2016-01-12, 14:58
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Hade en "gammal" Yangs i lådan, fick duga för tillfället, vilken av delarna ska jag försöka få ancient först?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Yamal-2190/hero/60498743

1. Fixa en ny chest med 12 i disc istället för 9, samma sak med Dead mans legacyn.
2. Satsa på att få tag på en vettig HF-amu.
3. Byt ut Rakoffs i kuben mot Convention of element-ringen
4. IN MED BALISTICS ISTÄLLET FÖR NIGHT STALKER FÖR FAN POJK!
5. Kör evasive fire/focus istället för entangeling shot
6. Byt companion till wolf.
7. Byt ut steady aim mot cull the weak
8. Har du inte en follower eller team mate som kan procca bane of the trapped och cull the weak måste du byte ut Calamityn mot en Thunderfurry i kuben. (alt byta ut din molten gem mot iceblink)
9. Byt ut Molten-gemet mot Stricken.
10. Byt ut smoke screen mot Vengence/Seethe

Helvete va mycket det blev då, nu orkar jag inte skriva mer.
här ser du min UE DH: http://eu.battle.net/d3/en/profile/LeanMachine-2953/hero/64392563
Citera
2016-01-12, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xanathaar
Ja, det kan nog stämma. Har inte spelat sen i början på s4, och då var det snack om att AD var buggat.

AD var fortfarande bäst för u6 DH (bara 50% från FnR som inte fungerade, gällde alla klasser) om man spelade i grupp för GRs. För speed farming/bounty var CDR bättre.

Skillnaden på de DHs som inte hade AD och de som hade det var enorm. DH var ju en av få klasser där AD faktiskt fungerade bra för s4.
Citera
2016-01-12, 15:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Jaha, det drar ju igång igen på fredag så det är väl kanske dags att börja planera.. Jag har mest kört Monk de senaste säsongerna men är det någon annan klass som verkar bättre nu? Vore kul att variera sig även om jag verkligen gillar munkarna...
Citera
2016-01-12, 15:11
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jaha, det drar ju igång igen på fredag så det är väl kanske dags att börja planera.. Jag har mest kört Monk de senaste säsongerna men är det någon annan klass som verkar bättre nu? Vore kul att variera sig även om jag verkligen gillar munkarna...

Jag vet, sitter i samma sits. Har lirat DH hela vägen och är sugen på nåt nytt.
Men samtidigt är det skönt att man kan karaktären utantill, plus att det till DHn i allafall kommer en hel del nytt. Personligen tror jag att om jag drar igång någon annan klass på fredag så kommer jag efter några dagar byta tillbaka till DH.
Men det kanske kan vara nåt för dig att testa? Melee DH och gamla hederliga M6-DH har jag i kikaren
Citera
2016-01-12, 15:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Jag vet, sitter i samma sits. Har lirat DH hela vägen och är sugen på nåt nytt.
Men samtidigt är det skönt att man kan karaktären utantill, plus att det till DHn i allafall kommer en hel del nytt. Personligen tror jag att om jag drar igång någon annan klass på fredag så kommer jag efter några dagar byta tillbaka till DH.
Men det kanske kan vara nåt för dig att testa? Melee DH och gamla hederliga M6-DH har jag i kikaren

OK! Det är taget - DH får det bli initialt, så får vi se om jag blir återfallsmunk efter ett tag
Citera
2016-01-12, 15:46
Medlem
Yamals avatar
Citat:
1. Fixa en ny chest med 12 i disc istället för 9, samma sak med Dead mans legacyn.
2. Satsa på att få tag på en vettig HF-amu.
3. Byt ut Rakoffs i kuben mot Convention of element-ringen
4. IN MED BALISTICS ISTÄLLET FÖR NIGHT STALKER FÖR FAN POJK!
5. Kör evasive fire/focus istället för entangeling shot
6. Byt companion till wolf.
7. Byt ut steady aim mot cull the weak
8. Har du inte en follower eller team mate som kan procca bane of the trapped och cull the weak måste du byte ut Calamityn mot en Thunderfurry i kuben. (alt byta ut din molten gem mot iceblink)
9. Byt ut Molten-gemet mot Stricken.
10. Byt ut smoke screen mot Vengence/Seethe

Helvete va mycket det blev då, nu orkar jag inte skriva mer.
här ser du min UE DH: http://eu.battle.net/d3/en/profile/LeanMachine-2953/hero/64392563
Haha tackar! jo bytte ut till ringen tidigare idag, inte lootat den innan, lol
Citera
2016-01-12, 16:03
Medlem
sp1rits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrOsocial
....

