2016-05-07, 17:10
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
Lönen till livvakt.

Sorry, Bacto. Det är ingen ide' att resonera med dig. Spöket var inte anställd som livvakt. Monas livvakter, sex stycken, står Stockholmspolisen för. Lägg ner nu eller kom in i matchen genom att läsa in dig på ämnet.
Citera
2016-05-07, 17:10
Medlem
Citat:
Eftersom Disney/Neger ministern har skrivit under på kontraktet - så är hennes karriär härmed slut!
Men inte i Sverige inte - det går så bra så...alla glada. vi är feminister.

Nja det är ju MS som myglat. Förklarat behov av en anställd för ABK med vissa arbetsuppgifter men som sedan uppenbarligen haft andra arbetsuppgifter från MS och knappt visat sig på kontoret där han tom i närheten haft en betald parkering tvärtemot andra anställda. Frågan är väl mer att ställa vad har spöket egentligen pysslat med för en lön på 43.000 kr i månaden. Det är en mellanchefs lön i Sverige på många ställen. Sedan att man som chef som MS bara kan dra från en dag till en annan utan att svara på frågor borde ej vara ok.
Senast redigerad av NOMOONRIVER 2016-05-07 kl. 17:18.
Citera
2016-05-07, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Om du driver enskild firma med anställda (=registrerad som arbetsgivare) så ska de sociala avgifterna, liksom all annan skatt du ska pynta in, betalas på ditt eget skattekonto (dvs det du har på ditt eget personnummer)?

Tack för klarläggande!

Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Däremot skulle det vara väldigt intressant att veta vad det egentligen är för verksamhet hon sysslar med som genererar så pass hög prel.debitering - det är en aspekt av saken som inte diskuterats i tråden än vad jag vet. Kan det vara så att hon istället för lön har ett konsultarvode? Andra sidoinkomster? Hur går det i så fall ihop med bestämmelserna om bisyssla för statlig anställda?

Du menar Monas inkomster? Att tanten drar in rejält med deg på olika sysslor är väl helt klart och heller inget som i princip kan läggas henne till last (om hon levererar på sina offentliga uppdrag, vilket är högst tveksamt).

Jag antar att hon kanske inte räknas som "statligt anställd" och är fri att ta olika välbetalda uppdrag. Många politiska personer som inte är direkt politiskt förtroendevalda kan dra in enorma summor på t ex föredragshållande och styrelsearvoden.
Citera
2016-05-07, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Det är inte hans dotter utan hans lillayster.

Tack för rättelsen!
Citera
2016-05-07, 17:14
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Eftersom Disney/Neger ministern har skrivit under på kontraktet - så är hennes karriär härmed slut!

Men inte i Sverige inte - det går så bra så...alla glada. vi är feminister.

Ta det lugnt.
En bra story är som ett sjukdomsfall. Det börjar med en sticka i benet. Det svullnar. Det varar och gör ont. Det luktar och stinker. Sedan måste en stor del missfärgst kött sågas bort.

Alla förfasas.
Citera
2016-05-07, 17:17
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Monas skatteskuld på 250K kan mycket väl handla om reavinstskatt på det sålda radhuset. Sedan förhalar hon inbetalningen, i väntan på att kunna kvitta skulden mot inköp av annan bostad.
Citera
2016-05-07, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Sorry, Bacto. Det är ingen ide' att resonera med dig. Spöket var inte anställd som livvakt. Monas livvakter, sex stycken, står Stockholmspolisen för. Lägg ner nu eller kom in i matchen genom att läsa in dig på ämnet.

Jo jag vet jag kan hela historien. I detalj.

Jag menar betalningen till hennes "privata livvakt" - som har en lön från kulturdepartementet?

MS privata livvakt, mannen med 50.000 kronors parkeringen.

Jag vill inte att du resonerar med mig jag vill att du läser vad jag skriver!
Citera
2016-05-07, 17:20
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pent-house
...
Det kanske går till som en scen i filmen Scarface, med Al Pacino, när lönerna betalas ut. Scenen där Montana och grabbarna dyker upp och parkerar en blå skåpbil, märke Ford, precis utanför banken för att sedan gå in på banken med stora säckar fyllda med pengar. https://www.youtube.com/watch?v=-id17CcpT68

Det har skett vissa regelskärpningar för att förhindra penningtvätt de senaste decennierna.

Om du försöker råna en bank idag kommer väl kling och klang utan blåljus när de käkat upp sin kebab, det finns ju ändå inga kontanter i banken.

Om du försökte göra som i filmen och sätta in en säck pengar på banken skulle Nationella insatsstyrkan komma och kasta chockgranater innan du hunnit säga godmorgon till bankchefen ens en gång.
Citera
2016-05-07, 17:22
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Monas skatteskuld på 250K kan mycket väl handla om reavinstskatt på det sålda radhuset. Sedan förhalar hon inbetalningen, i väntan på att kunna kvitta skulden mot inköp av annan bostad.
Det är inte helt otroligt att skatteskulden kommer från tidigare bostadsförsäljningar. Men det är duktigt korkat att glömma(?) att betala in det och låta det ta en sådan lång tid att det hamnar hos kronofogden.
Citera
2016-05-07, 17:24
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnlapp678
Om det nu vore så att "livvakten" är MS´kran, skulle det förklara mycket.

1) MS konstiga beteende i största allmänhet.

2) MS dåliga ekonomi.

3) "Livvakten´s" hållhake på MS.

4) "Livvakten´s" goda ekonomi.

Men så illa kan det nog ändå inte vara.
Faktiskt den enda förklaringen som håller hela vägen. Om det ser ut som en anka, väggar som en anka och kvackar så är det en anka.
Om Hernando är Monas kran så är alla frågor besvarade på ett logiskt sätt.
Citera
2016-05-07, 17:26
Medlem
HGs avatar
Har försökt läsa denna enorma tråd och få fram adressen på boendet som livvakten skulle köpa på solsidan. Är det någon som har adressen i huvudet?
Citera
2016-05-07, 17:28
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Det är inte helt otroligt att skatteskulden kommer från tidigare bostadsförsäljningar. Men det är duktigt korkat att glömma(?) att betala in det och låta det ta en sådan lång tid att det hamnar hos kronofogden.

Med tanke på att det är Mona Sahlin det gäller så stöjder väl detta hypotesen snarast...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in