2016-05-18, 03:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
gr110 gick av stapeln under kvällningen.
Så vi gav oss på gr111 som strax därefter, såg ut såhär efter ca 5-6minuter in i griften; http://oi67.tinypic.com/jjwbqr.jpg
Peridition som boss och en channel så en clear på 111 under 13min vart resultatet på det

Jäklar vad långt före tiden ni låg! Tar RG mycket längre tid denna säsongen så att man behöver lång tid på sig?

Såg den där ryska bruden som spelar WD köra 114 nu ikväll och de hade kanske 5 minuter och conduit och fick Butcher, jag trodde att det skulle vara ett solklart kill men de hann inte. Är TR så mycket sämre än förra säsongens Delsere?

Grattis till att ni fick ner 111 också.
Citera
2016-05-18, 13:17
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Blev en Crusader i helgen, inte lirat Crusader sen RoS släpptes, så tänkte testa på den.

Gearade den på 2 dagar, farmar just nu pets dock medans jag slölirar om kvällarna så har inte pushat framåt i GR ännu, kanske blir solopush i afton medans jag glor på Liverpoolmatchen.
Tog GR55 andra dagen utan att pusha direkt hårt, så det har förändrats en hel del sen S1/2 när GR50+ var svårt.
Citera
2016-05-18, 15:40
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majoris
Jäklar vad långt före tiden ni låg! Tar RG mycket längre tid denna säsongen så att man behöver lång tid på sig?

Såg den där ryska bruden som spelar WD köra 114 nu ikväll och de hade kanske 5 minuter och conduit och fick Butcher, jag trodde att det skulle vara ett solklart kill men de hann inte. Är TR så mycket sämre än förra säsongens Delsere?

Grattis till att ni fick ner 111 också.

Tack!
Ja, vi låg före pga att vi fick en helt sjukt RNG då vi tålamodigt stod och bråkade med 5 eliter och vi tog ner så pass mycket trashmobs så vi lyckades spawna 2 pylons med cirka 50yards mellan (ungefär lite mer än 1 skärmbild)
En av dom pylons var speed = 1 till elit = 6 totalt och RNGesus var på vår sida och den andra pylonen var Conduit
Så vi hade 7 eliter, 0 trash och en conduit som kunde spendera all sin dmg på eliterna

Som jag skrev så fick vi Perendition som RG, rätt okej då han rör sig oerhört lite (om inte munken fuckar upp och kör "blinde" på han)
Så vi stackade upp "stricken" i typ 2 minuter, poppa channel och höll bort Eliterna medans channel var aktiv.
Då channel var slut så tog vi in Eliterna för att hålla "Arcane" uppe och GG

TR är bättre än Delsere denna season då det setet fått buffade nummer så, Delsere är det ju inte ens nån som spelar med denna season

Aaa, Cyberida
Spelade med den gruppen (som WD iställetför henne) under dagen igår då hon var "afk" vi körde gemups GR107.
Munken i den gruppen spelade jag med förra season (då jag var WD) då vi tog vår gr105 innan jag gick vidare till en annan grupp i slutet och pushade fram en gr107.
Senast redigerad av ImWorthless 2016-05-18 kl. 15:44.
Citera
2016-05-18, 22:26
Bannlyst
Körde med monk på season och hamnat på paragon200 o farmar torment 8 utan problem men det är en sak i vägen... set dungeons.... klarar inte av den och undrar om jag får behålla min monk när säsongen är slut samt om jag får exp från paragons från season till standard karaktärerna.
Citera
2016-05-18, 22:32
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DougLee
Körde med monk på season och hamnat på paragon200 o farmar torment 8 utan problem men det är en sak i vägen... set dungeons.... klarar inte av den och undrar om jag får behålla min monk när säsongen är slut samt om jag får exp från paragons från season till standard karaktärerna.

När säsongen är slut förs allt över till non-season.
Citera
2016-05-19, 03:12
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DougLee

Här har du bra setups för de olika dungeons som Monk.

