2016-05-12, 11:58
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Jahopp, är han inte redan utbildad psykolog? Men ja, det kanske inte lockar att ta över Gefle/Falkenberg när man precis haft ansvar över AIK och allt vad det innebär.
Alm utbildad psykolog? Han är utbildad journalist.
Citera
2016-05-12, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Om man tror att fotboll enbart handlar om att göra mål är man ute och cyklar. Det finns ju ingen offensiv spelidé. Det är helt obegripligt att detta inte har utvecklats under denna långa tid. Och det är tråkigt.

Visst, man kan göra en massa mål på långa inkast och fasta situationer.

Det är dessa idiotiska inlägg som man iaf kan vara glad att man slipper nu när Alm är borta. Ren jävla idioti från personer som verkar ha extremt begränsade kunskaper i fotboll. Man skulle nästan kunna tro att du sitter i AIKs styrelse.

Sista meningen var kanske lite för hård.
Citera
2016-05-12, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Där ser man. Tycker alltid han framstår som väldigt trevlig i media och kommer alltid med vettiga argument. Så jag tycker det märks.
Citera
2016-05-12, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Märkligt, hade för mig att det var någon på C-More som sa att han var utbildad psykolog.
Citera
2016-05-12, 12:09
Bannlyst
Citat:
Märkligt, hade för mig att det var någon på C-More som sa att han var utbildad psykolog.

Tror att Alm sa det innan allsvenskan, att han hade kollat på olika kurser som avhandlar psykologi. Tror dock att Alm fortsätter som tränare, även om jag har svårt att se honom i en mindre klubb. Han drar nog utomlands.
Citera
2016-05-12, 12:09
Medlem
Vilket skämt. Man har en coach som andas den egna klubbens 'varumärke' och uppnår allt som oftast fullgoda resultat. Ändå ska det lekas av töntiga AIK att det är odugligt och coachen sparkas. Som en sandlåda för att stärka en löjligt falsk bild av "framgång" enligt mig såsom yttre betraktare.
Citera
2016-05-12, 12:40
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbsan
En tydlig spelidé = rolig fotboll

Bullshit.

Tydligheten i den så kallade spelidén korrelerar inte alls med nöjet att se den genomföras.

Spelidé är ett sånt jävla floskelord. Alla tjatar om det, men ingen vet vad det är.
Citera
2016-05-12, 12:40
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Om der var i samband med Häckenmatchen så har du nog hört fel. Jag tror det var Lundh som sa att det märktes att han var utbildad journalist som en kommentar till Alms svar på frågorna från Camilla N.
Citera
2016-05-12, 12:50
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Nu ser jag ju inte alla matcher live utan på Cmore. Går på ett par matcher per år på Ullevi och har tidigare bla sett Gifarna. Så de matcher jag väler är mot spelande lag som inte bara går in för att förstöra spelet. Men om Gifarna börjat spela fotboll så kan det tänkas att man går på någon match om det passar i planneringen.

Således väljer du motståndarna före oss själva. För supportrarna spelar inte motståndet ingen roll, man går för att se det egna laget.
Sedan finns det givetvis folk som går för att se "en bra match" etc men det är en helt annan kategori åskådare än supportrar.
Citera
2016-05-12, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Endast i AIK kan man få för sig att sparka en tränare som hållit klubben i toppen de senaste åren. Tycker verkligen synd om Alm ifall detta stämmer även om han känns som ganska osympatisk kan ha med hans dialekt att göra dock.

De AIK:are som tror att Norling är messias borde tänka om. Jag tror inte han kan göra AIK till ett guldlag. Men gillar man konstiga uttalanden och metaforer som ingen hänger med på plus att han säkert kommer stöta på Camilla så blir det säkert kul för någon.

Ifall detta stämmer innebär det att Segui gått segrande ur striden?

Stahre fick packa väskan efter att två "bra" säsonger på raken, finns för övrigt en bra radio dokumentär om hans första säsong i Blåvitt, "Kom igen gubbar", som var mindre lyckad. Jag gillade Mikael, skön lirare, med en skön inställning,

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/592413?programid=909
Citat:
Kom igen gubbar!
Inför den allsvenska premiären 2012 satsar IFK Göteborg stort: Dags att försvara klubbens rykte som "mesta mästarna". För att säkra en topplacering har man rekryterat dyra spelare och en guldtränare.

Men knappt har säsongen börjat förrän den haussade satsningen får fiaskostämpel.

Medan säsongen fortskrider och besvikelsen tilltar lär vi känna två män som gör allt för fotbollen, men har olika perspektiv. Mikael Stahre är mannen som varit fotbollstränare sedan han var 14 och lever sin dröm nu när storklubbarna vill ha honom.

Hans drivkraft är att få uppleva det söta segerruset om och om igen. Bertil Lundqvist är materialaren som varit trogen sitt Blåvitt i 22 år tillbaka. Han "är mer som folk är mest", en tvivlare och katastroftänkare.

"Kom igen, gubbar" är en dokumentär av Louise Jacobson om vinnarmentalitet, självförtroende och vad som händer när det inte blir som man tänkt sig.

Programmet sändes första gången i november 2012.

Att Alm får kicken är inte så nådigt, men så kan det vara.
Citera
2016-05-12, 13:10
Medlem
Något inom AIK lär väl sitta och hinka öl på en uteservering just nu för skvallerpengar från blaskorna.
Satan va ni läcker....
Citera
2016-05-12, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smk11
Något inom AIK lär väl sitta och hinka öl på en uteservering just nu för skvallerpengar från blaskorna.
Satan va ni läcker....

Synd att Fotbolldirekt har en sån här legitimitet att sprida rykten till större blaskor. Fan värre än skvallerblaskorna om Hollywood kändisar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in