2016-05-11, 20:11
Medlem
JehovasFittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Falskintyget till Handelsbanken var ju från slutet av mars, så då är det nog inte bilen som behövde fuskdeg.

Vad köpte spöket i april/maj?

Kan ju ha varit en ansökan om lånelöfte för bostad det också. Kanske Handelsbanken sa nej och han blev tvungen att gå vidare till SEB som slutligen beviljade lånet?
Citera
2016-05-11, 20:13
Medlem
Kanske det finns mer bakom den uppskrivna inkomsten. Kan det vara ett sätt att täcka upp för andra inkomster, pengar från oklar källa? En slags pengatvätt av något slag?
Citera
2016-05-11, 20:13
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Håller vår kulturminister på att hamna i fläkten?

Citat:
Citat:
Mona Sahlin hade själv ansvaret för anställningar inom den Nationella samordnaren mot våldsbejakande extremism, har kulturminister Alice Bah Kuhnke (MP) sagt om den så kallade livvaktsaffären. Men det var kulturministern själv som direkt anställde mannen, visar dokument som SvD granskat
Källa: http://www.svd.se/bah-kuhnke-anstallde-sahlins-livvakt

Det verkar som om medierna äntligen börjar göra sitt jobb. Helt underbart!
Jag har länge haft ögonen på Bah Kuhnke och hennes maniska försvar för islamiseringen av Sverige. Hon vill utbilda folket i islam och uppger sig längta efter en kulturrevolution. Antingen har hon låg intelligensnivå eller också är hon intelligent livsfarlig. Osannolikt att Kuhnke inte är involverad i den här livvaktssoppan. Nu har hennes lögner börjat att sippra ut också.

Kuhnkes lögner:

Citat:
Har du personligen träffat den före detta livvakten?
Nej. Inte mig veterligen. [brasklapp]

Kände du till uppgifterna om anställningarna?
Nej, det kände jag inte till. Alla anställningar i kommittéer är utredarens ansvar. Det vill säga Mona Sahlins. Mitt ansvar har varit att säkerställa att kommittén levererar utifrån de uppdrag de har. Och det har kommittén gjort. Med marginal.
http://www.expressen.se/nyheter/bah-kuhnkes-kritik-mot-sahlin-allvarligt/
Senast redigerad av Passepartout 2016-05-11 kl. 20:28.
Citera
2016-05-11, 20:14
Bannlyst
Skulle det kunna vara så att Sahlin hittat en stor säck med pengar någonstans och betalat lönen till livvakten med dessa?

Det finns en scen i filmen Scarface där Tony Montana snackar med sin advokat efter att han åkt fast. Montana säger, -I give you 400,000 more, ok. Thats 800,000. With that kind of money, you can buy the supreme court.
Advokaten svarar. -Tony, the law has to prove beyond reasonable doubt. I am an expert in raising that doubt. But when you got a 1,3 milion unclared dollars stirring into a videotapecamera. Honey baby, its hard to convince the jury that you found it in a taxicab. https://www.youtube.com/watch?v=8j7wIRqMT2A#t=1m01s
Citera
2016-05-11, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Falskintyget till Handelsbanken var ju från slutet av mars, så då är det nog inte bilen som behövde fuskdeg.

Vad köpte spöket i april/maj?
Sin nya fru?
Det verkar som om högst densamme (varför skrivs hans namn inte ut i tråden - på fb brukar man ju inte vara så finkänslig?) haft en tumme i ögat på Sahlin? Det här ser så mycket större ut än toblerone, om man säger så?
Det är inte bara något Sahlins karaktärsfel, det måste vara skummare.
Citera
2016-05-11, 20:18
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon
Intyg 2, där MS intygar åt HLS skickat till Handelsbanken den 31 mars 2015 med ämnesrad
"Efterfrågat intyg. Ring om något är oklart."
och innehåll
"Som chef och ansvarig för Nationella samordnaren mot våldsbejakande extremism, så intygar jag att jag har anställt (Den före detta livvaktens namn) som säkerhetssamordnare med en lön på 60 000:-/månad. Som myndighetschef är jag ansvarig för anställningen. Därtill har han även ett arvoderat uppdrag av min egen firma Mona Sahlin (F-skattsedel finns) med en lön på 20 000 :-/månad.
Med vänlig hälsning Mona Sahlin"

Vet vi vilket lån detta gäller om det inte var sportbilen eller någon bostad tråden redan gått igenom?

