2016-05-15, 20:20
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är inget ovanligt att man inom fotbollen refererar spelare som gudar, har du även missat detta.
En del fotbollsspelare går på vatten.

Och diskuterar du?
Nä, tillåt mig hånskratta och ett sådant idiotiskt påstående.
Bra att du drar, du har fel på så många punkter.
Så alla blir nog bara glada att den butiken stängs.
Det gör det inte mindre pinsamt, min avsky är ju främst mot alla Zlatanrunkare även om jag också ogillar Zlatans sätt att vara.
Den största spelaren Sverige någonsin fått fram och vi får nog inte fram någon fler som honom, tyvärr.
All heder till honom som lyckats nått den där nivån men jag hatar ju media som skriver som om PSG vore ett bottenlag som han själv burit, de kom 2a året innan Z kom och värvade bra och rustade upp det har ju inte varit någon konkurrens där utan psg har varit överlägsna. Är tämligen övertygad att de vunnit dessa titlar utan Z om än inte så överlägset som nu.
Han är deras bästa spelare och oavsett liga så är 38 mål imponerande men att folk jämför han med de bästa är bara löjligt.
Citera
2016-05-15, 20:29
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Finns bara två alternativ för Zlatan.

Om suget efter CL sitter kvar, då stannar han i Europa. Om pengar o tankar på tiden efter karriären börjat ta vid, då är det troligt att vi får se honom i USA.

Men känner jag zlatan rätt, han har den där glöden. Han vill aldrig ge upp. Han vill mer. Så han väljer Europa och spela i CL. United eller Arsenal. Tror han är trött på Italien.
Då United inte ska spela CL..då känns det tveksamt. Vill Zlatan kasta bort ett år så bara?
Citera
2016-05-15, 20:50
Medlem
Den där avtackningen var bara pinsam. En tävlingsmatch som plötsligt avbryts på det där sättet, helt jävla sanslöst.
Ni som tycker att det var okej är ett hot mot fotbollen.
Citera
2016-05-15, 20:51
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891PoonStreet
Den där avtackningen var bara pinsam. En tävlingsmatch som plötsligt avbryts på det där sättet, helt jävla sanslöst.

Gnällspik. Det var en redan avgjord match, en sådan som domare brukar ge 2 min tillägg i även om det varit 5 byten och 8 skador, i alla fall i Spanien.
Citera
2016-05-15, 21:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Det gör det inte mindre pinsamt, min avsky är ju främst mot alla Zlatanrunkare även om jag också ogillar Zlatans sätt att vara.
Den största spelaren Sverige någonsin fått fram och vi får nog inte fram någon fler som honom, tyvärr.
All heder till honom som lyckats nått den där nivån men jag hatar ju media som skriver som om PSG vore ett bottenlag som han själv burit, de kom 2a året innan Z kom och värvade bra och rustade upp det har ju inte varit någon konkurrens där utan psg har varit överlägsna. Är tämligen övertygad att de vunnit dessa titlar utan Z om än inte så överlägset som nu.
Han är deras bästa spelare och oavsett liga så är 38 mål imponerande men att folk jämför han med de bästa är bara löjligt.
Nu verkar alla som tycker Zlatan är bra och tycker om honom, är då just Zlatanrunkare?

Sen att media lyfter upp han på piedestal, det är knappast Zlatans göromål eller hur!
Så du kan inte hata Zlatan, i nått media gör.
För det finns noll logik i detta.

Sen självfallet när man presterat på så hög nivå, i så många olika länder, vunnit så många titlar.
Och är på den nivån han är, så tillhör man de bästa.
Nu vet inte jag hur du tolkar in detta, men det betyder inte att han är den bästa.
Utan han tillhör en av flera, sen har du en mindre klick som Maradona, Pelé och Messi(och ett gäng till, som tillhör ett segment som beror på vem man frågar, som faller inom bäst i världen).
Finns säkert någon som säger Zlatan är bäst i världen, men de är väl inte så många.
Dock de som säger han tillhör de bästa i världen, där finns det många som säger.

