2016-05-07, 22:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Huopa
Det är svårt att hänga med i alla svängarna här, men det är alltså samma man hon ville anställa redan 2013?

Det vore väl oerhört klängigt på livvakter om hon hade någon ANNAN livvakt hon ville anställa 2013. Nej det är inte bevisat att det var samma man men man får väl läsa lite mellan raderna.
Citera
2016-05-07, 22:23
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Allt snack om att det är "häftigt att betala skatt",har för mig att hon sade att det var "sexigt att betala skatt" ? Har jag så fel för mig?
"Om man är socialdemokrat, då tycker man att det är häftigt att betala skatt. För mig är skatt det finaste uttrycket för vad politik är.
Mona Sahlin i Sveriges Television den 8 september 1994."
Citera
2016-05-07, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Intyget kom fram efter att Brf först nekat Spöket köpet pga för låg taxerad inkomst. Man behöver inte vara överdrivet konspiratorisk för att tänka sig att det också är de som läckt uppgifterna till pressen, och därefter låtit Expressen verifiera deras misstankar. Alla kan förstå att lönen som uppgivits är orimlig för den typ av jobb Spöket var anställd för, dvs biträdande sekreterare, så det är ju lite som att skjuta på en sittande fågel.

Sorry, du har helt fel fakta.

BRF:en har inte sagt eller gjort någonting. Det är det som är problemet, de har inte fattat beslut i ansökan om medlemskap inom föreskriven tid och då går man till hyresnämnden och begär att de skall avgöra saken.

Alltså har de inte heller sagt något som helst om för låg inkomst.

Strikt formellt så har inte låg inkomst relevans för medlemskap vid en rättslig prövning. Kan man betala och inte har en taskig betalningshistorik med ex vis betalningsanmärkningar så skall ansökan normalt godkännas.

Sen kan de informellt, muntligen, framför tveksamheter, men det är inte ett beslut som sådant som hyresnämnden eller sökanden behöver ta hänsyn till. Det saknar relevans för prövningen av medlemskap i föreningen.

Så sluta tjata om att lönen var för låg. Det enda man kan säga om det är att om man falskeligen uppger en för hög inkomst så när det inte någon fördel i den rättsliga prövningen, särskilt om det skulle stå och väga.
Citera
2016-05-07, 22:27
Medlem
T o m AB:s sexolog Malena Ivarsson börjar fatta till slut:

Citat:
Malena Ivarsson ‏@MalenaIvarsson1 40 min
Undrar om Mona Sahlin är förälskad? Varför skulle hon annars riskera så mycket?
Citera
2016-05-07, 22:29
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Det där huset ligger ju rätt avsides och diskret. Dessutom går det att komma dit med båt.

Ett bra ställe för den som vill bedriva en diskret verksamhet.

Hade det rört sig om att myndigheten skulle hålla diskreta möten med representanter för olika grupperingar, eller hysa in VIP-personer som besöker Stockholm och är under hot - då hade väl någon statlig instans stått som köpare.

Och eftersom Sahlin och livvakten agerat som om de blivit ertappade med fingrarna i syltburken så kanske de höll på att planera något som inte hade med jobbet att göra.

Att både livvakten och Sahlin inspekterat fastigheten tyder väl på att de ville försäkra sig om att den uppfyllde kraven. Det är ju en bit ut till stället och jag har svårt att tro att Sahlin skulle ta sig tiden om det inte var viktigt.

Att någon av dem - eller de två tillsammans - skulle ha stället som bostad har jag svårt att tro på; Sahlin borde ha köpt själv om hon skulle ha den. Livvakten har redan en bostad. Och jag tror absolut inte de skulle lägga tio miljoner på ett kärleksnäste; man får väldigt många nätter i en lyxsvit för tio miljoner...
Citera
2016-05-07, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon
Enligt HLS linkedin-sida arbetade han på Regeringskansliet i fem månader förra året.
Vad gjorde han där då måntro? Eller har han skrivit in fel år? Utomordentlig sekreterare i så fall.

