2016-05-08, 22:52
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Det är Alicia Bah Kunke som ligger pissigt till politiskt.
Bara att hon är chef över detta departement är en sak, sen har hon godkänt tokfakturorna som konterings-ansvarig, och hon och Mona har väl hjälpt varandra tidigare. Om nu pressen fortsätter rota bör Alicia bli nästa drev-offer, hon har ju haft full insyn i parkerings-idiotin. Och om Hernando nu visar sig vara en ännu större ful fisk blir det väl adios MP, frågan är om Reinfeld var indragen i "Mona-lösningen" innan han öppnade sitt hjärta och fick foten.

Lite synd om henne är det på sätt och vis. Alice har naturligtvis ingen koll alls på arbetet eftersom hon inte "gått som barn i huset" som de flesta andra politruker. De politiskt tillsatta tjänstemännen sköter ruljangsen och lägger fram papper som hon får skriva på.
Citera
2016-05-08, 22:52
Medlem
Så, hur tar man denna affär till nästa nivå? Hur hittar man, och vem kommer att hitta, mer graverande information tror ni?
Citera
2016-05-08, 22:55
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Det är Alicia Bah Kunke som ligger pissigt till politiskt.
Bara att hon är chef över detta departement är en sak, sen har hon godkänt tokfakturorna som konterings-ansvarig, och hon och Mona har väl hjälpt varandra tidigare. Om nu pressen fortsätter rota bör Alicia bli nästa drev-offer, hon har ju haft full insyn i parkerings-idiotin. Och om Hernando nu visar sig vara en ännu större ful fisk blir det väl adios MP, frågan är om Reinfeld var indragen i "Mona-lösningen" innan han öppnade sitt hjärta och fick foten.

Du menar väl attesteringsansvarig?

/Provokatör
Citera
2016-05-08, 22:56
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Så, hur tar man denna affär till nästa nivå? Hur hittar man, och vem kommer att hitta, mer graverande information tror ni?

Man får kanske börja med att sätta lite press på de MP och S toppar som nu tiger som muren.
Citera
2016-05-08, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Mona Sahlin sade, när detta med väskan var aktuellt, att hon inte hade köpt väskan själv. Väskan uppgavs kosta ca 6 000 kr. Den var en gåva från en bekant, sade hon. Jag tror det också har nämnts vem som gav väskan, men jag minns inte.

För min del tycker jag det gör saken värre. Att köpa en så dyr väska är möjligt när man har hennes inkomster, och hon kanske känner att hon måste vara representativ. Hon möter ju massor av högt uppsatta personer, och man kan känna sig lite löjlig om man dyker upp med en väska från H & M då.

Men att umgås i kretsar där folk har så gott om pengar att man kan ge bort en väska för 6 000 kr, det är inte socialdemokratiskt.

Väskan var väl en gåva från LO eller Socialdemokraterna själva?
Citera
2016-05-08, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Mona Sahlin sade, när detta med väskan var aktuellt, att hon inte hade köpt väskan själv. Väskan uppgavs kosta ca 6 000 kr. Den var en gåva från en bekant, sade hon. Jag tror det också har nämnts vem som gav väskan, men jag minns inte.

För min del tycker jag det gör saken värre. Att köpa en så dyr väska är möjligt när man har hennes inkomster, och hon kanske känner att hon måste vara representativ. Hon möter ju massor av högt uppsatta personer, och man kan känna sig lite löjlig om man dyker upp med en väska från H & M då.

Men att umgås i kretsar där folk har så gott om pengar att man kan ge bort en väska för 6 000 kr, det är inte socialdemokratiskt.

Liza Marklund har råd. Egentligen inget problem, priset var 420 euro.

Citat:
I ett inlägg för Feministiskt Perspektiv avslöjar nu Liza Marklund att det var hon som gav Sahlin väskan i 50-årspresent på Spaniens solkust. Och att den kostade 420 euro.

”Mona kunde såklart inte ha en blå, så hon fick en röd”, skriver författaren.
http://www.svd.se/marklund-jag-gav-sahlin-den-roda-vaskan
Citera
2016-05-08, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Här kan det alltså finnas extrainkomster för Spöket som förklarar en del. Eftersom han inte har vita inkomster av detta är det troligen något annat upplägg. Har han möjligen ett offshorebolag som han fakturerar sina spiontjänster ifrån? Det är ju tydligt att det för att rulla runt alla extravaganser så räcker Spökets lön inte långt. Monas intyg avsåg ju förklara för BRF att det fanns inkomster vilket Mona då visste.
Follow the money.

Mona hjälper sin livvakt att undkomma skatt. Var det inte hon som myntade frasen "Det är häftigt att betala skatt". Tydligen gäller detta inte henne och hennes kompisar.
Citera
2016-05-08, 23:05
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Man får kanske börja med att sätta lite press på de MP och S toppar som nu tiger som muren.

Precis, det är ju Disneyministern som ligger extra pissigt till. Det är hon som har godkänt att skattemedel på 60000 kr/mån med andra förmåner ska gå till en hittepåtjänst med en lågutbildad anställd. Att Mona är initiativtagare är illa men det är Disneyministern som godkänt slöseriet av skattemedel. Så är det att vara chef, man får ibland ta ansvar för sina handlingar.

Media vill inte riva i saken vilket är lite märkligt. Ska vi ha skattemoral och förtroende för myndigheter så måste all form av nepotism och korruption brutalt avslöjas.