http://i.imgur.com/kPgP50Z.png

Mitt fetade: En väldigt märklig ämnesrad. Känns som en klar indikation att HR (som ju vanligtvis utfärdar anställnings- och löneintyg) skulle hållas utanför.
Citera
2016-05-11, 20:21
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
På vilket skulle detta vara anmärkningsvärt? Hon har ju berättat att hon även hade anställt honom privat. Att hon inte hade betalat sociala avgifter för sin privat anställda livvakt förrän Expressen konfronterade henne är också gammal skåpmat.
Hon sa i en av de första intervjuerna med Expressen att mannen inte varit anställd av henne under 2015.

http://www.expressen.se/nyheter/sahlin-betalade-efter-expressens-fragor/

"När Mona Sahlin får information om detta från Expressen i ett sms på eftermiddagen den 21 april ändrar hon sig och säger att hon inte har betalat in några sociala avgifter, ännu, men att hon ska göra det:
Anställningen är ju från början på detta år. Betalas in kvartalsvis. Inget från förra året då var han inte anställd. Suck. Hörde du inte alls vad jag sa?, skriver Sahlin i ett sms.
Men det stämmer inte alls, enligt Yngve Gripple, rättslig expert på Skatteverket."
Citera
2016-05-11, 20:22
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JehovasFittslem
Kan ju ha varit en ansökan om lånelöfte för bostad det också. Kanske Handelsbanken sa nej och han blev tvungen att gå vidare till SEB som slutligen beviljade lånet?
Eller så fick han lånelöfte för en hälften så dyr lägenhet, som han inte vann budgivningen på.

Ett halvår senare beviljade Santander kreditköpet av Audin, så jag förstår att den påhittade lönen behövde stiga från 80 till 120.000 när det var dags att be SEB om tio mille.
Citera
2016-05-11, 20:24
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Mitt fetade: En väldigt märklig ämnesrad. Känns som en klar indikation att HR (som ju vanligtvis utfärdar anställnings- och löneintyg) skulle hållas utanför.
Jag tror att det är tänkt att ge det hela tyngd. Hon är ju Mona Sahlin. En släng av narcissism, helt enkelt.
Citera
2016-05-11, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Ja det ökar förstås risken att banken ska förlora pengar på detta lån och motsvarande gäller för brf'en (att ett enskilt lån inte får mätbara effekter på hela bankens kreditvärdighet påverkar inte den saken).

Förutsatt att det inte inkommer svarta inkomster på spökets sida så öker det självklart även risken för att spöket försätts på obestånd om han får lån han saknar medel att betala av.
Så antingen finns det pengar som han inte kan visa upp hur som helst eller så sitter han i en lånekarusell.

Frågan är om Mona gör detta medveten om hans vita alt svarta situation eller om hon bara inte fattar bättre.
Ett annat alternativ vore om hon utpressats till detta.
Citera
2016-05-11, 20:28
Medlem
Det kan anses klarlagt att MS skrivit flera falska intyg och kommer då högst sannolikt att fällas för endera - osant intygande eller grovt osant intygande.

Genom att upprepa osanna intyg kvalificerar sig MS för upprepande kriminalitet och är så rökt man bara kan vara. Särskilt i ljuset av hennes tidigare förehavanden.

Frågan som alla undrar kring är vad skälet till de att MS upprepar kriminella handlingar?

1. Storhetsvansinne, oövervinnerlig etc.
2. För att få någon form av egen vinning
3. Någon form av utpressningssituation.

Jag tror på 3. Någon vet något om Mona som inte får komma ut och därför kom intygen att utfärdas.

Till saken hör att även Mona rimligen borde förstått att ett intyg utfärdat av henne just skulle få en banktjänsteman eller styrelseledamot över 40 år att genast höja på ögonbrynen.

Vem som helst som haft att ta ställning till intyget kollar ju inkomsten i efterhand för att kolla om Mona åter hade bluffat.

Tror ni på 3?
Citera
2016-05-11, 20:28
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon
Intyg 2, där MS intygar åt HLS skickat till Handelsbanken den 31 mars 2015 med ämnesrad
"Efterfrågat intyg. Ring om något är oklart."
och innehåll
"Som chef och ansvarig för Nationella samordnaren mot våldsbejakande extremism, så intygar jag att jag har anställt (Den före detta livvaktens namn) som säkerhetssamordnare med en lön på 60 000:-/månad. Som myndighetschef är jag ansvarig för anställningen. Därtill har han även ett arvoderat uppdrag av min egen firma Mona Sahlin (F-skattsedel finns) med en lön på 20 000 :-/månad.
Med vänlig hälsning Mona Sahlin"

Vet vi vilket lån detta gäller om det inte var sportbilen eller någon bostad tråden redan gått igenom?

http://i.imgur.com/kPgP50Z.png

Hade Mona Sahlin F-skattsedel vid tillfället eller är det också ljug?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in