Citat:
Ursprungligen postat av
vallero
Tycker flera faktorer glöms bort i tråden. Mona var redan innan detta briserade, politiskt förbrukad inom S. Hon satt inte i regeringen, i någon ledningsgrupp eller i partistyrelsen. Hon hade ingen egentlig politisk makt alls. Hennes gärning som nationell samordnare har varit en meningslös, slapp och missriktad reträttpost från början till slut.
Hon har fått lite beröm för att hon yttrade sig i samband med MP's kris men man bör komma ihåg att hon inte hade varken ett parti, en karriär eller en regering att tänka på (något som Bah Kunke, som framförde samma kritik, hade). Samt att islamister inte var något hon någonsin fokuserat på innan det helt plötsligt blev politiskt korrekt.
Vad än Mona gjort i den här affären så är det överspelat (om det inte rör sig om ett allvarligt brott). Hon har nu avgått, och hon kommer inte tillbaka.
Gammelmedia kommer inte publicera något snaskigt om eventuella kärleksaffärer eller hennes sexuella preferenser. Det går dock säkert att hitta storyn bakom vad det nu är som har hänt. Men risken för att bli stämd är nog överhängande.
Men hennes jävla exceptionella räkmacka till liv lär bli en bästsäljande bok en vacker dag. Förmodligen skriven av en spökskrivare i hennes namn.
Jag håller inte riktigt med din analys och slutsatser. Det har börjat hända saker i Sverige. Vi är vid vägs ände och det är inte lika kul längre med alla kniv-araber, våldtäkter, terrorism och infrastruktur som förfaller. Den feministiska utrikespolitiken, på hemmaplan i Sverige är skit! Och livsfarlig för oss alla!
Sverige är dubbla budskapets land där Mona vill ge hemvändande terrorister förmåner med arbeten, bidrag, lägenheter och annat fjäsk. Samtidigt som hemvändande IS mördare döms till livstids fängelse för krigsbrott, av svenskt rättsväsende när de kommer hem. Senast i Göteborg.
De är banalt, med de goda krafterna i Sverige har fått nog!
Det handlar inte om
öppna hjärtan längre, utan om att inte spola ner pengarna i den kloak dessa råttor förfogar över.
Det kan vara så enkelt att någon sett vad som pågår med "livvakten" och hans familj, den vräkiga bilen och parkeringsplatsen, åt en person som inte jobbade!
Jag gillar inte sossar, men det som jag, trots allt kan se hos den dumme svetsaren är att han inte är korrupt. Han verkar tro på det lilla han vet och kan, och han verkar vara privat en förnöjsam person, till skillnad från det korrupta patrasket han omger sig med.
Mona har inga vänner längre, och då blir det patetiskt att yra om fiender. Hon ger sken av att vara jagad av nazister, och hon gör sig viktig med ett påstått behov av livvakter för skydd. Min åsikt är, att om hon har behov av denne livvakt är det för något annat än skydd. Och det ska inte skattebetalarna stå för.