Det är väl en jäkla tur att Flashback finns som folkets sista utpost när "tredje statsmakten" inte vågar/vill ta sitt ansvar. Syltryggar kan man nog säga.
Citera
2016-05-08, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Tycker flera faktorer glöms bort i tråden. Mona var redan innan detta briserade, politiskt förbrukad inom S. Hon satt inte i regeringen, i någon ledningsgrupp eller i partistyrelsen. Hon hade ingen egentlig politisk makt alls. Hennes gärning som nationell samordnare har varit en meningslös, slapp och missriktad reträttpost från början till slut.
Hon har fått lite beröm för att hon yttrade sig i samband med MP's kris men man bör komma ihåg att hon inte hade varken ett parti, en karriär eller en regering att tänka på (något som Bah Kunke, som framförde samma kritik, hade). Samt att islamister inte var något hon någonsin fokuserat på innan det helt plötsligt blev politiskt korrekt.

Vad än Mona gjort i den här affären så är det överspelat (om det inte rör sig om ett allvarligt brott). Hon har nu avgått, och hon kommer inte tillbaka.
Gammelmedia kommer inte publicera något snaskigt om eventuella kärleksaffärer eller hennes sexuella preferenser. Det går dock säkert att hitta storyn bakom vad det nu är som har hänt. Men risken för att bli stämd är nog överhängande.
Men hennes jävla exceptionella räkmacka till liv lär bli en bästsäljande bok en vacker dag. Förmodligen skriven av en spökskrivare i hennes namn.

Jag håller inte riktigt med din analys och slutsatser. Det har börjat hända saker i Sverige. Vi är vid vägs ände och det är inte lika kul längre med alla kniv-araber, våldtäkter, terrorism och infrastruktur som förfaller. Den feministiska utrikespolitiken, på hemmaplan i Sverige är skit! Och livsfarlig för oss alla!

Sverige är dubbla budskapets land där Mona vill ge hemvändande terrorister förmåner med arbeten, bidrag, lägenheter och annat fjäsk. Samtidigt som hemvändande IS mördare döms till livstids fängelse för krigsbrott, av svenskt rättsväsende när de kommer hem. Senast i Göteborg.

De är banalt, med de goda krafterna i Sverige har fått nog!
Det handlar inte om öppna hjärtan längre, utan om att inte spola ner pengarna i den kloak dessa råttor förfogar över.

Det kan vara så enkelt att någon sett vad som pågår med "livvakten" och hans familj, den vräkiga bilen och parkeringsplatsen, åt en person som inte jobbade!

Jag gillar inte sossar, men det som jag, trots allt kan se hos den dumme svetsaren är att han inte är korrupt. Han verkar tro på det lilla han vet och kan, och han verkar vara privat en förnöjsam person, till skillnad från det korrupta patrasket han omger sig med.

Mona har inga vänner längre, och då blir det patetiskt att yra om fiender. Hon ger sken av att vara jagad av nazister, och hon gör sig viktig med ett påstått behov av livvakter för skydd. Min åsikt är, att om hon har behov av denne livvakt är det för något annat än skydd. Och det ska inte skattebetalarna stå för.
Citera
2016-05-08, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Om det varit bestämt en tid att Heckscher skulle efterträda Sahlin så är det möjligt att Sahlin har haft ett nytt jobb på lut som nu av uppenbara skäl kan ligga i riskzonen.

---

Har det kommit fram något som helst nytt idag?

Är verkligen hela huset betalt - sökte man inte medlemsskap INNAN
tillträdet men när man har lånelöfte? Finansieringen/är var klar - men
säljaren lär ju inte ha fått fullt betalt - möjligen handpenningen minus
mäklararvodet.

För Heckscher som är intelligent smart och en mycket duktig jurist
är detta flumjobb ett NedköpsJobb- För M o S (som har MoS i huvudet
var det lyfft o värzztingsjobb - hon var väl arbetslös när jobbet skapades
för henne).

Vad har hon gjort mot jihadisterna or whatever - ingenting utan hon
har varit för muzlimsk invandring - kanske för att hoppas få ett sånt
här jobb - det är Inte för INTE som hon kallas Mån(a) Om Muzlim(erna)
Citera
2016-05-08, 23:15
Medlem
"Mona har inga vänner längre*, och då blir det patetiskt att yra om fiender. Hon ger sken av att vara jagad av nazister,"

Ja så kan det mycket väl vara* - hennes man Bo är väl trött på henne Hon Har Ju
Passerat Bäst-Före-Datum.

* så hon måste köööpaaa vänner men vill inte betala utan staten skall betala och
hyra vänner till henne - Labben o Labben-lillasyster så länge hon kan få ut något
o kan frottera sig med Samordnaren o chefen M o S f f a i offentliga sammanhang så
hon kan ta in detta i sitt CV.
Citera
2016-05-08, 23:22
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
De borde väl ha noll intresse för detta?
Jag håller med dig, men BBC har intervjuat Norlander angående deras arbete tidigare så visst intresse finns det ändå i England. Kanske inte är så vanligt eftersom de tog en bild och la upp på Instagram.

Varför har Den Nationella samordnaren mot våldsbejakande extremism ett Instagramflöde alls kan man ju också fundera över?

https://www.instagram.com/p/wd126vF8aV/?taken-by=samordnarenmotextremism
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in