Citat:
Ursprungligen postat av
Slint
Precis - en propagandabild. För vänstern. Vilket normalt folk inte sympatiserar med.
Vad folk sympatiserar med beror väl på vad du menar med vänstern (c+mp+s+v+Fi ?)
Men visst har flera delat vidare som en propagandabild för vänsterns (då räknar jag in sd+m+l också bland dem som tar avstånd från högerextremister och rasism)
Men i huvudsak har nog bilden bara betraktats som en stursk manifestation mot nazisterna utan någon större fundering på hur lite eller hur långt till vänster den modiga kvinnan står i andra politiska frågor.
I just frågan om protesten mot nazister/rasism stod hennes näve för samma avsky för nazism/rasism som SD uttrycker på annat sätt, och hon stod i frågan om att protestera mot nazisterna förmodligen på en plats du skulle kunna betrakta som till höger om våldsvänstern.
Jag trodde i början att trådstarten skulle besvaras varken årets bild eller fusk. Möjligen borde de begränsade alternativen tolkas som att det blir årets bild eftersom det inte var fusk.
Jag tror att en lika tydlig protest från Jimmy Åkesson mot nazisterna skulle kunna ha en chans att bli årets bild i Sverige men bilden skulle den nog bli betydligt mindre delad på den internationella arenan.