Citat:
Ursprungligen postat av
Hagoromo
För de allra flesta PSG-supportrarna (iallafall av de som jag känner och umgås med) så är svaret ja. Vad Pauleta gjorde med PSG var helt enkelt otroligt. Visst, portugisen vann nämligen "bara" 2 franska cuper, 1 ligacup titel och nådde som högst en 2:a plats i Ligue 1. Men man ska ha klart för sig i vilket sammanhang som det var då. Pauleta spelade i en betydligt sämre omgivning än Zlatan och fick således bära PSG på egen hand.
Jag vet vem Pauleta är, du behöver inte utbilda mig.

Pauleta är absolut en hjälte, det vill jag inte på något sätt förringa, men Zlatan har burit detta PSG också. Ja, det är ett bättre lag, men dom har också uträttat ner, och totalt manglat hela fotbolls-Frankrike med en överlägsenhet som aldrig någonsin skådats. Du får hålla Pauleta högre om du vill, jag gör det inte. Jag har rent av svårt att förstå det.
Citat:
Nu är det nämligen som så att matchen mellan PSG vs. Nantes var ingen slags jippomatch utan snarare en officiell match. Man stoppar inte en match vid matchminut 10 för att applådera någon. Vid en seger, kunde Nantes faktiskt ha hamnat på en 9:de plats istället för 14:de plats, det är stor skillnad gällande TV-pengarna för en klubb som Nantes. Man ska ta matchen på fullt allvar eftersom det är trots allt en officiell tillställning. Hade det varit en vänskapsmatch/jippomatch så hade jag ej något emot om spelet stoppades 5-10 gånger för att någon ska få applåder, men ej under en officiel tillställning.
Detta var inget annat än trams och drar ett svart skynke över Ligue 1, Blanc skulle ha bytt ut honom och Zlatan kunde med lätthet stanna på planen 1 timme efter att slutsignalen ljöd för att få sina applåder.
Nu är jämförelsen kanske inte helt rimlig, men säg att Napoli hade tackat av Maradona på det sättet, hade du fortfarande tyckte det? Nej, jag köper inte det du säger, inte alls.
Citat:
Det är nämligen här som problemet ligger: Zlatan var inte utbytt igår utan lämnade planen innan matchen blåstes av och lät PSG spela med 10 man. Om han blev utbytt däremot så hade jag inte sett några som helst konstigheter med det.
Big deal.