2016-04-22, 18:25
Medlem
ace_secs avatar
Trots regeringens satsningar så är det alltså oförändrat söktryck till lärarutbildningarna.
Senast redigerad av ace_sec 2016-04-22 kl. 18:28.
Citera
2016-04-22, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Trots regeringens satsningar så är det alltså oförändrat söktryck till lärarutbildningarna.

Enligt Halmstad Högskola så har det ökat hos dem.
http://www.hh.se/omhogskolan/aktuellt/nyheter/nyheter/nyheter/ingenjorsochlararutbildningarokarstort.65445460.ht ml
Citera
2016-04-22, 19:31
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qtip
Enligt Halmstad Högskola så har det ökat hos dem.
http://www.hh.se/omhogskolan/aktuellt/nyheter/nyheter/nyheter/ingenjorsochlararutbildningarokarstort.65445460.ht ml

Trevligt för Halmstad.

Såklart har det ökat hos vissa, och minskat hos andra.

Men man måste ju kolla för landet totalt. Och då är det summa summarum oförändrat.
Citera
2016-05-07, 10:09
Bannlyst
Jag sökte till 4 olika program men nu ångrar jag det jag valde först. Om jag ändrar i anmälan och tar bort det första, kommer min klassas som sen anmälan då eller är de fritt fram och ändra utan att de påverkar?
Citera
2016-05-07, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syndanormen
Jag sökte till 4 olika program men nu ångrar jag det jag valde först. Om jag ändrar i anmälan och tar bort det första, kommer min klassas som sen anmälan då eller är de fritt fram och ändra utan att de påverkar?

Du är fri att stryka utbildningar ännu, se till att du inte ångrar dig bara.
Citera
2016-05-07, 10:38
Medlem
anonymess avatar
Citat:

Du kan väl bara tacka nej till platsen om/när du får den?
Citera
2016-05-07, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymes
Du kan väl bara tacka nej till platsen om/när du får den?
Platser under det du har blivit antagen till stryks automatiskt.
Citera
2016-05-07, 10:50
Medlem
ace_secs avatar
Citat:

"När sista anmälningsdag har passerat kan du bara stryka utbildningar för att få en ny ordning. Utbildningarna är fortfarande i tid. Väljer du att lägga till en ny utbildning eller kanske byta plats på en utbildning i din anmälan kommer de att räknas som sena anmälningar.
Du kan bara bli antagen till utbildningar som du sökt efter sista anmälningsdag om det finns platser kvar när de som anmält sig i tid erbjudits plats."

Alltså: stryker du utbildningar räknas din anmälan EJ som sen.,

Det är bara om du lägger till en ny utbildning eller byter plats på en utbildning som anmälan blir en "sen anmälan".

Så stryk på =)
Citera
2016-05-07, 11:12
Medlem
Citat:

Om du ENDAST stryker förstahandsvalet så kommer din anmälan vara i tid. Däremot om du lägger till utbildningar blir den sen.
Så, stryk förstahandsvalet isf
Citera
2016-05-09, 17:04
Medlem
Hej hej,

Ber om ursäkt för min lathet för jag antar att detta besvarats flera gånger i denna tråd.

Jag tror att jag kommer komma in som reserv på flera av mina val. Jag har dock inte riktigt bestämt vad det är jag verkligen vill läsa. Säg att jag blir reserv på val 1-3 och blir antagen som reserv på alla de utbildningarna, kan jag då bestämma vilket program jag hoppar på? Alltså, kan jag välja att tacka ja till tredjehandsvalet istället för det högst prioriterade? Skiljer det sig något om jag tackar ja till val ett innan jag får ett erbjudande från val tre? Kan jag tacka ja till tredje valet trots att jag tackat ja till val ett från reservplats? Känns som man vill ha så många dörrar öppna som det bara går.

Den som inte virrar in sig i mina frågeställningar får gärna svara

Tack för svar på förhand.
Citera
2016-05-09, 17:08
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deanoashton
Hej hej,

Ber om ursäkt för min lathet för jag antar att detta besvarats flera gånger i denna tråd.

Jag tror att jag kommer komma in som reserv på flera av mina val. Jag har dock inte riktigt bestämt vad det är jag verkligen vill läsa. Säg att jag blir reserv på val 1-3 och blir antagen som reserv på alla de utbildningarna, kan jag då bestämma vilket program jag hoppar på? Alltså, kan jag välja att tacka ja till tredjehandsvalet istället för det högst prioriterade? Skiljer det sig något om jag tackar ja till val ett innan jag får ett erbjudande från val tre? Kan jag tacka ja till tredje valet trots att jag tackat ja till val ett från reservplats? Känns som man vill ha så många dörrar öppna som det bara går.

Den som inte virrar in sig i mina frågeställningar får gärna svara

Tack för svar på förhand.

Om du blir antagen som reserv på nr 1, 2 och 3 så kan du stå kvar på alla tre som reserv. Om du däremot sedan blir antagen till nr 1 i andra omgången så stryks du från nr 2 och 3, oavsett om du skulle blivit antagen till dessa eller inte i andra omgången.

Du kan inte bli antagen till mer än ett program, eller till fler kurser än vad som utgör 45 hp per termin.

Skulle du bli reserv på nr 1, 2 och 3 i första omgången men du kommer fram till att du hellre vill gå nr 3 än nr 1 eller 2 så är det bästa att helt stryka nr 1 och 2.
Citera
2016-05-09, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Om du blir antagen som reserv på nr 1, 2 och 3 så kan du stå kvar på alla tre som reserv. Om du däremot sedan blir antagen till nr 1 i andra omgången så stryks du från nr 2 och 3, oavsett om du skulle blivit antagen till dessa eller inte i andra omgången.

Du kan inte bli antagen till mer än ett program, eller till fler kurser än vad som utgör 45 hp per termin.

Skulle du bli reserv på nr 1, 2 och 3 i första omgången men du kommer fram till att du hellre vill gå nr 3 än nr 1 eller 2 så är det bästa att helt stryka nr 1 och 2.

Tackar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in