2016-05-15, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men varför har hon livvakt 24/7 som då staten ska betala. Det liksom värsta jag läst som hänt henne är att hon mötte tre nazister på Gotland en dag och de sa att hon var en landsförrädare men trots då helt allena så gjorde de inget alls utan hon "kände sig bara hotad". Är ju hennes eget ego det där att hon nu måste ha livvakter överallt på statens bekostnad då det liksom inte finns något alls fog för hennes tal om nazister som vill döda henne överallt bakom varenda liten buske typ.
Jag skulle inte alls bli förvånad om hotbilden mot henne var större än så. Allt visas verkligen inte upp offentligt.
Om vi sitter här och ogillar henne i behärskade ordalag - tror du inte de finns som verkligen hatar henne? Särskilt i båda ändar av den linje som markerar det politiska spektret? De extremister hon var kallad att utmana?
Hon må ha kramat muslimer, men islamister av rätta virket struntar högaktningsfullt i det. Det vet vi båda. Och så vidare ...
Citera
2016-05-15, 12:47
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Så Mona prackade på maken det han hade i skuld och gick ur det hela med skulder själv?
Kanske det - hon verkar vara så'n - men varför inte dela nettot lika, även om det blev på minus?
Det kanske det blev?
Jag ser nog inte mina egna misstag i det som skrivits. Men det jag menar är att de nog delat skulder och tillgångar lika, plus eller minus så gick de ifrån varann med samma netto.
Citera
2016-05-15, 12:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Jag skulle inte alls bli förvånad om hotbilden mot henne var större än så. Allt visas verkligen inte upp offentligt.
Om vi sitter här och ogillar henne i behärskade ordalag - tror du inte de finns som verkligen hatar henne? Särskilt i båda ändar av den linje som markerar det politiska spektret? De extremister hon var kallad att utmana?
Hon må ha kramat muslimer, men islamister av rätta virket struntar högaktningsfullt i det. Det vet vi båda. Och så vidare ...

Svårt att veta men det är ju det värsta man faktiskt läst om henne. Inte i nivå ens nära med typ Lars Vilks. Men såklart jag är med att med mina skattekronor nu betala för det vore ju än mer hemskt om nu något skulle hända som i fallet med Anna Lindh än att man betalar lite extra. Att hon är en hatad person går ju inte att undgå och en ensam galning är lika stor risk som nu en massa nazister i grupp. Men som sagt tror mycket av detta sk hot också beror på hennes eget ego att göra sig mer viktig än vad hon är.
Citera
2016-05-15, 12:54
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Men varför har hon livvakt 24/7 som då staten ska betala. Det liksom värsta jag läst som hänt henne är att hon mötte tre nazister på Gotland en dag och de sa att hon var en landsförrädare men trots då helt allena så gjorde de inget alls utan hon "kände sig bara hotad". Är ju hennes eget ego det där att hon nu måste ha livvakter överallt på statens bekostnad då det liksom inte finns något alls fog för hennes tal om nazister som vill döda henne överallt bakom varenda liten buske typ.
Säpo bedömer hotbilden och blir det attentat så har de misslyckats, vad de avvärjt vet vi inte och kommer inte att få reda på. Incidenten på Gotland med KG Bergström(?) och de "hotfulla" nazisterna så verkar det som om det inte fanns några livvakter närvarande, det borde ha nämnts.
Citera
2016-05-15, 12:55
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag tror nog inte det finns många som skulle vilja se henne död. Inte från hennes politiska motståndare iallafall, hon gör mer nytta som levande när det gäller att sänka sossarna.

Japp av nu de mer som tänker till är hon ju mer att betrakta som ett bra sänke och att ge sig efter henne skulle mer bli att ge henne en martyrbild som hon inte förtjänar. Hon sabbar ju upp helt på egen hand så finns ju inget motiv där ens.
Citera
2016-05-15, 12:59
Medlem
HGs avatar
Hotbilden mot Mona har säkerligen varit bedömd som hög sedan hon fick ansvaret som nationell samordnare. Sedan vet vi inte hur stort personskyddet har varit men man kan utgå från 2 livvakter dagtid med säkfordon. Därför borde Mona ha ett statligt boende där hon har haft en lägenhet med kombinerat livvaktsboende. Skyddat garage med säker in och utfart. Detta medförde kanske till att makarna kom överens om att sälja sitt gemensamma boende som Mona inte längre använde.
Senast redigerad av HG 2016-05-15 kl. 13:02.
Citera
2016-05-15, 13:02
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dark horse
Säpo bedömer hotbilden och blir det attentat så har de misslyckats, vad de avvärjt vet vi inte och kommer inte att få reda på. Incidenten på Gotland med KG Bergström(?) och de "hotfulla" nazisterna så verkar det som om det inte fanns några livvakter närvarande, det borde ha nämnts.

