Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Nej, jag anser inte att det är korrekt att skjuta i det läget. Som jag tidigare sagt - om den ena rent bokstavligt hade varit på väg att klättra in genom fönstret hade det möjligen funnits skäl att i det läget skjuta den personen.
Han har varit orolig sedan en bra tid innan för dom här ynglen. Han får varningar från deras mor i flera omgångar. Den ena har putt honom stenhårt så han föll baklänges. Dom har åkt förbi honom i bil och hånlett och uttalat hot .Dom har hotat om att döda både honom och hans hund. Dom har slagit sönder hans fönster innan, och det har funnits besöksförbud.
Dom kommer den här kvällen beväpnade med järnrör och kniv samt är maskerade, och börjar slå mot hans fönster med sten. Han hämtar hagelgeväret och patroner som då är två stycken. Han skjuter dom inifrån huset och dom avlider. I det läget hade jag också skjutit om jag hade haft vapen. Det är han eller dom, och dom kom inte för att prata direkt, och han kan omöjligen vänta på och se vad dom tänkte göra.
Egentligen borde gubben ha medalj. Ett svårt rättsfall men jag anser att han har rätt att skydda sig mot två kriminella påtända avskum.
Om jag ändå får önska något så är nödvärn givetvis en favorit.