Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-07, 23:38
Medlem
Drack 4st cider på 4% för ca 6 timmar sedan. Hade tänkt använda stilnoct 10-20mg för att sova, men känner mig inte lullig eller påverkad. Är det lugnt att ta utan att det är farligt?

Har ätit, druckit vatten o så.. Hög tolerans mot alkohol med.
Senast redigerad av Nemesiz8139 2016-05-07 kl. 23:44.
Citera
2016-05-08, 00:50
Medlem
Jag har grova sömnbesvär av att jag alltid vaknar efter ca 3 timmar varje natt. När jag vaknar upp så tar jag en imovane eller zolpidem till för att somna om igen. Men jag lyckas aldrig somna en andra gång med insomningstablett. Första gången går det alltså bra att somna med tablett, men jag vaknar eter ca 3 timmar och då lyckas jag inte somna med en tablett till.

Varför är det så här?

Har haft dessa besvär i många år.
Citera
2016-05-08, 02:02
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesiz8139
Drack 4st cider på 4% för ca 6 timmar sedan. Hade tänkt använda stilnoct 10-20mg för att sova, men känner mig inte lullig eller påverkad. Är det lugnt att ta utan att det är farligt?

Har ätit, druckit vatten o så.. Hög tolerans mot alkohol med.

Dom säger att det kan vara farligt, men personligen har jag (med hög tolerans) tagit Stilnoct 10-20mg efter betydligt mer alkohol än det där mängder med gånger utan problem. Med det sagt råder jag dig inte att blanda, för bra är det aldrig.
Citera
2016-05-08, 08:16
Medlem
Chris26s avatar
Hurt mkt diazepam motsvarar15 mg zopiklon (imovane)?
Citera
2016-05-08, 16:52
Medlem
Davidparkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 340340
Jag har grova sömnbesvär av att jag alltid vaknar efter ca 3 timmar varje natt. När jag vaknar upp så tar jag en imovane eller zolpidem till för att somna om igen. Men jag lyckas aldrig somna en andra gång med insomningstablett. Första gången går det alltså bra att somna med tablett, men jag vaknar eter ca 3 timmar och då lyckas jag inte somna med en tablett till.

Varför är det så här?

Har haft dessa besvär i många år.

Du bör inte bruka dessa läkemedel såvida du inte fått det ordinerat av läkare. Det är väldigt viktigt att du får prata med en läkare som kan ställa en rätt diagnos och så att du får rätt styrka på dina tabletter. Sömnmedel ska endast användas tillfälligt och under kortaste möjliga mån. Vilken styrka har du på Imovane resp zolpidem? Imovane har en längre halveringstid än zolpidem och funkar bättre just om man har upprepade uppvaknanden under natten. Det kan vara så att du fått en låg dos av Imovane samtidigt som en toleransutveckling uppstått vilket gör att du kräver en högre styrka av det för att få en terapeutisk kliniskt effekt. Sedan kan jag tillägga att orsaken till sömnbesvär ofta kan vara kopplad till vardagliga faktorer men jag vet ju inte din historia såklart. Men är du äldre så kan det vara kopplad till melatonin brist, osv... men det är lite annat..
Citera
2016-05-08, 17:09
Medlem
Davidparkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Förstärker Imovane effekten på benzo?
T.ex Alprazolam, Oxazepam & Klonazepam?

Många benzo metaboliseras i levern vilket kan medföra att koncentrationen kan variera. Man bör aldrig kombinera dessa preparat utan läkarkontakt. Tänk på att långa halveringstider sällan medför bättre livskvalitet för den enskilde patienten och risken för biverkningar ökar.
Citera
2016-05-08, 17:19
Medlem
Alexander.Delarges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gammeldont
Har ganska hög benzotolerans. Har försökt använda imovane rekreationellt två gånger tidigare utan framgång. Inget händer? Blir knappt trött.

