2016-05-14, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Det finns trådsanningar i verkliga livet också. Pratas det tillräckligt mycket om nåt så blir det sant till slut.

Tillbaka till flashbackspekulationer: Visst kunde man ana lite blossande kinder och blanka ögon när Måna berättade om "sin absolut bästa vän"? Jag håller på att det är förälskelse åtminstone från Månas sida. Hernando är nog inte lika förälskad utan har passat på att utnyttja Månas förälskelse.
Äh! Hon har ju känt honom sedan han var liten pilt. Och just därför tror jag mer på det mer moderligt förtroliga. Och kanske någon sorts romantik i all kyskhet. Jag misstänker att hon faktiskt har känt sig ganska utsatt och blivit smått nojig med tiden. Det kan då kännas tryggt att ha någon som hon känt i närmare 40 år så tätt intill. Det kan ju också vara så, faktiskt, att han har beundrat henne i alla år. Eller så är hon en riktig milf för vissa???
Vad gäller hans familj: den syster som har en ateljé och som också står som ägare till den mer anspråkslösa villan verkar mest vara ett invandrarbarn som gjort väl ifrån sig. Hennes man har säkert en bra lön, typ välbeställd medelklass. Inget konstigt. Föräldrarna bor antagligen i Marbella stor del av året och använder hennes hem som svensk bokföringsadress. Det tycker jag inte är så anmärkningsvärt.
Det är väl känt att många chilenare längtade hem under flyktingåren och försökte återvända men kom att känna sig rotlösa även där. För barnens skull, som har vuxit upp här, har många kommit tillbaka hit.
Som jag ser det så hittar man inte något uppseendeväckande så här.
Det är bara sonen då ...
Citera
2016-05-14, 20:39
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvioss
Personligen hoppas jag att spöket får och genomför köpet av bostadsrätten på Solsidan. Den totala långtidseffekten av det för honom kommer att vara värre än ett år i fängelse eller att få sluta som polis.

Nu tror jag ju iofs att det var tänkt att Mona skulle stå för kostnaden men visst vore det fint om han fick ta hand om kostnaden själv och sen lite lågkonjunktur och räntehöjning på det

Om den här killen fått vara med i lyxfällan skulle han förmodligen vara en av de osmartaste deltagarna som någonsin varit med i programmet. Inte så svårt att se framför sig dom bekymrade "coacherna" när de går igenom de falska löneintygen och hur dessa omedelbart använts till att ta lån för att köpa lyxbilar
Citera
2016-05-14, 20:59
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Han kanske var Reinfeldts kran också? Det skulle förklara Reinfeldts allt mer bisarra beteende i regeringsställning.

Oj då Fnysington - nu plötsligt är före detta statministern i 8 år en erkänd knarkare! Vad skulle nu Reinfeldt ha knarkat som gjorde att han behövde en kran för inköp och inte en vanlig läkare?
Om du har inside information om detta så har du verkligen ett scoop!!!!

Ibland undrar man vilka människor som egentligen hänger på Flashback!!
Senast redigerad av HG 2016-05-14 kl. 21:01.
Citera
2016-05-14, 21:05
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Nu tror jag ju iofs att det var tänkt att Mona skulle stå för kostnaden men visst vore det fint om han fick ta hand om kostnaden själv och sen lite lågkonjunktur och räntehöjning på det

Om den här killen fått vara med i lyxfällan skulle han förmodligen vara en av de osmartaste deltagarna som någonsin varit med i programmet. Inte så svårt att se framför sig dom bekymrade "coacherna" när de går igenom de falska löneintygen och hur dessa omedelbart använts till att ta lån för att köpa lyxbilar

En fråga! - Varför skulle Mona ha stått för avgiften till bostadsrättsföreningen? Vilka bevis har vi för detta?

Observera att livvakten inte har skiljt sig från sin fru! Han har sålt det hus som han har för boende i dag i Huddinge med sin fru samt 4-5 barn. Menar du att Mona skulle ha flyttat in hos familjen på Solsidan?
Citera
2016-05-14, 21:24
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
En fråga! - Varför skulle Mona ha stått för avgiften till bostadsrättsföreningen? Vilka bevis har vi för detta?

Observera att livvakten inte har skiljt sig från sin fru! Han har sålt det hus som han har för boende i dag i Huddinge med sin fru samt 4-5 barn. Menar du att Mona skulle ha flyttat in hos familjen på Solsidan?

