2016-05-14, 02:35
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Då blir det väl knappast USA. Då stämmer kanske ryktena om en återgång till Milan?

Det är svårt att se vad han skall göra i Milan nu. Jag kunde se någon sorts logik förra sommaren, då man hade en halvspännande ny tränare och hade värvat för en miljard men nu? De kommer förmodligen inte ens nå EL. Vad tusan skall han göra där? Men om det kinesiska konsortiet får sin andel och skjuter in gott om pengar så... De borde göra allt de kan för att få honom, och jag har fått intrycket av att han gillade sin tid i klubben och staden.
Citera
2016-05-14, 10:21
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Han har varit långt närmre än någon annan svensk någonsin.

Lugn och fin nu. Det har funnits ett flertal svenska fotbollsspelare som under historiens gång tillhört världseliten. Exempelvis Gunnar Nordahl, Patrik Andersson och Nils Liedholm. Bara för att Zlatan är dyrkad idag så innebär inte det att vi ska nedvärdera eller glömma våra legender.
Citera
2016-05-14, 10:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
Ska han lägga av? Eller byta klubb.. Han har nån säsong kvar iaf 1-2... Man U kanske? Försöka vinna en titel iaf " i England"

"Zlatan skulle sätta MLS på kartan" Nej snälla hur många har inte redan varit där!? Pele Beckenbauer t,om Beckham Gerrad lampard osv.. Vem vill vinna nån titel i MLS? Hellre nån bättre större liga t,ex England.. Dom gick ju från England

De enda mer som skulle bry sig är svenskar som då börjar glo på den ligan. Har blivit mer en regel av stjärnor på väg att sluta tar och cashar in där någon säsong eller två. Grattis Discovery Channel i så fall. Utöver det nu med parfym och nu även egen klädlinje på G så är det givet för den framtida karriären å la Beckham fotspår givet det bästa alternativet för Zlatan. Sportsligt är det nog dock förmodligen över och säkert med landslaget också. Blir mer som han spelar någon uppvisningsmatch i veckan. Men man ska betänka att han fyller 35 till hösten och att ens fortsätta spela då en säsong ytterligare är faktiskt inte så många som gör. Än mindre då som inte tar chansen att casha in ordentligt då för USA eller Kina istället för att satsa 100% ytterligare i Europa.
Citera
2016-05-14, 10:57
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Lugn och fin nu. Det har funnits ett flertal svenska fotbollsspelare som under historiens gång tillhört världseliten. Exempelvis Gunnar Nordahl, Patrik Andersson och Nils Liedholm. Bara för att Zlatan är dyrkad idag så innebär inte det att vi ska nedvärdera eller glömma våra legender.

Absolut ska dom inte förringas, men Patrik Andersson skulle jag inte sätta på Zlatans nivå, och på Nordahls och Liedholms och Hamrins tid, så utdelades väl inte ens guldbollar?
Citera
2016-05-14, 11:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Enligt AP nobbade alltså PSG Zlatan som ville spela där ytterligare en säsong. Vilket varit skvallret hela tiden att han nu faktiskt mest av allt ville stanna. Om nu dessa rykten visat sig vara sanna så innebär det troligen då att det tyvärr blir USA då detta är ryktet som gäller nu. Dock att han nu vill satsa vidare i PSG innebär å andra sidan att han vill satsa 100% en säsong till vilket då sett till motivation talar för att det nu kanske kan bli PL.
Citera
2016-05-14, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Absolut ska dom inte förringas, men Patrik Andersson skulle jag inte sätta på Zlatans nivå, och på Nordahls och Liedholms och Hamrins tid, så utdelades väl inte ens guldbollar?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Guldbollen Använd Google eller Wikipedia innan du skriver så. Nordahl har vunnit guldbollen.

Bjärred Andersson har något som Zlatan inte har, bragdguldet och VM-brons. Bjärred vann även CL 01 OCH hamnade i UEFAs världslag samma år.

Går Zlatan till PL är Viasat att gratta. Dock ska man tänka på att Silly Season inte börjat på allvar än.
Citera
2016-05-14, 11:16
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
https://sv.wikipedia.org/wiki/Guldbollen Använd Google eller Wikipedia innan du skriver så. Nordahl har vunnit guldbollen.

Bjärred Andersson har något som Zlatan inte har, bragdguldet och VM-brons. Bjärred vann även CL 01 OCH hamnade i UEFAs världslag samma år.

Går Zlatan till PL är Viasat att gratta. Dock ska man tänka på att Silly Season inte börjat på allvar än.

Nu var det inte den guldbollen jag menade, men du har rätt jag borde ha kollat wiki först, den här hade pågått längre än jag trodde:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ballon_d%27Or

Nordahl och Liedholm var ju i slutet på sina karriärer ändå, men Hamrin hade ju en guldboll att tävla om i alla fall. Sen om han någonsin var aktuell...