Den som kan ta mest stryk är wizard så det blir väl bästa tanken. Tror dock ej den builden kommer vara i meta så hitta grupp kan bli svårt.....

Öh va? Du är medveten om att wiz (dmo et) är i princip given i alla high end grupper? Sen vetifan vad du menar med att wiz är bästa tanken?

Do you even play?
Citera
2016-01-12, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sp1rit
Öh va? Du är medveten om att wiz (dmo et) är i princip given i alla high end grupper? Sen vetifan vad du menar med att wiz är bästa tanken?

Do you even play?

Ja jag vet att dmo ET är mycket bra och kommer liras.

Och ja wiz är nog bästa tanken, do you even read? Skilj på build och klass förfan.
Här har du en skum jävla build som visar hur tanky wizards kan vara (går att få ännu mer genom att t.ex köra OiD och EB). Ev strongarm t.om, osäkert om apd ens kan behövas.
http://ptr.d3planner.com/562236828

Jag är inte alls förvånad om wizards kommer in i meta som support också. Helt odödliga och ganska bra debuffs/buffs.
Citera
2016-01-12, 17:20
Medlem
sp1rits avatar
Ok, så först skriver du;

"Den som kan ta mest stryk är wizard så det blir väl bästa tanken. Tror dock ej den builden kommer vara i meta så hitta grupp kan bli svårt. "

Och sen skriver du;

Citat:

Jag är inte alls förvånad om wizards kommer in i meta som support också. Helt odödliga och ganska bra debuffs/buffs.

Hur ska du ha det? Lycka till med din supportwiz.
Citera
2016-01-12, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sp1rit
Ok, så först skriver du;

"Den som kan ta mest stryk är wizard så det blir väl bästa tanken. Tror dock ej den builden kommer vara i meta så hitta grupp kan bli svårt. "

Och sen skriver du;

Hur ska du ha det? Lycka till med din supportwiz.

Jag tror inte att wizards får plats som support men blir inte förvånad om det händer pga hur mycket de tål nu.
Det är ju verkligen ingen som vet hur metat kommer vara om en månad.
Citera
2016-01-12, 17:54
Medlem
Lanoos avatar
Citat:

Det är ju verkligen ingen som vet hur metat kommer vara om en månad.

Mja, mycket har ju hunnit testats på PTRen, så tankar kring det finns väl. Tror Quin, Phil osv har tänkt på det mesta gällande de chars de är aktuella med. Men ett par överraskningar kommer säkert dyka upp ja! Nightmare-setet öppnar ju upp spelet på ett helt nytt sätt än tidigare i allafall.
Citera
2016-01-12, 18:46
Medlem
Citat:
Mja, mycket har ju hunnit testats på PTRen, så tankar kring det finns väl. Tror Quin, Phil osv har tänkt på det mesta gällande de chars de är aktuella med. Men ett par överraskningar kommer säkert dyka upp ja! Nightmare-setet öppnar ju upp spelet på ett helt nytt sätt än tidigare i allafall.

Men ingen av de spelarna är väl kända för att pusha grupp metat?
Quin tar ju bara andras builds rakt av

Före 2.3 var det ganska bra med tester av PTR för grupp, alla gick in med stark tro om att heal monk, sup barb, hota+hota/swk skulle gälla.
Höll tre veckor innan SC monks kom.

Nu (innan patchnotes är ute) ser Impale dh, dmo+et wiz, globe barb och sup/dps wd ut som bästa combon. Men aldrig förr har det varit lika osäkert på hur det kommer sluta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in