2015-09-02, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stolten85
Någon som lirar monk? Vilken/vilka builds är bäst nu? Jag har inte kört på cirka 6 månader och då körde alla typ dashing strike builds

https://www.youtube.com/watch?v=fRT56H1HEo0

"Diablo 3: GR69+ Uliana's Stratagem Monk (2.3 | Season 4)"
Citera
2015-09-03, 00:17
Medlem
Pf0llz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seconds
Kör Helltooth nu, missade precis GR 60 igår med två polare, måste ha lite mera flyt med den gearen vi har för att det skall gå. Laggar satan med Helltooth ibland bara, lite trist. Solo har jag nog inte mer än 54, men det var utan CoE i kuben, inte testat med den än

Rätt bra build för att farma T7, keys och bountys m.a.o. Måste försöka få tag på ett vapen i helgen så jag kan farma fler GR keys och bountys! Måste ha fler mats så ja kan lägga in all skit jag sparat i stashen i kuben

Hoppas att hitta vapnet till helgen så jag kan testa den då!
Man kan ta bort Area Damage så laggar inte Helltooth lika mycket (inta alls nästan), dock lite tråkigt att behöva gimpa sin dps för att det skall vara spelbart.
Citera
2015-09-03, 06:19
Medlem
Har haft den mest sinnessjuka otur denna season. Kör DH som main och vill ha full UE, har 5/6. Är dock paragon 210 och har fortfarande inte hittat mina UE gloves. Och då har jag använt bra många shards och försökt cuba rätt från andra set-delar. Helt sjukt.
Citera
2015-09-03, 07:46
Medlem
Secondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pf0llz0r
Man kan ta bort Area Damage så laggar inte Helltooth lika mycket (inta alls nästan), dock lite tråkigt att behöva gimpa sin dps för att det skall vara spelbart.

Ja, det är riktigt trist.. Igår fick dom jag lirar med nog så dom boostade upp en monk åt mig istället. Kommer fortfarande lira min WD solo då jag älskar klassen. Frågan är om dom kommer kunna fixa laggen någon gång!
Citera
2015-09-03, 07:59
Medlem
En korkad fråga, kan jag använda min monk från season 3 och lira med den i season 4?
Citera
2015-09-03, 08:01
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolten85
En korkad fråga, kan jag använda min monk från season 3 och lira med den i season 4?

Nej du måste börja om från början. Det är det som är poängen med seasons
Gå in på create new character och så kryssar du i season character-rutan där.
Citera
2015-09-03, 08:26
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Har haft den mest sinnessjuka otur denna season. Kör DH som main och vill ha full UE, har 5/6. Är dock paragon 210 och har fortfarande inte hittat mina UE gloves. Och då har jag använt bra många shards och försökt cuba rätt från andra set-delar. Helt sjukt.

Då har vi exakt samma dilemma. Har 4 av 6 men kör med rorg, så 5 av 6. Men skiten droppar inte.
Har inte chest eller handskar.
Är para 190ish och har 10 timmar played på min dh.
Citera
2015-09-03, 08:36
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Det nya setet, som jag inte minns vad det heter, som ger bonus till Seven-sided Strike och exploding palm är, så vitt jag vet, den bästa just nu. Det var i alla fall den builden som monken använde när dom clearade ett Torment 10 rift under 2min

Typiskt att man har full Inna och full Thousand Fury, men bara två delar i Ulnasettet (eller vad det heter). Blir att fortsätta nöta!
Citera
2015-09-03, 08:58
Medlem
Secondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Typiskt att man har full Inna och full Thousand Fury, men bara två delar i Ulnasettet (eller vad det heter). Blir att fortsätta nöta!

Haha! Hade så med min WD, fullt Jade, Zuni och Arachyr men saknade shoulders till Helltooth i flera dagar
Hoppas på tur med min monk nu så jag kan komma igång med den fort!
Hur funkar dom seten att köra med förresten? Fury och Inna?
Citera
2015-09-03, 08:59
Medlem
Tubess avatar
För en gångs skull så har man tur i detta spel. Har fått fullt 6 set till DH, båge och dead mans legacy på p100, så nu är det bara att farma allt annat, bälte ringar bracers och amulet :P

Kom ihåg i s3 så fick jag inte en enda templar relic som gav immortality på över 500 paragon. Det var nog det galnaste jag varit med om.
Citera
2015-09-03, 09:32
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubes
För en gångs skull så har man tur i detta spel. Har fått fullt 6 set till DH, båge och dead mans legacy på p100, så nu är det bara att farma allt annat, bälte ringar bracers och amulet :P

Kom ihåg i s3 så fick jag inte en enda templar relic som gav immortality på över 500 paragon. Det var nog det galnaste jag varit med om.

Inte ens med hjälp av mina relics fick du en
Fixade även furnace till dig, du hade extrem otur förra season haha..
Citera
2015-09-03, 09:35
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Haha! Hade så med min WD, fullt Jade, Zuni och Arachyr men saknade shoulders till Helltooth i flera dagar
Hoppas på tur med min monk nu så jag kan komma igång med den fort!
Hur funkar dom seten att köra med förresten? Fury och Inna?

Ja för fan, blir att nöta.

Inna har jag inte ens testat, men känns värdelöst. Thousand Fury fungerar faktiskt helt okej, kör det mest. Man glider genom torment 4 äckligt fort. Dashar förbi allt och allt dör på vägen, så relativ effektivitet har man ju med andra på hastighet/svårighetsgrad. Men så fort man kommer upp emot torment 6-7 så fallerar man känns det som. Har upgrades kvar att göra såklart men man kommer inte lika långt som ulda tror jag. Sunwuko eller hur det heter känns också rätt B.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in