Citat:
Ursprungligen postat av
Otrolig
Tänkte precis samma igår. Var mer orolig för att Traustason skulle missa än Kujovic - det hade varit tufft med både Bärkroth och Traustason borta. Basse känns dessutom som en bra ersättare så är fortfarande optimistisk inför idag . Förr eller senare bryts alla sviter - hoppas på idag.
Trassten har förutom första halvlek mot Mff borta inte alls kommit upp i normal standard enligt mig, tycker personligen han varit lite ur balans och ovanligt gnällig och arg på planen vilket korten han fått redan är bevis för. En bra trassten är Top 3 i allsvenskan och allt för bra för samma serie vi får se vilket humör han vaknar på idag.
Bärkroth har haft lekstuga dom matcher han varit fitt for fight tex Malmö borta i cupen killen har övertag på att slå sin gubbe på 9/10 spelare i allsvenskan hoppas hans skadehelvete släpper snart.
Kujo är ett jättetapp speciellt mot ett storväxt och fysikt AIK då hans bollmotagande på offensiva planhalvan är a och o för IFKs offensiva uppbygnad i många anfall.
Han är också den som är vid hörnor och frisparkar till moståndaren ofta rensar iväg bollen med sitt defensiva huvudspel så personligen tror jag att mot just AIK och deras paradgren fasta situationer är Kujo värsta tappet vi kunde få. Går Sebbe in och dominerar med två baljor så fine jag är ingen spådam.