Jo och då blir det vi alla som betalar. Stämmer nu detta dock att hon själv betalar extra för sitt eget skydd. Så har antingen då SÄPO missbedömt å det grövsta (eller Stockholmspolisen då som är primärt ansvariga för hennes skydd) eller att då att hon faktiskt är lite sjuk i huvudet och ser nazister som vill döda henne bakom varje buske...
Citera
2016-05-15, 13:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Men då borde hon då inte behöva betala för sitt eget skydd. Om nu Säpo motat en massa så borde det typ bli som Lars Vilks hon kommer få beskydd och behöver inte betala en krona själv.
Citera
2016-05-15, 13:11
Medlem
Citat:

Tydligen inga livvakter på Gotland:

Citat:
Krönikören K G Bergström blev vittne till händelsen.
– Jag mötte Mona Sahlin på kvällen och vi stannade och pratade. Då kom det tre personer som gick förbi oss, men en av dem stannade någon meter ifrån och stirrade på Mona. Cool som hon är, vände hon sig om och frågade om han ville något. Och då kom det: "landsförrädare", väste han mycket olycksbådande, berättar Bergström för TT.
Han berättar att han erbjöd sig att följa Sahlin till hotellet, men att hon avböjde.
– Jag tycker att hon borde ha skydd vid sådana här arrangemang, för hon är otroligt utsatt på grund av sin orädda kamp för tolerans mot invandrare. Vad skulle Säpo säga om det hände henne något? säger K G Bergström.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/almedalen/article17087150.ab

Framkommer att Sahlin var inte mer bekymrad, än att hon promenerade hem på egen hand till hotellet. Hon blev inte förföljd som en del media rapporterat. Men händelsen är uppblåst till någon slags planerad naziattack i media.

Betyder inte att Sahlin inte skulle behöva livvaktsskydd, i synnerhet med tanke på Palme och Anna Lindhs öde. Tveksamt om just högerextrema utgör någon större fara, handlar nog mer om att personligheter som Sahlin triggar igång psykiskt störda. Var väl också något psykfall som försökte ta sig in i radhuset i Nacka.

Hennes roll som nationell samordnare kan inte medfört någon större hotbild. Jihadisterna känner sig knappast hotade av att Sahlin ordnat ett telefonlinje, dit framförallt jihadisterna morsor kan ringa. Monas Hotline påverkar inte läget i Raqqa.
Citera
2016-05-15, 13:18
Medlem
MS och hennes man hade i alla fall inte investerat några pengar i inredning av sin f d villa. Väldigt modest stil efter vad annonsbilderna visade. Inga extravaganser där inte. Två stora, löner + diverse förmåner, barnen vuxna, och ändå så stora problem med ekonomin att kronofogden blir indragen talar för att här finns ett dolt problem. Samma problem fanns vid Toblerone-skandalen och som finns fortfarande. De har alltså inte lyckats lösa sina ekonomiska problem trots den smäll som skandalen måste ha inneburit. Spel har man gissat på här men detta har väl aldrig belagts fullt ut. Om vi kan hitta orsaken till dessa långvariga ekonomiska problem så får vi nog svaret på många frågor.
Citera
2016-05-15, 13:24
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Men då borde hon då inte behöva betala för sitt eget skydd. Om nu Säpo motat en massa så borde det typ bli som Lars Vilks hon kommer få beskydd och behöver inte betala en krona själv.
Tror nog att Säpo kan göra en rimlig bedömning. Sahlin lider kanske av lite storhetsvansinne och även lite inbillade hot. Kan även vara så att "livvakten" slått i henne att Säpo totalt missbedömt hotbilden och att hon måste anlita sin bäste vän för att avvärja de "verkliga" hoten. Jag har intrycket att hon är lättmanipulerad. Eller så är detta med "säkerhetssamordnare" en ren och skär bluff från Mona för at ge bäste vännen ett välbetalt jobb.
Citera
2016-05-15, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Tydligen inga livvakter på Gotland:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/almedalen/article17087150.ab

Framkommer att Sahlin var inte mer bekymrad, än att hon promenerade hem på egen hand till hotellet. Hon blev inte förföljd som en del media rapporterat. Men händelsen är uppblåst till någon slags planerad naziattack i media.

Betyder inte att Sahlin inte skulle behöva livvaktsskydd, i synnerhet med tanke på Palme och Anna Lindhs öde. Tveksamt om just högerextrema utgör någon större fara, handlar nog mer om att personligheter som Sahlin triggar igång psykiskt störda. Var väl också något psykfall som försökte ta sig in i radhuset i Nacka.

Hennes roll som nationell samordnare kan inte medfört någon större hotbild. Jihadisterna känner sig knappast hotade av att Sahlin ordnat ett telefonlinje, dit framförallt jihadisterna morsor kan ringa. Monas Hotline påverkar inte läget i Raqqa.
Och med detta återkommer frågan om hennes envishet när det gällde att städsla spöket.
Den yttersta bakgrunden till den här nämnden var väl händelsen Breivik?
Jag kan föreställa mig att Mona i viss utsträckning även var misstänksam mot SÄPO och då åtminstone så, att hon ville hålla vissa saker för sig själv, utan deras insyn. Spöket var kanske den som hon hade som allra störst förtroende för. Då var hans roll som spöke alldeles förträfflig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in