"Tjänsteman
Regeringskansliet
February 2015 – June 2015 (5 months)"

https://se.linkedin.com/in/hernando-labbe-54168447
http://archive.is/Puvac

MLS linkedin finns som kopia här:
http://archive.is/286R3

Hur har karln fått anställning på Rikspolisstyrelsen med endast en gymnasieexamen? Vilken kompetens kan man bidra med då? Eller är han internutbildad på något sätt (även om det inte framgår av hans LinkedIn-sida)? Är det tal om en psykopat som nästlar sig in lite överallt med hjälp av sin manipulativa personlighet?
Citera
2016-05-07, 22:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Hur har karln fått anställning på Rikspolisstyrelsen med endast en gymnasieexamen? Vilken kompetens kan man bidra med då? Eller är han internutbildad på något sätt (även om det inte framgår av hans LinkedIn-sida)? Är det tal om en psykopat som nästlar sig in lite överallt med hjälp av sin manipulativa personlighet?

Du behöver inte mer än gymnasieexamen för att komma in på PHS.
Citera
2016-05-07, 22:34
Medlem
Stakeholders avatar
Hon hade tydligen krav på flera livvakter. Även en som skyddade henne på riksidrottsförbundet. Hmmm... Knulldockor överallt verkar det som. Undra på att gamle trötte Bosse Sahlin fick nog.

Mona Sahlin är verkligen en mogen kvinnna som vet hur man njuter av livet. En förebild för alla unga kvinnor av idag. Kanske främst för våra nya väninnor som invandrat till vårt land.
Citera
2016-05-07, 22:36
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Sorry, Bacto. Det är ingen ide' att resonera med dig. Spöket var inte anställd som livvakt. Monas livvakter, sex stycken, står Stockholmspolisen för. Lägg ner nu eller kom in i matchen genom att läsa in dig på ämnet.

Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Det där huset ligger ju rätt avsides och diskret. Dessutom går det att komma dit med båt.

Ett bra ställe för den som vill bedriva en diskret verksamhet.

Hade det rört sig om att myndigheten skulle hålla diskreta möten med representanter för olika grupperingar, eller hysa in VIP-personer som besöker Stockholm och är under hot - då hade väl någon statlig instans stått som köpare.

Och eftersom Sahlin och livvakten agerat som om de blivit ertappade med fingrarna i syltburken så kanske de höll på att planera något som inte hade med jobbet att göra.

Att både livvakten och Sahlin inspekterat fastigheten tyder väl på att de ville försäkra sig om att den uppfyllde kraven. Det är ju en bit ut till stället och jag har svårt att tro att Sahlin skulle ta sig tiden om det inte var viktigt.

Att någon av dem - eller de två tillsammans - skulle ha stället som bostad har jag svårt att tro på; Sahlin borde ha köpt själv om hon skulle ha den. Livvakten har redan en bostad. Och jag tror absolut inte de skulle lägga tio miljoner på ett kärleksnäste; man får väldigt många nätter i en lyxsvit för tio miljoner...

Mona kan inte köpa själv, trasslig privat ekonomi.
FAN vad kul det känns att mona äntligen får skit som hon förtjänar! Hennes rykte är förstört för all framtid
Citera
2016-05-07, 22:39
Medlem
FruStormuftis avatar
Undrar va själva MS har för utbildningsbakgrund.
Hon verkar driven av att utnyttja skattebetalare. Kanske hennes starkaste sida att manipulera och parasitera, vad det nu kan heta inom psykiatrin.
Alla som låtit detta pågå borde avgå. Rensa upp i leden.
Citera
2016-05-07, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Inte minsta mysko eftersom flesta i media har sosse/vänster-sympatier. Gräver man tillräckligt djupt skulle nog en mörkare disneystjärna falla och det vill nog inte miljönissarna på media.
Fattar ändå inte. Hur går det till rent praktiskt? Nån på redaktionsmötena borde väl lyfta frågan om att kanske eventuellt nämna nåt om att en av de absoluta sossetopparna i närtid utreds för grova brott? Har för mig att rapporteringen kring tobleronegrejen var betydligt mer omfattande.
Citera
2016-05-07, 22:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Hon hade tydligen krav på flera livvakter. Även en som skyddade henne på riksidrottsförbundet. Hmmm... Knulldockor överallt verkar det som. Undra på att gamle trötte Bosse Sahlin fick nog.

Mona Sahlin är verkligen en mogen kvinnna som vet hur man njuter av livet. En förebild för alla unga kvinnor av idag. Kanske främst för våra nya väninnor som invandrat till vårt land.

Det är sannolikt samma man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in