Mona var ju uppenbarligen på väg att dra sig tillbaka (och skulle ändå inte fortsatt uppdraget) och det framstår väl ändå som helt uppenbart att livvakten med sin lön omöjligt kommer att klara av kostnaden för boendet. Däremot är Monas pension och "sidoinkomster" på en nivå så att hon kan klara boendekostnaden.

Jag tror aldrig det har varit tanken att hans familj ska flytta in där, lika lite som att han skulle ha köpt den där sportbilen för att den "är så praktiskt för familjen".
Om bostadsrätten köpts för familjen borde väl även hans fru stått som köpare!

Naturligtvis ändras bilden om han har stora svarta inkomster men med tanke på att han åkte Volvo C30 före han fick tillgång till Monas löneintyg verkar det inte så troligt att han är någon tung spelare i den undre världen.
Citera
2016-05-14, 21:28
Medlem
Jag efterlyser fortfarande en karaktärsbeskrivning på "livvakten" alt. "spöket".

Finns det ingen på FB som i något sammanhang mött honom ?
Citera
2016-05-14, 21:41
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnlapp678
Finns det ingen på FB som i något sammanhang mött honom ?
Erika001122 har varit hemma hos honom:
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=842046&threadid=2716 951
Citera
2016-05-14, 21:44
Medlem
Citat:
Mona var ju uppenbarligen på väg att dra sig tillbaka (och skulle ändå inte fortsatt uppdraget) och det framstår väl ändå som helt uppenbart att livvakten med sin lön omöjligt kommer att klara av kostnaden för boendet. Däremot är Monas pension och "sidoinkomster" på en nivå så att hon kan klara boendekostnaden.

Jag tror aldrig det har varit tanken att hans familj ska flytta in där, lika lite som att han skulle ha köpt den där sportbilen för att den "är så praktiskt för familjen".

Naturligtvis ändras bilden om han har stora svarta inkomster men med tanke på att han åkte Volvo C30 före han fick tillgång till Monas löneintyg verkar det inte så troligt att han är någon tung spelare i den undre världen.
Jag tror att de, framför allt han, skulle utnyttja den tid som var kvar till att bädda för honom, genom att låna ihop till detta ståtliga boende och bilen, som han förvisso inte skulle ha råd med om han återgick till en mer eller mindre vanlig polistjänst. Därför tror jag också att han hade andra planer för framtiden, möjligen att starta eget som konsult i säkerhetsbranschen - kanske med specialitet "inre terrorbekämpning" eller något i den stilen.
Med ett förflutet som "expert" hos MS och med allt han har med sig i bagaget därifrån och med ett påkostat leverne, som antyder att han varit högt uppskattad i sitt tidigare värv, räknade han då med att kunna ta bra betalt för sina tjänster.
Inget tyder på att han har varit ekonomiskt storslagen tidigare. Vid hans ålder (45?) är det hög tid att ta det stora klivet och visst såg det ljust ut?
Citera
2016-05-14, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Oj då Fnysington - nu plötsligt är före detta statministern i 8 år en erkänd knarkare! Vad skulle nu Reinfeldt ha knarkat som gjorde att han behövde en kran för inköp och inte en vanlig läkare?
Om du har inside information om detta så har du verkligen ett scoop!!!!

Ibland undrar man vilka människor som egentligen hänger på Flashback!!
Det är bara en teori, än så länge Men håll med om att både Reinfeldt och Mona tillhör de mer bisarra personligheter man kan tänka sig. Reinfeldt har ju dessutom en missbrukarproblematik i släkten, samt behöver eventuellt, pga av sin bokstavskombination, självmedicinera tyngre saker än vad en läkare kan skriva ut?
Citera
2016-05-14, 22:14
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Äh! Hon har ju känt honom sedan han var liten pilt.

Källa på det, tack! I övrigt är vi väldigt överens.
Citera
2016-05-14, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Källa på det, tack! I övrigt är vi väldigt överens.
öh ... den här tråden - som ju inte är särskilt tillförlitlig.
Jag har skapat mig en bild utifrån något som sagts/antytts om att MS chilenska förälskelse/fadern till första dottern och Spökets familj kom tillsammans
Där är jag kanske ute och hojar?
Citera
2016-05-14, 23:57
Medlem
HGs avatar
Citat:

Det finns inget som pekar på att Mona skulle dra sig tillbaka från denna typ av arbeten!
Tvärtom så var det här som pengarna förelåg för Mona och livvakten!

Det finns inget som talar för att Mona skulle bo på Solsidan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in