2016-05-07, 16:16
Medlem
Intelligens är att känna till vad men inte vet och kan, - det är bara idioter som kan och vet allt.

Om någon kom fram till mig och frågade: Hej vill du blir statsminister och styra Sverige? Så skulle jag svara nej för Sveriges skull. Om någon kom fram till mig och frågade om jag ville bli nationell samordnare i den extremt viktiga frågan för Sverige om radikal islam och en allt våldsammare vänsterextremism så skulle jag även då tacka nej eftersom jag VET att min kunskap är begränsad och att det inte är bra för Sverige och jag vet att det finns andra som är bättre på detta. Konsekvenserna skulle kunna bli fatala. - Däremot finns det en grupp karriärister helt utan självinsikt som tackar ja till alla möjliga jobb bara för deras egen privata skull fullt övertygade om deras egen enorma förträfflighet - Vi har då Mona Sahlin och tex Migrationsverkets chef och rikspolischefen . - Men när något går mycket snett är det alltid någon annans fel. - Vad Mona har åsamkat sig själv genom att leka politisk adel istället för folkets tjänare är en baggis, de större konsekvenserna med islamister i snart alla politiska partier (som Mona inte hade en aaaaaning om) trots att det är hennes förbannade jobb kan bli katastrofala.

Man kan inte ha människor inslussade från sekten Expo där man viker foliehattar mot nazismen och sitter och hoppas på att ett gäng skinheads skall dyka upp i en tidsmaskin på en så viktig samhällsposition samtidigt som ISIS lätt har över 10 000 supporters i våra förorter.
Citera
2016-05-07, 16:17
Medlem
ozznujens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Det finns gott om länkar i tråden till Facebooksidor mm där det är helt klart att det är livvaktens lillasyster.

Jag kan dock förstå din undran eftersom hon är 23 år yngre än brodern/livvakten. Dom är dock helsyskon. Mamman var bara 17 när hon fick HLS storasyster och 19 när hon fick HLS.
Fick "lillasystern" när hon var 40. Således inget extremt.

Lillasystern är 25 idag.
Ok. Tack. Får väl erkänna att jag inte läst tråden speciellt väl, då det är stor omsättning i den.
Citera
2016-05-07, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
Samtliga sosse som varit partiledare får en lön som motsvarar statsministerns lön - Juholt har samma förmån.

Kolla själv.

Fallskärmen från partiet betalas bara ut under ett år.
"Nu är det alltså Socialdemokraternas partimedlemmar som under ett år garanterar att Mona Sahlin tjänar minst 140 000 kronor i månaden. Dessutom görs varje månad pensionsavsättningar på 30 000 kronor till henne. Sammanlagt kan medlemmarna få betala så mycket som 2 040 000 kronor till Sahlin.

Efter första året – när partiets fallskärm löst ut – kan hon välja att utnyttja statsrådspensionen."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12809315.ab
Citera
2016-05-07, 16:25
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Tänk dig för något år sedan. Sahlin, Romson, Frigolin och Löfven sitter och drar linor i mötesrummet för samordningspengarna. Brainstormar fram en hotline.
Och allt är som det ska.
Det finns inga gränser för något.
Alla mår fint.

Det hela faller lite på fysikaliska principer. För att "dra i sig en lina" krävs en viss inpiratorisk flödeshastighet i näsan. Flödeshastighten blir invers mot kvadraten på näsans diameter.

En enkel back-of-the-envelope-kalkyl visar att Stefan Löfven skulle behöva en lungvolym om ca 30 liter för att generera erfoderligt flöde.
Citera
2016-05-07, 16:29
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Nej det tror inte jag heller. Chile är nog kärnpunkten.

Ja, man kan även säga Monas faiblesse för mörka exotiska och spännande latinomän. Det kan förklara hennes antivita och antisvenska uttalanden. Vad har den tråkiga blekfeta speltorsken Bosse att erbjuda mot den mörka spännande livvakten? Förmodligen mycket, men inte i Monas naiva aphjärna.
Citera
2016-05-07, 16:36
Bannlyst
Kan en svensk politiker ha anställda som denne betalar med löner från konton i skatteparadis? Eller måste dessa löner skattas och redovisas i Sverige? Kan Sahlin ha betalat ut 60,000 i lön till livvakten, via något konto på någon ö i Bahamas? För Expressen har väl visat att hon inte betalat skatt i Sverige för livvakten för den påstådda privata anställningen?

Det kanske går till som en scen i filmen Scarface, med Al Pacino, när lönerna betalas ut. Scenen där Montana och grabbarna dyker upp och parkerar en blå skåpbil, märke Ford, precis utanför banken för att sedan gå in på banken med stora säckar fyllda med pengar. https://www.youtube.com/watch?v=-id17CcpT68
Senast redigerad av pent-house 2016-05-07 kl. 16:47.
Citera
2016-05-07, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Källa? Enoch Thulin har alldeles ovan lämnat en källa som påstår något annat. Fortsätt inte sprida felaktigheter i tråden om du inte har något belägg som motsäger den andra källan.
Jag hade fel på den punkten - Det var inte min avsikt att sprida osanning. Jag har kontrollerat hur det faktiska läget är - och allt jag sagt om Partiledarlöner från socialdemokraterna var baserat på hörsägen.

Jag ber om ursäkt. Fakta skall vara fakta.
Citera
2016-05-07, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iduna
Man undrar vem som tipsade Expressen. Bosse S.? Nån från sekretariatet?

Varför inte bostadsrättsföreningen?! Det ligger närmast till hands (sorry om nån redan har skrivit det).
Citera
2016-05-07, 16:56
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Alice Bah Khunke torde ju vara ytterst ansvarig för att sådant här mygel kan förekomma inom det departement som hon själv basar över. Varför går inte journalisterna lös på henne?
Visselblåsaren/uppgiftslämnaren kan ju vara Norlander själv. En rättrådig snut som ledsnat på "Spökets" glidartillvaro. Eller varför inte en bitter Bo Sahlin?
Citera
2016-05-07, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Alice Bah Khunke torde ju vara ytterst ansvarig för att sådant här mygel kan förekomma inom det departement som hon själv basar över. Varför går inte journalisterna lös på henne?
Visselblåsaren/uppgiftslämnaren kan ju vara Norlander själv. En rättrådig snut som ledsnat på "Spökets" glidartillvaro. Eller varför inte en bitter Bo Sahlin?

Eftersom Disney/Neger ministern har skrivit under på kontraktet - så är hennes karriär härmed slut!

Men inte i Sverige inte - det går så bra så...alla glada. vi är feminister.
Citera
2016-05-07, 17:03
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
Eftersom Disney/Neger ministern har skrivit under på kontraktet - så är hennes karriär härmed slut!

Men inte i Sverige inte - det går så bra så...alla glada. vi är feminister.

Vilket kontrakt syftar du på?
Citera
2016-05-07, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Vilket kontrakt syftar du på?

Lönen till livvakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto