2016-05-13, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
"Min absolut bästa vän idag, Hernando. Han föddes 1970 i Chile".

Sagt den 22 november 2015.

Så det är sin bästa vän hon gödslat med oriktiga löneintyg.
Med en sådan bästa vän behöver man inga fiender.
Citera
2016-05-13, 18:04
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dark horse
Själv tror jag på att det är nära vän till HLS och hans familj och inte sexuell.
Hon kommer snart att gråta ut hos Malou och förklara att HLS's pappa hjälpte hennes äldsta dotters pappa att undkomma den chilenska terrorn och att hon bara visat tacksamhet mot familjen.
Citera
2016-05-13, 18:04
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whosyourdaddy
Jag vet inte om det nämnts tidigare i tråden men hon pratar om sin kärlek till Chile och Palme, men framförallt sin "absolut bästa vän Hernandes" i podcasten "Tillbaka Till Dåtiden".
Runt 20min in för den late.
Snyggt jobbat! Nu ska det bli intressant att se hur lång tid det tar innan Expressbladet skriver om det nya beviset på Monas vänskapskorruption de hittat!
Citera
2016-05-13, 18:16
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Jag vet inte om det nämnts tidigare i tråden men hon pratar om sin kärlek till Chile och Palme, men framförallt sin "absolut bästa vän Hernandes" i podcasten "Tillbaka Till Dåtiden".

Och i november 2015 bodde hon alltså nära Tele2 Arena. Med Bosse i Enskede? I spökpappans lägenhet i Johanneshov? Någon annanstans?

17:17 in i programmet
Citera
2016-05-13, 18:32
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Och i november 2015 bodde hon alltså nära Tele2 Arena. Med Bosse i Enskede? I spökpappans lägenhet i Johanneshov? Någon annanstans?

17:17 in i programmet
Med Bo: (FB) Den enda skvallertråden om Mona Sahlin!

Edit: insåg först efter jag tryckt iväg inlägget att din fråga var av mer retorisk art.
Citera
2016-05-13, 18:33
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

Bra jobbat! Nu kan vi utesluta utpressning. Blir mer och mer intressant att få veta mera om vad det där är för en filur.
Citera
2016-05-13, 18:48
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
AB:s ledarskribent Virtanen vill nu att granskningen av Sahlin från Expressens sida upphör, kallar granskningen för "att sparka" på Sahlin.

Angående det politiska systemet - bara för att man avgår så blir man inte plötsligt en icke offentlig person som kan låta bli att besvara frågor runt skötseln av en statlig tjänst.

Monas tanke var ju naturligtvis att om jag går så kan de inte undersöka min verksamhet på min tjänst!

Skojigt att se att en person som alltid ställde upp för intervjuer nu plötsligt tycker att det inte längre skall ske några intervjuer!
Citera
2016-05-13, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Angående det politiska systemet - bara för att man avgår så blir man inte plötsligt en icke offentlig person som kan låta bli att besvara frågor runt skötseln av en statlig tjänst.

Monas tanke var ju naturligtvis att om jag går så kan de inte undersöka min verksamhet på min tjänst!

Skojigt att se att en person som alltid ställde upp för intervjuer nu plötsligt tycker att det inte längre skall ske några intervjuer!

Självaste fete Maud undvek ju Konstitutionsutskottet med argumentet : "jamen jag är ju inte minister längre"

Faktum är att Sverige inte har en författning eller konstitution! Och Mona kommer undan om hon har skrivit intygen "i sin politiska gärning".
Citera
2016-05-13, 19:06
Medlem
Ingen tycks vilja ha med Sahlin att göra:

Citat:
Mona Sahlin har lämnat flera uppdrag efter Expressens avslöjanden.
Nu uppstår även frågetecken kring hennes roll som ambassadör i fotbollslaget FC Rosengård.
– Vi tar oss en funderare, säger klubbdirektören Klas Kjebbes till Aftonbladet.
http://www.expressen.se/nyheter/klubben-om-sahlin-vi-tar-oss-en-funderare/
Citera
2016-05-13, 19:14
Medlem
Det kom en massa jävla drägg från chile efter kuppen, vill ni ha en snabbkurs i varför, så kolla på "scarface 1983" hur den kubanska regimen passade på att straffa Usa samtidgt som ett fåtal dissidenter blev deporterade.
Sahlin verkar ha befunnits sig i detta hav av (politiska dissidenters)?? helgonförklarelse inom socialdemokratien.
Citera
2016-05-13, 19:29
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom iskalle'n
Det kom en massa jävla drägg från chile efter kuppen, vill ni ha en snabbkurs i varför, så kolla på "scarface 1983" hur den kubanska regimen passade på att straffa Usa samtidgt som ett fåtal dissidenter blev deporterade.
Sahlin verkar ha befunnits sig i detta hav av (politiska dissidenters)?? helgonförklarelse inom socialdemokratien.

"Drägg" stämmer ju inte, om du nu inte menar "vänsteraktivister".

Det handlade om Pinochet ville slippa högljudda vänsteranhängare, så dessa fick det svårare i Chile och många flydde således.

Så inget konstigt att "alla" från Chile är vänsterextremister, men särskilt mycket "Scarface" verkar det inte handla om.

Edit: Kan ju även säga att hennes vänsterromantik blir fruktansvärt komisk vid tanke på att Hennes och "Bästa vännens" gemensamma intresse verkar vara att utnyttja systemet för egen vinning.
Kärringen är ju psykopat...
Senast redigerad av Oformad 2016-05-13 kl. 19:39.
Citera
2016-05-13, 19:39
Medlem
HGs avatar
Eftersom våran favo-livvakt har ställt av sin 1+ miljon sportbil från den 9 maj så undrar man om han nu inte känner sig i ett nödläge?

Jag tror som tidigare att livvakten inte har några pengar utan lever som en sol-och-vårare. Bevis på detta är att han köper sportbilen först under 2015 då Mona ger honom speciella intyg. Hade han haft en annan ekonomi så hade livvakten kört sportbil långt tidigare innan Mona.

Som jag har sagt tidigare så har han inga andra pengar förutom banklån och Mona.

Vi får se nu vad som händer under Maj månad då han skall erlägga 9 mille för Solsidan samt sälja sitt nuvarande hus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in