2016-05-13, 16:52
Medlem
whosyourdaddys avatar
Jag vet inte om det nämnts tidigare i tråden men hon pratar om sin kärlek till Chile och Palme, men framförallt sin "absolut bästa vän Hernandes" i podcasten "Tillbaka Till Dåtiden".
Runt 20min in för den late.
Citera
2016-05-13, 16:53
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
AB:s ledarskribent Virtanen vill nu att granskningen av Sahlin från Expressens sida upphör, kallar granskningen för "att sparka" på Sahlin.
Virtanen håller som vanligt låg nivå. Att granskningen skulle upphöra därför att myndighetschefen avgått är absurt. Men det är väl så Virtanen ser på demokratiskt genomlysning av offentliga myndigheter. De viktiga är att få en person att avgå inte att granska hur myndigheten har fungerat.
Citera
2016-05-13, 17:05
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whosyourdaddy
Jag vet inte om det nämnts tidigare i tråden men hon pratar om sin kärlek till Chile och Palme, men framförallt sin "absolut bästa vän Hernandes" i podcasten "Tillbaka Till Dåtiden".

"Min absolut bästa vän idag, Hernando. Han föddes 1970 i Chile".
Citera
2016-05-13, 17:07
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Blev knappast tydligare nu.

Du skrev att den avlidne var styrelseledamot i samma bolag som Sahlin.
Nu ändrar du dig och säger att den avlidnes bror var verksam i ett annat bolag i samma bransch.
Knappast trovärdigt.
Jo nog borde det komma vara lite mer kött på benet om att grabben skulle ha suttit i styrelsen för Iris. Tidigare hade de typ ett bolag med styrelse för varje behandlingshem, så sent för några dagar sen fanns de med på Alla bolag, då satt Sahlin i alla dessa. De var innan jag kände till grabbens ev. inblandning så jag noterad inte vilka övriga som satt med. Nu är bolagen borta från Alla bolag, de nämnde tidigare att de skulle slå ihop till ett rörelsedrivande bolag.

Om stiftelsen är kontrollerad av länsstyrelsen borde väl styrelseledamöterna var offentlig handling?
Citera
2016-05-13, 17:11
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Hoppsan! Hon sa det med eftertryck också. Intressant kuriosa är att intervjun tycks ha gjorts samma vecka som Spöket bytte till Audi nummer 2. https://www.instagram.com/p/-Mo3hjtktD/
Citera
2016-05-13, 17:12
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dark horse
Virtanen håller som vanligt låg nivå. Att granskningen skulle upphöra därför att myndighetschefen avgått är absurt. Men det är väl så Virtanen ser på demokratiskt genomlysning av offentliga myndigheter. De viktiga är att få en person att avgå inte att granska hur myndigheten har fungerat.
Ja, det är ett märkligt resonemang. Kanske är han själv rädd att dyka upp i rullorna, vem vet. Å andra sidan tycks ju Mona resonera likadant - bara man avgår så är man untouchable.
Citera
2016-05-13, 17:17
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:

Bra grävt. Jag har iaf inte sett det nämnt i tråden tidigare. HLS är alltså hennes absolut bästa vän enligt henne själv och denne har hon genom trägen ansträngning fått in på ett jobb där han inte har samma chef som övrig personal utan istället arbetar direkt för henne.
Citera
2016-05-13, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MILFMAN
Ja, avtalet finns med som en bilaga till ansökan hos Hyresnämnden. Länk till ansökan med bilagor finns tidigare i tråden. Köparen har inte överklagat något. BRF:n har helt enkelt inte svarat på köparens begäran att beviljas medlemskap och därför har köparen vänt sig till Hyresnämnden. Det räcker således att BRF:n nu nekar köparen medlemskap så går köpet åter och Hyresnämnden har då att avskriva detta ärende.

Det är inte säkert att ett sånt överklagandeförbud är giltigt.
Citera
2016-05-13, 17:36
Medlem
Kan man säga att spökets et al. karriär i Sverige närmar sig nollpunkten.

Jag vet varför man har avslöjat idioterna.

Det finns krafter inom Staten/EU/USA som vill att Sverige skall ha en riktig terror bekämpnings förmåga.
Citera
2016-05-13, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MILFMAN
Ja, avtalet finns med som en bilaga till ansökan hos Hyresnämnden. Länk till ansökan med bilagor finns tidigare i tråden. Köparen har inte överklagat något. BRF:n har helt enkelt inte svarat på köparens begäran att beviljas medlemskap och därför har köparen vänt sig till Hyresnämnden. Det räcker således att BRF:n nu nekar köparen medlemskap så går köpet åter och Hyresnämnden har då att avskriva detta ärende.

Du har rätt i det fall allt hade varit normalt, utan falska intyg. Om köpet inte genomförs går pengarna åter enligt kontraktet, för det kan ju vara andra grunder än inkomster som stoppar köpet. Typ att man inte vill ha en massa nazister som ylar utanför!

Nu kan köpet inte genomföras under några omständigheter eftersom de falska intyget visar på ond tro, och ett vilseledande av samtliga inblandade i köpet. De har ju inga pengar att köpa för!

Man måste gå in avtalsrätten och se vad som är avtalat, och under vilka förutsättningar. En skicklig advokat inne i stan, (ej Nacka) skulle kunna bena ut kontaktsbrottet, skadan som orsakats säljarna och vips är miljonen borta.

Det blir många månadsavgifter innan ny köpare kan hittas och det finns nu ett stigma kring bostadsrätten som orsakats av Sahlin, spöket & Co. En duktig advokat vet vad en stigmarabatt innebär.

Att dessa hemska typer, inte skäms över att gå in i ett dödsbo som sörjer en son, och leka Property Ladder. Det är så hänsynslöst att göra affärer på detta sätt med människor som redan mår dåligt.
Citera
2016-05-13, 17:46
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Snyggt jobbat, nu har vi bekräftat av Sahlin själv att de har en "intim" personlig relation. Om den är av sexuell natur är en annan sak och troligen i sig irrelevant för frågan om vänskapskorruption. Själv tror jag på att det är nära vän till HLS och hans familj och inte sexuell.
Citera
2016-05-13, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dark horse
Snyggt jobbat, nu har vi bekräftat av Sahlin själv att de har en "intim" personlig relation. Om den är av sexuell natur är en annan sak och troligen i sig irrelevant för frågan om vänskapskorruption. Själv tror jag på att det är nära vän till HLS och hans familj och inte sexuell.

Ja förutom osant intygande X 2 , så bekräftas vänskapskorruptionen genom detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in