inte när jag ska ta bcaa, före och efter träning äter jag alltid/dricker proteinshake.
Ställ dig själv frågan varför du ens ska ta BCAA när du ändå får i dig protein. Har du svårt att komma upp i > 1.6 g/kg/d kan du fylla ut det med vassle.
Citera
2016-05-21, 00:07
Medlem
Swe1227s avatar
Tja, grejen är att jag har en oöppnad burk hemma som jag haft i ca ett år och jag vet inte när jag ska ta det. Jag äter hyffsat med mat och tar redan vassle.

Enda gången jag kunde tänka mig ta bcaa är på morgonen på helgerna, när jag vaknar ca kl 8 men inte får i mig frukost förens 11...

Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Ställ dig själv frågan varför du ens ska ta BCAA när du ändå får i dig protein. Har du svårt att komma upp i > 1.6 g/kg/d kan du fylla ut det med vassle.
Citera
2016-05-21, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Tja, grejen är att jag har en oöppnad burk hemma som jag haft i ca ett år och jag vet inte när jag ska ta det. Jag äter hyffsat med mat och tar redan vassle.

Enda gången jag kunde tänka mig ta bcaa är på morgonen på helgerna, när jag vaknar ca kl 8 men inte får i mig frukost förens 11...
Du ska väl dricka det där under träningen.
En del säger att man ska dra i sig bcaa direkt på morgonen för att få upp aminosyrenivåerna i blodet.
Drick upp den där burken men köp ingen ny.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in