Jag förstår helt vad du menar

Dock tror jag många har lite förutfattade meningar då det kommer till just att "pusha" i leaderboards.
Den grupp jag spelat med nu senaste veckan i 4p vi dingade para1000 efter att vi clearat en GR105, nu jobbar vi på GR108 och alla är p1000+ men ingen är på p1200 ännu exempelvis.
Kollar man förra season så var Wizen snudd på tvungen att ligga p1500++ för att ha skada för gr100+ (om nu wizen fått sjukt tur med gear givetvis)
Jag spelar kanske 30% i förhållande till hur mycket jag spelade förra season, då det är saker IRL som prioriteras mest.
Bara det att den tid jag spelar så grindar jag rifts för keys att spendera på GR.
Så att viga sitt liv/vara nolifer har inget med Leaderboardsen eller spelet i sig att göra, bara prioriteringar på vad man vill göra då man väl spelar
Wizen i vårt party exempelvis, vi i vår grupp har stöttat honom som fan med material (gula, blå, vita och souls framförallt) sen kört bountys med han så han har kunnat rerolla ett nytt ET-svärd.
Igår fick han ett nytt ET-svärd på 32XX DPS, 10%dmg, 5%AS och 145 ET%.
Nu har han absolut inte haft RNG på sin sida, "vår" wiz har gjort 1950+ bountys där ALLT material gått till att rerolla ET-svärd.
Hans target nu är att rolla en bra amulett, sen efter det kommer Bracers och Shoulders som ska craftas osv..
Så vår grupp är långt ifrån optimerad utan vi får lägga mycket tid på kringsaker just pga RNG.
Titta på rank 1 4p, deras Wiz har haft flawless ger i nästan 1000 paragons och lite därav så har dom clearat en GR115 med tillsammans med den kunskap dom besitter.
Vi var 1 sekund igår från GR108 clear, men Agnidox bestämde sig helt sonika att på sista Arcane-snurren på CoE att vandra ut ur ET-stacken och snabbt tillbaka då tiden rann ut.
Roliga här var dock att vi inte ens var ute efter att cleara utan bara köra Exp-run men fick en underbar rift
Dock lite kul att sen efter att "vår" wiz fick ET-svärdet så speed-kör vi GR95 på under 7 minuter, fint för gemups ;D
En annan grej som är väl värt att dela med sig är; ett gäng i klanen cleara en GR113 inatt på 11 minuter

7 st Elit-packs vid en conduit och sen power på Hamelin.
11 jäkla minuter på en gr113 är helt insane