Så vet inte om detta är ett problem att greppa begrepp, eller om det är hatet som tar över hand.
Du i alla fall inser ju att han är en bra spelare, det kan jag inte säga till andra sk Zlatanhatare.
Som ljuger så att de tror de har rätt, sen kommer någon och visar fakta.
Och sen börjar dom om från början med felaktiga påståenden, och helt glömt de svar de fått innan.
Sen går det runt och runt och runt, och slutar alltid på samma sätt.
Citera
2016-05-15, 21:33
Medlem
klybans avatar
Citat:
På vilket sätt är det ett hot, att avtacka en spelare av denna kalibern?
Och i en totalt och fullständigt betydelselös match på detta.

Alla vet om att man inte hade gjort så här, om matchen hade haft betydelse.
Tänker du inte efter en tusendels ens, innan du kommer fram till en så konstig slutsats?
Citera
2016-05-15, 21:50
Medlem
Citat:
På vilket sätt är det ett hot, att avtacka en spelare av denna kalibern?
Och i en totalt och fullständigt betydelselös match på detta.

Alla vet om att man inte hade gjort så här, om matchen hade haft betydelse.
Tänker du inte efter en tusendels ens, innan du kommer fram till en så konstig slutsats?
Matchen var inte betydelselös, inga tävlingsmatcher är betydelselösa.
Slutet på matchen var det absolut vidrigaste jag någonsin sett i samband med en fotbollsmatch. Spelet stannade upp, Zlatans ungar sprang in på planen och den svenska nationalsången spelades upp. Sedan lämnade han planen, observera att han alltså inte byttes ut. PSG avslutade matchen med en man mindre.
Ni som gillar det här utgör ett hot mot seriös fotbollsverksamhet.
Citera
2016-05-15, 22:26
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Slutet på matchen var det absolut vidrigaste jag någonsin sett i samband med en fotbollsmatch. Spelet stannade upp, Zlatans ungar sprang in på planen och den svenska nationalsången spelades upp. Sedan lämnade han planen, observera att han alltså inte byttes ut. PSG avslutade matchen med en man mindre.
Borde inte kritiken i så fall riktas mot domaren, som till synes inte hade några större problem med händelsen? Upp till honom att visa att det inte är okej.

Löjlig sak att gnälla om i och med att matchen var avgjord. En klubbikon fick motta välförtjänta hyllningar och göra en storstilad sorti. Domaren får väl lägga till tid så är ingen skada skedd.
Citera
2016-05-15, 22:45
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Nu verkar alla som tycker Zlatan är bra och tycker om honom, är då just Zlatanrunkare?

Sen att media lyfter upp han på piedestal, det är knappast Zlatans göromål eller hur!
Så du kan inte hata Zlatan, i nått media gör.
För det finns noll logik i detta.

Sen självfallet när man presterat på så hög nivå, i så många olika länder, vunnit så många titlar.
Och är på den nivån han är, så tillhör man de bästa.
Nu vet inte jag hur du tolkar in detta, men det betyder inte att han är den bästa.
Utan han tillhör en av flera, sen har du en mindre klick som Maradona, Pelé och Messi(och ett gäng till, som tillhör ett segment som beror på vem man frågar, som faller inom bäst i världen).
Finns säkert någon som säger Zlatan är bäst i världen, men de är väl inte så många.
Dock de som säger han tillhör de bästa i världen, där finns det många som säger.

