2016-05-11, 20:31
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Man kan ju dessutom se Sahlin framför sig när hon anlitar Borgström. Hon bedyrar på heder och samvete att det hela är ett misstag och att hon är missförstådd. Borgström rusar ut i media och försvarar hennes handlande, och artiklarna hinner inte mer än publiceras innan uppgifterna om nästa osanna intyg dyker upp.

Han är nog inte helt nöjd över att ha hamnat i den situationen...

Kan det verkligen ha gått till på annat sätt, dvs att hon även försökte dupera Borgström? Hur korkad är man inte då..?

Jag tror du överskattar både hans naivitet och hans heder.
Citera
2016-05-11, 20:33
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
1. Storhetsvansinne, oövervinnerlig etc.
2. För att få någon form av egen vinning
3. Någon form av utpressningssituation.

Jag tror på 3. Någon vet något om Mona som inte får komma ut och därför kom intygen att utfärdas.

Tror ni på 3?
Nej. Jag har varit inne på det i tanken, men det är för osannolikt. Hon har kontakt med Säpo både som privatperson och som yrkesperson, och hade kunnat lösa det på annat sätt än att ge efter för kraven. Plus, vad skulle det kunna vara som är SÅ känsligt att hon är villig att ta såna enorma risker?

Men något jäkligt mysko ligger bakom, det är helt klart.
Citera
2016-05-11, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Nej. Jag har varit inne på det i tanken, men det är för osannolikt. Hon har kontakt med Säpo både som privatperson och som yrkesperson, och hade kunnat lösa det på annat sätt än att ge efter för kraven. Plus, vad skulle det kunna vara som är SÅ känsligt att hon är villig att ta såna enorma risker?

Men något jäkligt mysko ligger bakom, det är helt klart.

Ok om inte 3 - skulle det kunna vara att hon är helt dum i huvudet? Riktigt det intrycket har man ju trots allt inte fått.

Kan det finnas ett ett alternativ 4?
Citera
2016-05-11, 20:37
Medlem
Citat:
Det kan anses klarlagt att MS skrivit flera falska intyg och kommer då högst sannolikt att fällas för endera - osant intygande eller grovt osant intygande.

Genom att upprepa osanna intyg kvalificerar sig MS för upprepande kriminalitet och är så rökt man bara kan vara. Särskilt i ljuset av hennes tidigare förehavanden.

Frågan som alla undrar kring är vad skälet till de att MS upprepar kriminella handlingar?

1. Storhetsvansinne, oövervinnerlig etc.
2. För att få någon form av egen vinning
3. Någon form av utpressningssituation.

Jag tror på 3. Någon vet något om Mona som inte får komma ut och därför kom intygen att utfärdas.

Till saken hör att även Mona rimligen borde förstått att ett intyg utfärdat av henne just skulle få en banktjänsteman eller styrelseledamot över 40 år att genast höja på ögonbrynen.

Vem som helst som haft att ta ställning till intyget kollar ju inkomsten i efterhand för att kolla om Mona åter hade bluffat.

Tror ni på 3?
Jag lutar starkt åt det (3, alltså).
Den som drabbats av akut storhetsvansinne är sannolikt livvakten, som helt plötsligt inte hamnat i knäet på makten utan tagit makten i knäet. Tillsammans med Sahlins kroniskt-patologiska upppfattning om den egna storheten blir det något som bara kan rusa in i fördärvet. Sicket dream team!
Citera
2016-05-11, 20:39
Medlem
Det var ju inget imponerande val av advokat MS gjorde i form av CB. Har MS redan insett att loppet är kört med det valet?
Citera
2016-05-11, 20:39
Medlem
Mona Sahlin har fixat anställningar tidigare

Citat:
Sahlins dotter fick toppjobbet
http://www.expressen.se/nyheter/sahlins-dotter-fick-toppjobbet/
Citera
2016-05-11, 20:40
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ok om inte 3 - skulle det kunna vara att hon är helt dum i huvudet? Riktigt det intrycket har man ju trots allt inte fått.

Kan det finnas ett ett alternativ 4?
Jag är ganska säker på att det handlar om alternativ 4. Däremot har jag ingen aning om vad alternativ 4 är. Möjligen i kombination med alternativ 1 och 2. Jag tror inte på BDSM-teorin för fem öre iaf.
Citera
2016-05-11, 20:41
Medlem
FruStormuftis avatar
Har inte hängt med i tråden senaste tiden, men har detta Spöke skattat för sina intygade 120 k/mån eller ska han upptaxeras nu?
Det är offentliga handlingar om man har vägarna förbi skatteverket.
Betalade Mona Mufti alla sociala avgifter, eller blir det ekonomisk brottslighet och under hur många år har hon blåst staten! Måste vara fängelsestraff på hennes omfattning.
In på Hinsan med kärringen. Där hör hon hemma.

Lika inför lagen är det som gäller i demokratiska länder.
Är Sverige en rättsstat eller ska vi ha gräddfil för de här parasiterande avskummen som vi inte varken vill eller kan föda. Politiker = samhällsparasiter numer.
Citera
2016-05-11, 20:42
Medlem
Bittra bögtårar över tragiska divan Sahlin

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/henriktorehammar/article22794233.ab

Citera
2016-05-11, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Borgström är en sorglig jävel men hon kan ju byta om hon känner för det.

Borgström är väl sossarnas husadvokat.
Senast redigerad av flekstor 2016-05-11 kl. 20:49.
Citera
2016-05-11, 20:46
Medlem
Har det framkommit om Sahlin tecknat kollektivavtal för sin anställde, samt vilka inbetalningar som är gjorda till AFA/AMF?
Citera
2016-05-11, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Eller så fick han lånelöfte för en hälften så dyr lägenhet, som han inte vann budgivningen på.

Ett halvår senare beviljade Santander kreditköpet av Audin, så jag förstår att den påhittade lönen behövde stiga från 80 till 120.000 när det var dags att be SEB om tio mille.

Undra om Santander också har ett felaktigt intyg från MS i sina rullor ? Jag skulle tro att så är fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in