Citat:
Ursprungligen postat av
Captain.Johansson
Det gör det inte mindre pinsamt, min avsky är ju främst mot alla Zlatanrunkare även om jag också ogillar Zlatans sätt att vara.
Den största spelaren Sverige någonsin fått fram och vi får nog inte fram någon fler som honom, tyvärr.
All heder till honom som lyckats nått den där nivån men jag hatar ju media som skriver som om PSG vore ett bottenlag som han själv burit, de kom 2a året innan Z kom och värvade bra och rustade upp det har ju inte varit någon konkurrens där utan psg har varit överlägsna. Är tämligen övertygad att de vunnit dessa titlar utan Z om än inte så överlägset som nu.
Han är deras bästa spelare och oavsett liga så är 38 mål imponerande men att folk jämför han med de bästa är bara löjligt.
Nu verkar alla som tycker Zlatan är bra och tycker om honom, är då just Zlatanrunkare?
Sen att media lyfter upp han på piedestal, det är knappast Zlatans göromål eller hur!
Så du kan inte hata Zlatan, i nått media gör.
För det finns noll logik i detta.
Sen självfallet när man presterat på så hög nivå, i så många olika länder, vunnit så många titlar.
Och är på den nivån han är, så tillhör man de bästa.
Nu vet inte jag hur du tolkar in detta, men det betyder inte att han är den bästa.
Utan han tillhör en av flera, sen har du en mindre klick som Maradona, Pelé och Messi(och ett gäng till, som tillhör ett segment som beror på vem man frågar, som faller inom bäst i världen).
Finns säkert någon som säger Zlatan är bäst i världen, men de är väl inte så många.
Dock de som säger han tillhör de bästa i världen, där finns det många som säger.
Så vet inte om detta är ett problem att greppa begrepp, eller om det är hatet som tar över hand.
Du i alla fall inser ju att han är en bra spelare, det kan jag inte säga till andra sk Zlatanhatare.
Som ljuger så att de tror de har rätt, sen kommer någon och visar fakta.
Och sen börjar dom om från början med felaktiga påståenden, och helt glömt de svar de fått innan.
Sen går det runt och runt och runt, och slutar alltid på samma sätt.