Så vet inte om detta är ett problem att greppa begrepp, eller om det är hatet som tar över hand.
Du i alla fall inser ju att han är en bra spelare, det kan jag inte säga till andra sk Zlatanhatare.
Som ljuger så att de tror de har rätt, sen kommer någon och visar fakta.
Och sen börjar dom om från början med felaktiga påståenden, och helt glömt de svar de fått innan.
Sen går det runt och runt och runt, och slutar alltid på samma sätt.
Jag hatar de som kallar Zlatan för gud, jag skrev inte att jag hatar Zlatan för det utan jag ogillar honom för hans sätt att vara. Som du säger är det inte hans fel att media och supportrar är efterblivna.
Ganska många har de senaste åren sagt att han tillhör topp 3 och att han har chans på ballon d'or och det är ju felaktigt oavsett hur man väljer att se på fakta.
Ena sidan hyllar honom för mycket och andra sidan trackar ner honom vilket också är fel.
Citera
2016-05-15, 23:45
Medlem
Citat:
SVT Sport kan avslöja att Zlatan Ibrahimovic kommer få en läktare uppkallad efter sig på Les Parc des Princes. Det var klubbpresidenten som exklusivt släppte nyheten för SVT Sports team på plats i Paris.

http://www.svt.se/sport/fotboll/psg-namnger-laktare-efter-zlatan/

Herregud vad löjligt...
Senast redigerad av Hagoromo 2016-05-16 kl. 00:02.
Citera
2016-05-15, 23:57
Medlem
klybans avatar
Citat:
Såklart den var betydelselös, ingen kunde vinna nått med en vinst, eller förlora nått med en förlust.
Detta med betydelselösa matcher, är nått man ofta hör inom fotbollen och andra lagidrotter.
Och vid liknande tillfällen, så du har ingen att komma med där.
Matchen var betydelselös.

Eloge till domaren och ha fingertoppskänsla.
Och nått hot mot fotbollen
Är du på riktigt eller?
Du som kan fotbollsregler så bra, berätta vilken regel som säger att man måste byta ut en spelare.

Det han gjorde i samband med målet och gå av, var samma som att bli utbytt.
Då syftet var att få en hyllning, och det fick han.
Och när det kommer till Zlatans seriositet och PSG, så kan vi försöka dig att den är sjukt seriös.
Man vinner inte ligan med 31 poäng, genom vara oseriös(så där är du körd).
Och vet i faan om det finns någon som är mer seriösare inom toppfotbollen än Zlatan och som fotbollsspelare.
Så där är du också körd.
Men bra försök, not
Citera
2016-05-16, 00:08
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Jag hatar de som kallar Zlatan för gud, jag skrev inte att jag hatar Zlatan för det utan jag ogillar honom för hans sätt att vara. Som du säger är det inte hans fel att media och supportrar är efterblivna.
Ganska många har de senaste åren sagt att han tillhör topp 3 och att han har chans på ballon d'or och det är ju felaktigt oavsett hur man väljer att se på fakta.
Ena sidan hyllar honom för mycket och andra sidan trackar ner honom vilket också är fel.
Det är inget ovanligt att referera fotbollsspelare som gudar, det är ett vedertaget begrepp inom detta område.
Och speciellt de som är på denna nivå.
Eller inbillar du dig att Zlatan är den enda som man sagt detta om Zlatan?
Hur många klackar i Sverige har inte sjungit sånger med att xxx xxx går på vatten, osv...osv...osv...

Jag respekterar att man kan tycka illa om han som person, då han är speciell.
Och det faller inte alla i smaken.
Men bra du håller med att media har en stor skuld i vissa områden när det kommer till Zlatan.
Ibland blir det för mycket, det råder det ingen tvekan om alls.

Sen vad Svensk media säger om ballon d'or, är nått man inte ska bry sig om.
De är på samma tokiga våglängd som Brittisk media är inför EM/VM, då de menar på att de har det ÖVERLÄGSET bästa laget i turneringen.
Men visst har Zlatan varit där och nosat priset, men Messi och Ronaldo är sjuka spelare.
Så det har prenumererat på topp3 ett tag nu.
Och det är definitivt en erkännande att man är en bra fotbollsspelare, om man är omnämn till ballon d'or.
Även om man inte är bland dom tre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in