2016-06-30, 17:45
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Han skulle nog inte gå ut med det om han inte vore säker oavsett.

Jag tror faktiskt inte att han kommer klara av tempot i England. För ett par år sedan hade han nog kunnat göra bra i PL, men nu vete fan.

Ja, det kommer med största sannolikhet skrivas kontrakt i morgon om han går ut som han gör i media.

Jag tycker att det är ett dumt beslut att gå till United. Det kan bara misslyckas då alla förväntar sig att han ska göra bra ifrån sig. Kan rasera sitt rykte på en säsong om han inte gör bra ifrån sig. Se på Falcao.
Citera
2016-06-30, 17:48
Bannlyst
Betyder det här att Man United kommer förbi Liverpool i popularitet av svennebanan?

Svennebananer har ju oftast nåt patetisk förkärlek utan anledning till Liverpool, men då svennebanen följer Zlatan så måste United gå förbi nu?
Citera
2016-06-30, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medelhavet
Betyder det här att Man United kommer förbi Liverpool i popularitet av svennebanan?

Svennebananer har ju oftast nåt patetisk förkärlek utan anledning till Liverpool, men då svennebanen följer Zlatan så måste United gå förbi nu?

Jupp, förmodligen. Finns många löjdar som följer spelaren och inte laget.

Nu blir det fler löjdar för att skåda United.
Citera
2016-06-30, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Ja, det kommer med största sannolikhet skrivas kontrakt i morgon om han går ut som han gör i media.

Jag tycker att det är ett dumt beslut att gå till United. Det kan bara misslyckas då alla förväntar sig att han ska göra bra ifrån sig. Kan rasera sitt rykte på en säsong om han inte gör bra ifrån sig. Se på Falcao.

Just därför respekterar jag det, det är modigt. Bayern hade varit förståeligt, en sista chans på CL men ingen risk. Eller att gå till USA och sluta med toppfotbollen.
Citera
2016-06-30, 18:49
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7

Äh, tycker tvärtom det hedrar honom att han tar en chansning istället för att satsa på ett säkert kort. Hur kul hade det varit om han rullat hem Tyska ligan med Bayern?

Å andra sidan känns det inte riktigt som att något "säkert kort" borde eller vill ta in en spelare som har max 2 säsonger kvar. Rimligare att ett lag som United tar in en rutinerad toppspelare för att tillfälligt stärka sitt lag.
Senast redigerad av Oformad 2016-06-30 kl. 18:51.
Citera
2016-06-30, 18:49
Medlem
JFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Det som förvånar mig är att han själv går ut och bekräftar innan klubben har gjort det. Jag är ingen expert på Man Utd, men det normala är ju att en storklubb som signar en världsspelare går ut med detta på ett relativt högtidligt och kontrollerat sätt. Det skulle förvåna mig om det inte vanligen regleras i kontraktet.

Eftersom Man Utd fortfarande inte har bekräftat efter snart en timme: Har Zlatan förhandlat sig till att exklusivt få gå ut med detta eller har han gjort bort sig?

Om Zlatan känner för att gå ut med nyheten så gör han det.
Jag tror på fullaste allvar att Z tänker så.
Han och Cristiano har ett sinnesjukt ego och tror sig kunna göra saker när och hur dom vill.
Även om båda också kan bete sig väldigt professionellt och jordnära(kanske inte Ronaldo hehe).

Han pratar ofta om sig själv i tredje person, folk som tror sig stå högre än andra gör ofta så.
Så jag tror att självaste klubben Man Utd inte skulle säga emot ifall Zlatan "bryter mot ett muntligt avtal".
Citera
2016-06-30, 18:51
Medlem
Kafferastens avatar
Ja nu har han chansen att täppa till truten på britterna. En normal Zlatan säsong räcker för att dom ska inse hur fel dom haft och har. Dom verkar förvänta sig 15-20 mål från honom jag tror han gör närmare 30. PL är en överskattad liga..i alla fall i England. Försvaren ska inte vara några större problem för Zlatan.

Finns så klart en risk att den här flytten kommer för sent. Men jag tror han har 1 säsong till i sig faktiskt där han kan vara lika bra som sista i PSG.
Citera
2016-06-30, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Han kommer floppa.
Zlatan har väl aldrig floppat i något klubblag, den senaste tiden i landslaget är en annan femma men ta vilken Storstjärna som helst, Messi, Ronaldo etc samtliga hade underpresterat i ett sådant uselt landslag som Sveriges, Ronaldo underpresterar t.o.m i Portugal som har ett bra mycket bättre landslag än Sverige.
Citera
2016-06-30, 19:00
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Zlatan har väl aldrig floppat i något klubblag, den senaste tiden i landslaget är en annan femma men ta vilken Storstjärna som helst, Messi, Ronaldo etc samtliga hade underpresterat i ett sådant uselt landslag som Sveriges, Ronaldo underpresterar t.o.m i Portugal som har ett bra mycket bättre landslag än Sverige.
Öhm... Barcelona?
Citera
2016-06-30, 19:02
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Öhm... Barcelona?

Fast det har jag svårt att räkna som en flopp. En flopp hade det varit om han inte ens mäktat med typ 10 mål.
Citera
2016-06-30, 19:10
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Fast det har jag svårt att räkna som en flopp. En flopp hade det varit om han inte ens mäktat med typ 10 mål.
Njo, det är nog en flopp vill jag påstå. Med tanke på övergångssumman, hur det utvecklades kontra förväntningarna - det är en flopp. Kanske inte i klass med Brolins karriär i PL, men knappast särskilt lyckat heller.
Citera
2016-06-30, 19:16
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik

Svårt att säga att han har floppat någon gång då han oftast går till den ohotade toppklubben som satsar stenhårt på värvningar. Just därför som Bayern kändes som det logiska valet då det hade varit säkrare och han hade kunnat hålla uppe sin illusion.

United känns som ett osäkert kort. Man slutade femma i ligan, har en ny tränare inför säsongen som floppade förra året med mästarna och han spelar i en helt ny liga i ett land som kommer att vara tuffare mot honom än vad andra ligor är. Hur kommer fansen reagera om han går mållös första 5 matcherna och samtidigt så har man petat förra säsongens ända höjdpunkt (Rashford)? Kan vara väldigt svårt att hämta sig från det, även för Zlatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in