2019-05-20, 12:53
Medlem
kinky_Ms avatar
Grim Dawn är mycket bättre än PoE och Diablo 3. Har gett upp hoppet för Blizzard.
De som gjorde Diablo finns inte kvar.
Citera
2019-05-20, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Poe är ju i en annan dimension i content, helt klart, hoppas blizzard sneglar på deras saker som kommit under åren, som de kan föra in Diablo4 om de någonsin kommer? =) eller expansion till D3...

D3 fungerar för mig nu i väntan på något bättre =)
Tror det är realistiskt att Blizzard utvecklar ett nytt Diablo spel till PC sedan en tid tillbaka(inte D-immortal som är ett samarbete med Netease). Jobb postings, läckor av respekterade journalister m.m. sen att företaget inte haft en stor ny release på ett tag nu, vad har man snickrat på under hela den här tiden sedan D3 expansionen för 5 år sedan? Känns ganska logiskt att vi får se något nytt snart.

Jag vågar absolut inte hoppas på något men tror inte det är omöjligt att vi får höra något om Diablo 4 redan i årets Blizzcon. Blizzards diablo utvecklare(?) har bjudit in den populära streamern Quin69 som inte spelat D3 på år vilket IMO tyder på att något är i görningen. Ett nytt D3 expansion är jag dock väldigt skeptiskt till, det skeppet har seglat iväg.
Citera
2019-05-20, 16:45
Medlem
who-s avatar
Inte många alls som lirar på ps4a?
Hade varit kul om fler lira men verkar inte så..

Aja segt men men..

Bless
Citera
2019-05-20, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Grim Dawn är mycket bättre än PoE och Diablo 3. Har gett upp hoppet för Blizzard.
De som gjorde Diablo finns inte kvar.
Jag vet inte, D3 har fortfarande den bästa spelmotorn av samtliga trots väldigt lite ny content. Innehållsmässigt(updates) är PoE i en klass för sig men det spelet lider av tekniska besvär och buggar, all ny content är inte heller bra som det buggade och jobbiga betrayal, förstörde lite spelet för mig. Grim dawn är trevligt litet spel men är också främst för singleplayern, vet inte varför men har aldrig fastnat för det riktigt, tror inte gillade någon klass/kombo. Föredrar när klasserna är bättre etablerade som i Diablo serien och inte detta hybrid sandlåda hit och dit(fast det är ju dels charmen med PoE & Grim dawn).

Det är fler nya diablo liknande spel på väg som också ser intressanta ut, Last Epoch och Warhammer Chaosbane, Wolcen om det någonsin blir färdigt.

Stora hoppet är fortfarande Diablo 4 men som du säger finns Blizzard North inte längre(som utvecklade D1 & D2). Enligt den så kallade läckan av Jason Schreier ska Diablo 4(som påstås vara under utveckling och bär namn Project Fenris) vara åt Diablo 2 hållet, ett modernt mörkt D2 snarare än det wow-diablo som D3 är. Man kan ju bara hoppas att ryktet stämmer trots att förhoppningarna är låga.
https://www.fz.se/nyhet/278400-heta-diablo-4-rykten-liknar-diablo-2-souls-liknande-upplagg-testades
Senast redigerad av Imladris 2019-05-20 kl. 17:15.
Citera
2019-05-20, 17:51
Medlem
Som Imladris skriver så är motorn väldigt bra och personligen så gillar jag sån här grafik i stället för försök till realism som utdateras fort. Och de två nya bonusarna från senaste säsongerna kan nog alla hålla med om är ett steg i rätt riktning.

Själv tycker jag att det är så segt att behöva traggla sig fram med skit-builds för att till slut ha alla delar som man måste för att kunna köra det man vill. Och obalans är något som fortfarande präglar spelet väldigt mycket. Att man kan få ett item som gör att en spell gör 10 gånger så mycket skada är så löjligt, detta gör även att man måste fokusera på de spells som blir sönderbuffade av items. Jag som gillar spells som Hydra och Black Hole kan inte spela något som ens gör 10% dmg av Chantodo/Bazooka.
Citera
2019-05-21, 21:11
Medlem
who-s avatar
Det vart en wizard ändå.
Ska bli intressant.
Citera
2019-05-21, 23:14
Medlem
Opilus5500s avatar
Tog en break i WoW beta =) , DH krossar =) level 78 =) nu blir de sängen =)
Citera
2019-05-23, 19:04
Medlem
who-s avatar
Hur får man tag i pet från season journey?
Har precis klarat chapter 1 i season journey.

Snabba svar uppskattas.
Är fortfarande en noob
Lirar på ps4a.

Bless
Senast redigerad av who- 2019-05-23 kl. 19:11.
Citera
2019-05-24, 00:52
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Hur får man tag i pet från season journey?
Har precis klarat chapter 1 i season journey.

Du måste klara Chapter 4.
Citera
2019-05-24, 05:16
Medlem
Lucky-Mans avatar
LoN tvingar också spelaren till en viss build ifall man ska spela grift 100+ ;(

Jag som tänkte chilla med strafe och bara hålla musknappen inne samtidigt som jag smoke screenar
Citera
2019-05-24, 10:33
Medlem
Asklords avatar
Blir lite fundersam. Jag har Efternal collection på ps4 och där finns inte necromancer som hero, men enligt Blizzard ska han finnas i trean??
Citera
2019-05-24, 11:09
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Blir lite fundersam. Jag har Efternal collection på ps4 och där finns inte necromancer som hero, men enligt Blizzard ska han finnas i trean??

Nu är jag inte fullt insatt i hur det funkar på PS4, men har du laddat ner all DLC också? (Om det är så att det är separat dvs).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in