Citat:
Ursprungligen postat av LiLWiz
Jag skämtar absolut inte. Men du är naiv om du tror att Messi har rampljuset på sig just nu, han står i skuggan av Zlatan och det kan han tacka all massmedial uppmärksamhet för. Faktum är att Messi trots sin bakgrund i Barca nog får finna sig i att ett "större" namn nått klubben.
Jag tror på fullaste allvar att Zlatan kommer att spela bort Messi från startelvan, inte i år och kanske inte nästa, men året därpå.
Messi kommer vinna guldbollen och anses av de flesta vara världens bästa spelare. Det är snarare du som är naiv om du tror att Zlatan, som fram tills igår aldrig gjort någon vidare prestation i en stor match, kommer spela bort detta underbarn från startelvan. Killen som 21-åring ledde klubben till sin första trippel. De spelar ju för fan inte ens på samma position. Jag har följt både Zlatan och Messi från deras första trevande stag i rampljuset och kan konstatera att det råder klasskillnad när båda ligger på topp. Zlatan är antagligen världens bästa target med en sanslös teknik, men en Messi i form utgör ett hot varenda gång han får bollen på ett sätt jag aldrig tidigare skådat. Du tycks heller inte inse betydelsen av att vara uppvuxen i klubben, vilket gör det svårt för dig att förstå hur stor Messi är (Xavi, Iniesta Puyol etc också för den delen). Zlatan har potential att bli en enormt stor spelare, men i klubben FC Barcelona, dit han kom som 27-åring, kommer han
aldrig vara större än Leo Messi. Tro mig.