Angående Andersson, så tittar jag hellre på individuell presetation än titlar när jag värderar spelare individuellt, annars kan man ju få det till att Jesper Blomqvist eller Oleguer Presas också är större än Zlatan...
Senast redigerad av Trollfeeder 2016-05-14 kl. 11:21.
Citera
2016-05-14, 11:17
Medlem
freeriderXIIs avatar
Zlatan om du läser detta välj Premier League det är den häftigaste utmaningen.

Det är fotbollens vagga, och då kan du en gång för alla bevisa för de engelska journalisterna hur stor du är. (Ja 4-2 mot England har gjort stor skillnad) men fortfarande finns en del skepticism hos mediagamarna.

Arsenal är det ultimata valet för tillfället. Givetvis skall du spela för ett Londonlag mitt i smeten av världsmetropolen.
Citera
2016-05-14, 11:23
Medlem
MrSkargards avatar
Det är självklart att det är lockande att bo i Los Angeles, tjäna tunga pengar och vara den överlägset bästa spelaren i MLS. Det är inte ett dugg konstigt om Zlatan drar till Galaxy. Å andra sidan så är det inte ett dugg konstigt om han drar till PL heller men killen är snart 35 och i England så lär kroppen bli sliten lite oftare än i Frankrike. Dessutom lär det vara viktigt för Zlatan att avsluta sin "riktiga" karriär på topp och det är inte självklart att han kommer göra det i PL oavsett om han drar till United eller Arsenal.
Citera
2016-05-14, 15:09
Medlem
snillet_1s avatar
Verkar ha släppts en ganska intressant bok i Frankrike, om Zlatans tid i PSG:

Citat:
Men det är en annan anekdot som lär röra om fotbolls-Sverige igen.

Degorre och Hermant berättar hur Zlatan Ibrahimovic på Fotbollsgalan i Globen i november 2014, då han fick ta emot sin nionde Guldboll, noterade att alla inte applåderade honom. Klubbkamraterna Caroline Seger och Kosovare Asllani (då fortfarande i PSG) ska inte ha rört en min vid sitt bord.

Ett knappt år tidigare fick Zlatans famösa ”cykelskämt” om Therese Sjögran, damlandslaget och damfotbollen som helhet flera landslagsspelare att reagera kraftigt. Bland dem Caroline Seger, som skrev på Instagram: ”Aldrig har jag under dessa år behövt känna mig så liten som jag gjorde när vår största idrottsprofil genom tiderna uttryckte sin åsikt om DAMfotbollen”.

I boken beskrivs hur Zlatan noterar de uteblivna applåderna från PSG-svenskorna, och när Kungen och Silvia ska besöka Paris och Parc des Princes ett par veckor senare försvinner plötsligt Caroline Seger och Kosovare Asllanis medverkan från programmet samma dag.

Asllani skrev då på Facebook: ”Vi var bjudna för att idag träffa Kungen och Drottningen, i går kväll blev det tydligen ’inställt’ vilket inte gällde för alla. Varför det blev så här låter vi vara osagt. Dock vill vi poängtera att det har ingenting att göra med vårt kungapar”.
Sedan gjorde både hon och Caroline Seger sig oanträffbara.

Nu berättar Degorre och Hermant att Zlatan Ibrahimovic ställt ett ultimatum angående de svenska damspelarnas närvaro kvällen före statsbesöket. ”Det är de eller jag”, är Zlatans budskap, något PSG:s ledning under stor vånda lyssnat på och fallit till föga för. Asllani och Seger stryks, tillsammans med PSG:s lagkapten Sabrina Delannoy, ur programmet.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/frankrike/zlatan/article22816112.ab

Som vanligt måste man ta dessa historier med en grävskopa salt men...
Citera
2016-05-14, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Verkar ha släppts en ganska intressant bok i Frankrike, om Zlatans tid i PSG:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/frankrike/zlatan/article22816112.ab

Som vanligt måste man ta dessa historier med en grävskopa salt men...

Förmodligen en myt. Om det stämmer så är det knappast Zlatan som ska lastas utan Seger och Asllani som av bitterhet inte ens kunde kosta på sig att applådera när Zlatan ägnade nästan hela sitt tacktal till att hedra Klas Ingesson, Pontus Segerström och sin bror som alla under året hade gått bort i sjukdom.
Citera
2016-05-14, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Förmodligen en myt. Om det stämmer så är det knappast Zlatan som ska lastas utan Seger och Asllani som av bitterhet inte ens kunde kosta på sig att applådera när Zlatan ägnade nästan hela sitt tacktal till att hedra Klas Ingesson, Pontus Segerström och sin bror som alla under året hade gått bort i sjukdom.

om vi ponerar att det stämmer, är det inte troligare att han isåfall såg detta när det annonserades att han vann (dvs innan tacktalet)? tycker det känns mer troligt än att han på scenen stått och undersökt vilka som applåderar ett trettiotal meter bort. har iofs ingen vidare koll på fotbollsgalan så de olika landslagstrupperna kanske inte ens sitter nära varandra, men det var iaf den bilden jag fick i huvudet när jag läste artikeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in