Inna: http://www.diablofans.com/builds/70226-set-dungeons-monk-innas-set

Uliana: http://www.diablofans.com/builds/70155-set-dungeons-monk-ulianas-set

SwK: http://www.diablofans.com/builds/70229-set-dungeons-monk-sunwuko-set

Här har du "spawns" för dom samt för övriga chars: http://www.diablofans.com/forums/diablo-iii-general-forums/diablo-iii-general-discussion/139000-set-dungeons-complete-list-of-locations-w-video
Citera
2016-05-19, 04:00
Bannlyst
Citat:
TR är bättre än Delsere denna season då det setet fått buffade nummer så, Delsere är det ju inte ens nån som spelar med denna season

Absolut, men jag tänkte bossfighten förra säsongen med Delsere vs bossfighten denna säsongen med TR. Såg på hennes stream när de spawnade Crusader King med Power pylon och sex minuter kvar, trodde att det skulle vara ett kill for sure (grift 113). Men bossen tog över åtta minuter! Dock var det väldigt poor execution av dem.

https://www.twitch.tv/cyberiada/v/67003466 4:22:35 in ungefär.

5:07:25 in får de Butcher, det som jag nämnde i mitt förra inlägg, som de missade. 6 minuter med pylon.

Jag vet inte, det känns bara som att RG tar längre tid denna säsongen. Förra säsongen kändes det som att en stationary RG med vilken pylon som helst och 4 minuter skulle räcka i 8 fall av 10 eller så. Har dock inte pushat 4 man denna säsongen ännu.
Citera
2016-05-19, 13:37
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majoris
Absolut, men jag tänkte bossfighten förra säsongen med Delsere vs bossfighten denna säsongen med TR. Såg på hennes stream när de spawnade Crusader King med Power pylon och sex minuter kvar, trodde att det skulle vara ett kill for sure (grift 113). Men bossen tog över åtta minuter! Dock var det väldigt poor execution av dem.

https://www.twitch.tv/cyberiada/v/67003466 4:22:35 in ungefär.

5:07:25 in får de Butcher, det som jag nämnde i mitt förra inlägg, som de missade. 6 minuter med pylon.

Jag vet inte, det känns bara som att RG tar längre tid denna säsongen. Förra säsongen kändes det som att en stationary RG med vilken pylon som helst och 4 minuter skulle räcka i 8 fall av 10 eller så. Har dock inte pushat 4 man denna säsongen ännu.

Crusader King är en av de värsta bossarna ska ju tilläggas, Reflect Damage, Wormhole..
Sen så såvitt jag förstått med Wiz, så har dom problem att hålla Arcane på bra nivå därav Electrecute som spammas imellanåt.
Nackdelen där är att Electrecute "flyttar" wizen ur position ibland och då tappar man sin stackingpoint och därav en massa damage och man får börja på nytt.

Wizen i min grupp byter ibland ut passiva skills, tar bort Blur och lägger till Conflagration för mer CC som därav skapar mer Arcane.
Dock utan Blur så tappas massvis med reduce damage.

Natten till idag körde vi noboss 107, gav oss nätta summor i Exp för mer paragons.
800+ mil exp i timman, 10 levels cirka i timman.
Så inatt fick man äntligen börja "rensa" stash från CowStaffs, 1 Tab var dedikerad till CowStaffs
Citera
2016-05-19, 16:07
Medlem
Citat:
Crusader King är en av de värsta bossarna ska ju tilläggas, Reflect Damage, Wormhole..
Sen så såvitt jag förstått med Wiz, så har dom problem att hålla Arcane på bra nivå därav Electrecute som spammas imellanåt.
Nackdelen där är att Electrecute "flyttar" wizen ur position ibland och då tappar man sin stackingpoint och därav en massa damage och man får börja på nytt.

Wizen i min grupp byter ibland ut passiva skills, tar bort Blur och lägger till Conflagration för mer CC som därav skapar mer Arcane.