Har 3st 7,5 kvar och några öl, men jag vill inte dricka. Är det ett måste? Är 22mg för lite? Jag har även ikto och cb till hands.

Är jag tvungen att konsumera alkohol för att få något slags rus på imo?
Hur ska jag gå tillväga för att få känna av detta omtalade rus?

Detta blir mitt sista försök på Z's så snälla hjälp!

Tack
Jag tycker det är svårt att riktigt känna effekten av imovane. Lite som kokain var i början och innan man visste vad man skulle "leta" efter. Man inser inte hur fuckad man är eller var innan man vaknar morgonen efter med en tom karta och 0 minnen från kvällen innan.

Jag får ett litet rus utan alkohol (blandar dock alltid med cb), men mest känner jag mig bara lugn, varm och lite välbehag. Ta dina 3st samtidigt och rulla upp en fet holk. Efter ca 20 minuter kickar imovanen in. Känner du fortfarande ingenting så boosta med bärs. Stor göra bort sig-risk dock när man blandar med alkohol.
Citera
2016-05-08, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davidparker
Många benzo metaboliseras i levern vilket kan medföra att koncentrationen kan variera. Man bör aldrig kombinera dessa preparat utan läkarkontakt. Tänk på att långa halveringstider sällan medför bättre livskvalitet för den enskilde patienten och risken för biverkningar ökar.

du pratar strunt! Det är mycket mer skonsamt för psyket och kroppen vid ett beroende att byta ut kortverkande mot långtids verkande benso.. Speciellt vid planerad ut trappning.
Senast redigerad av ante1982 2016-05-08 kl. 21:07.
Citera
2016-05-08, 23:34
Avslutad
Någon här som tagit imovane för sömnen dagligen under lång tid? Ska få cpap och lär behöva det för att kunna somna. Har redan svåra problem som det är.
Citera
2016-05-09, 18:21
Medlem
asfaltgosses avatar
jag har både cpap och Imovane, det fungerar alldeles utmärkt. Jag har bara haft Imovane i några månader och cpapen i ett år ungefär.

Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Någon här som tagit imovane för sömnen dagligen under lång tid? Ska få cpap och lär behöva det för att kunna somna. Har redan svåra problem som det är.
Citera
2016-05-09, 19:13
Medlem
populopiduss avatar
Fy fan alltså, varje gång jag tar Imovane är jag dunderdeprimerad dagen efter - slår aldrig fel.

Slutade av denna anledning med skräpet för ett halvår sedan men testade nu igår (äter inga z-analoger alls numera), då jag inte kunde sova. Somnade skönt men idag är jag helt jävla trasig, nästan självmordsbenägen. Kan då tillägga att jag i vanliga fall inte lider av någon depression.

Kommer nu med nöje trycka ut piller för piller ur kartorna till de 4-5 paket jag har här hemma och se spola ner skräpet i toalettstolen. Där hör fanskapet hemma.
Senast redigerad av populopidus 2016-05-09 kl. 19:17.
Citera
2016-05-09, 21:28
Medlem
Sweenietods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Fy fan alltså, varje gång jag tar Imovane är jag dunderdeprimerad dagen efter - slår aldrig fel.

Slutade av denna anledning med skräpet för ett halvår sedan men testade nu igår (äter inga z-analoger alls numera), då jag inte kunde sova. Somnade skönt men idag är jag helt jävla trasig, nästan självmordsbenägen. Kan då tillägga att jag i vanliga fall inte lider av någon depression.

Kommer nu med nöje trycka ut piller för piller ur kartorna till de 4-5 paket jag har här hemma och se spola ner skräpet i toalettstolen. Där hör fanskapet hemma.

Jag håller med, det ger ångest. Och sedan skall man ta mer (på morgonen då...?) För att lindra ångesten. Sen när den går ur kroppen så kommer ångesten igen. Du kan nog tjäna på dessa. Men du vill väl heller ingen illa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in