Citat:
Ursprungligen postat av
deanoashton
Hej hej,
Ber om ursäkt för min lathet för jag antar att detta besvarats flera gånger i denna tråd.
Jag tror att jag kommer komma in som reserv på flera av mina val. Jag har dock inte riktigt bestämt vad det är jag verkligen vill läsa. Säg att jag blir reserv på val 1-3 och blir antagen som reserv på alla de utbildningarna, kan jag då bestämma vilket program jag hoppar på? Alltså, kan jag välja att tacka ja till tredjehandsvalet istället för det högst prioriterade? Skiljer det sig något om jag tackar ja till val ett innan jag får ett erbjudande från val tre? Kan jag tacka ja till tredje valet trots att jag tackat ja till val ett från reservplats? Känns som man vill ha så många dörrar öppna som det bara går.
Den som inte virrar in sig i mina frågeställningar får gärna svara
Tack för svar på förhand.
Om du blir antagen som reserv på nr 1, 2 och 3 så kan du stå kvar på alla tre som reserv. Om du däremot sedan blir antagen till nr 1 i andra omgången så stryks du från nr 2 och 3, oavsett om du skulle blivit antagen till dessa eller inte i andra omgången.
Du kan inte bli antagen till mer än ett program, eller till fler kurser än vad som utgör 45 hp per termin.
Skulle du bli reserv på nr 1, 2 och 3 i första omgången men du kommer fram till att du hellre vill gå nr 3 än nr 1 eller 2 så är det bästa att helt stryka nr 1 och 2.