Citat:
Gör man en fyllnadsinbetalning så kan jag inte tänka mig att det "skvätter ut" lite på allt som man ligger back på. Skatteverket har väl inte ens hunnit få något "officiellt" anställningsavtal mellan MS och HLS, det är ju bara något SMS som Mona har skickat som skärmdump till Expressens reporter.
...
...
Ffa så har dom inte en susning om att pengarna skall gå till något annat än hennes skatteskulder eftersom hon inte lämnat någon arbetsgivardeklaration.
Det hela är nartuligtvis tramsande i flera steg i sedvanlig Mona-klass.
1. Mona skriver glatt ett rent hitte-på-intyg med dels felaktig lön från jobbet hos Samordnaren och dels ett rent hitte-på om att HLS även skulle vara anställd av henne även privat.
2. När Expressen frågar så blåljuger hon och framhärdar hon i att hon faktiskt betaler honom lön utan att förstå att det är enkelt att kolla upp, bla a eftersom hons skall dra preliminärskatt och betala arbetsgivaravgift.
3. Först när Expressen frågar om hon betalat arbetsgivaravgift så förstår hon att man inte kommer tro på hennes ljug. Hon har så klart ingen koll på hur det funkar i praktiken men får för sig att Expressen säkert kommer bli jätteimponerade om hon kan visa någon form av inbetalning till skatteverket.
Om det blir rättsak av det felaktiga intyget så skulle jag som hennes advokat på allvar föreslå en neuropsykiatrisk testning. Jag tror (på fullt allvar) att människan snarast har en lindrig utvecklingsstörning och har nedsatt förmåga till planering konsekvenstänkade.