2016-05-07, 15:08
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Gör man en fyllnadsinbetalning så kan jag inte tänka mig att det "skvätter ut" lite på allt som man ligger back på. Skatteverket har väl inte ens hunnit få något "officiellt" anställningsavtal mellan MS och HLS, det är ju bara något SMS som Mona har skickat som skärmdump till Expressens reporter.
...

Ffa så har dom inte en susning om att pengarna skall gå till något annat än hennes skatteskulder eftersom hon inte lämnat någon arbetsgivardeklaration.

Det hela är nartuligtvis tramsande i flera steg i sedvanlig Mona-klass.

1. Mona skriver glatt ett rent hitte-på-intyg med dels felaktig lön från jobbet hos Samordnaren och dels ett rent hitte-på om att HLS även skulle vara anställd av henne även privat.

2. När Expressen frågar så blåljuger hon och framhärdar hon i att hon faktiskt betaler honom lön utan att förstå att det är enkelt att kolla upp, bla a eftersom hons skall dra preliminärskatt och betala arbetsgivaravgift.

3. Först när Expressen frågar om hon betalat arbetsgivaravgift så förstår hon att man inte kommer tro på hennes ljug. Hon har så klart ingen koll på hur det funkar i praktiken men får för sig att Expressen säkert kommer bli jätteimponerade om hon kan visa någon form av inbetalning till skatteverket.

Om det blir rättsak av det felaktiga intyget så skulle jag som hennes advokat på allvar föreslå en neuropsykiatrisk testning. Jag tror (på fullt allvar) att människan snarast har en lindrig utvecklingsstörning och har nedsatt förmåga till planering konsekvenstänkade.
Citera
2016-05-07, 15:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Om det blir rättsak av det felaktiga intyget så skulle jag som hennes advokat på allvar föreslå en neuropsykiatrisk testning. Jag tror (på fullt allvar) att människan snarast har en lindrig utvecklingsstörning och har nedsatt förmåga till planering konsekvenstänkade.
Något skumt är det definitivt. Redan vid den sk. "Toblerone-affären" så hade hon & hennes man löner i hundratusenkronorsklassen, men ände rådde fullt kaos i privatekonomin, med P-böter som gick till fogden osv.
Citera
2016-05-07, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Livet ut?
Jasåvitt jag vet. Livet ut - dvs tills man dör. Ingvar Carlsson och Göran Persson får de summorna från partiet varje månad....
Senast redigerad av Bacto 2016-05-07 kl. 15:17.
Citera
2016-05-07, 15:18
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
Jasåvitt jag vet. Livet ut - dvs tills man dör. Ingvar Carlsson och Göran Persson får de summorna från partiet varje månad....

Källa? Enoch Thulin har alldeles ovan lämnat en källa som påstår något annat. Fortsätt inte sprida felaktigheter i tråden om du inte har något belägg som motsäger den andra källan.
Citera
2016-05-07, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
Jasåvitt jag vet. Livet ut - dvs tills man dör.
Men då så. Då hon säkert haft råd att anställa livvakten privat och betala hans lön. Att hon glömt att betala hans sociala utgifter är förstås dåligt för henne men kommer inte att leda till att hon blir dömd för brott.
Citera
2016-05-07, 15:20
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozznujen
Hur vet du detta? Ålder på henne?

Det finns gott om länkar i tråden till Facebooksidor mm där det är helt klart att det är livvaktens lillasyster.

Jag kan dock förstå din undran eftersom hon är 23 år yngre än brodern/livvakten. Dom är dock helsyskon. Mamman var bara 17 när hon fick HLS storasyster och 19 när hon fick HLS.
Fick "lillasystern" när hon var 40. Således inget extremt.

Lillasystern är 25 idag.
Citera
2016-05-07, 15:21
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Något skumt är det definitivt. Redan vid den sk. "Toblerone-affären" så hade hon & hennes man löner i hundratusenkronorsklassen, men ände rådde fullt kaos i privatekonomin, med P-böter som gick till fogden osv.

Bosse var/är väl känd speltorsk ute på Solvalla, om jag minns rätt.
Citera
2016-05-07, 15:22
Medlem
Om det nu vore så att "livvakten" är MS´kran, skulle det förklara mycket.

1) MS konstiga beteende i största allmänhet.

2) MS dåliga ekonomi.

3) "Livvakten´s" hållhake på MS.

4) "Livvakten´s" goda ekonomi.

Men så illa kan det nog ändå inte vara.
Citera
2016-05-07, 15:25
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnlapp678
Om det nu vore så att "livvakten" är MS´kran, skulle det förklara mycket.

1) MS konstiga beteende i största allmänhet.

2) MS dåliga ekonomi.

3) "Livvakten´s" hållhake på MS.

4) "Livvakten´s" goda ekonomi.

Men så illa kan det nog ändå inte vara.

Räcker inte till en miljonbil och en tiomiljonerskronorslägenheten. Så mycket koks kan inte ens Mona dra i sig.

Möjligen om han är hovlangare till Riksdagskansliet, men riktigt så illa tror jag inte det kan vara.
Citera
2016-05-07, 15:36
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Räcker inte till en miljonbil och en tiomiljonerskronorslägenheten. Så mycket koks kan inte ens Mona dra i sig.

Möjligen om han är hovlangare till Riksdagskansliet, men riktigt så illa tror jag inte det kan vara.

Tänk dig för något år sedan. Sahlin, Romson, Frigolin och Löfven sitter och drar linor i mötesrummet för samordningspengarna. Brainstormar fram en hotline.
Och allt är som det ska.
Det finns inga gränser för något.
Alla mår fint.
Citera
2016-05-07, 15:41
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:

Fast han har väl vanliga kunder också i såna fall? Möjligen inklusive högdjur som Mona. Skulle ju faktiskt inte vara förvånande med tanke på hennes personlighet.

HLS är fortfarande vän med Magnus Hedman från tiden i AIK och han åkte ju dit för sitt knarkande.
Citera
2016-05-07, 16:04
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:

Man behöver inte direkt vara Tony Montana för att kunna leasa en Audi R8... Men nej, droger har förstås inget med den här historien att göra. Vi får nog vackert vänta tills på måndag morgon då nästa bomb troligen är inplanerad från Expressens sida.
Senast redigerad av Garnityr 2016-05-07 kl. 16:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in