Natten till idag körde vi noboss 107, gav oss nätta summor i Exp för mer paragons.
Så inatt fick man äntligen börja "rensa" stash från CowStaffs, 1 Tab var dedikerad till CowStaffs

Ni har alla BiS med full augment?
Även om RGn tar lika länge, eller ibland t.o.m längre än trashen i riften vilket inte är ovanligt, så låter det inte sunt att hoppa över bossen så här tidigt in i säsongen om man inte ligger stadigt norr om 2k paragon.
Finns ju alltid lite att uppgradera, de flesta supports ser jag rocka utan några augments och många med Ease i vapnet
(inget fel i det, vad gör 270 mer sheet dmg eller life on hit/elite skada när man speedrunnar? Inte mycket.).
Undrar mest vad folk gör med sina gems, antar de sätter den på gearen de solar med...
Är nog lätt hänt att man glömmer bort att man är en del av gruppen när man tittar tillbaka på tiotals speltimmar och ser sig uteslutande som en buff-maskin åt wizen, och enda stora skillnaden mot första och sista dagen är paragonlvl, då man hade bästa gear redan efter ett par TX runs.

Ja, ja, även om en ny säsong alltid fräschar upp så är jag bara lite grining när allt känns som upprepning även här i HC-land.
Citera
2016-05-19, 16:24
Bannlyst
Citat:

Nja, du tänker på Bone Warlock som har reflect och wormhole. Crusader King är Skeleton King, och han är ju rätt bra. Kan TPa ut då och då men om man står stacked så tar det inte många sekunder innan han är inne. Dock finns det ju bättre bossar.

Oj, fick ni så mycket som 800 miljoner exp i timmen? Jag trodde att det var typ 600 när jag gjorde lite överslagsmatte efter att ha sett Arkissmall köra nobossruns häromdagen.

Edit: Jag frågade empyrian och arkissmall nu och de sa 600-700 i timmen nu när de kör 111or.

Citat:
Ursprungligen postat av runesune
Även om RGn tar lika länge, eller ibland t.o.m längre än trashen i riften vilket inte är ovanligt, så låter det inte sunt att hoppa över bossen så här tidigt in i säsongen om man inte ligger stadigt norr om 2k paragon.
Finns ju alltid lite att uppgradera, de flesta supports ser jag rocka utan några augments och många med Ease i vapnet
(inget fel i det, vad gör 270 mer sheet dmg eller life on hit/elite skada när man speedrunnar? Inte mycket.).
Undrar mest vad folk gör med sina gems, antar de sätter den på gearen de solar med...
Är nog lätt hänt att man glömmer bort att man är en del av gruppen när man tittar tillbaka på tiotals speltimmar och ser sig uteslutande som en buff-maskin åt wizen, och enda stora skillnaden mot första och sista dagen är paragonlvl, då man hade bästa gear redan efter ett par TX runs.

Ja, ja, även om en ny säsong alltid fräschar upp så är jag bara lite grining när allt känns som upprepning även här i HC-land.

Augmenta support-gear känns ju onödigt, man dör ju aldrig ändå. Att "slösa" högt uppgraderade gems på det känns rätt dumt erftersom man vill spara dem åt sin main specc, och att augmenta två eller fler set med höglevlade gems är ju jättekrävande.

Och om man får 800 mil exp i timmen så är det 50-100% mer exp än vanliga speedgrifts, så man förstår varför de har börjat köra det redan.

Jag hatar dock nobossruns, tänker inte spela det mer än några gånger fördmodligen, då tröttnar jag bara.
Senast redigerad av Majoris 2016-05-19 kl. 17:16.
Citera
2016-05-19, 19:32
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runesune

Jag har 50/50 ancient/non-ancient gear på munk och på wd och kör WD utan spirit vessel och dör oerhört sällan. Jag har inge augment i någon gear alls på support eller på offensiv char.
De få gånger jag dött är då Barb missa IP.
Kör även med Ease i vapen oavsett push eller NB-runs

Wizen i min grupp har endel augment, han ligger på 17k+ intel atm.
Citera
2016-05-20, 14:24
Medlem
Moffins avatar
2 rainbow goblins igår men fortfarande inga wings

Jag vet förresten att någon i den här tråden förut frågade om den nya pennant (som kallas Kahzra pennant) fanns i spelet; det har ju varit misstänkt att den togs bort med lite andra cosmetics innan release då det gått tre veckor och ingen hittat den. Nu har det iaf kommit en bluepost som bekräftar att jo, den finns live och de har kontrollerat så att den droppar som den ska, men den ska tydligen vara bland de allra sällsyntaste cosmeticsen. Själv tycker jag inte den var så intressant så kommer nog inte lägga ned någon tid på att leta innan de åtminstone hittat var man får den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in