Citat:
Ursprungligen postat av
why123
Visst, han hade ett rent brottsregister, men det är jäkligt märkligt att grannarna undvek honom, eller hur? Det finns grannar som berättar att han var provocerande, stoppade bilar som han "tyckte" körde fel. En granne beskrev honom som "kungen" i Vallåkra, allt skulle ske enligt hans regler. Många kände ett rent obehag för honom och försökte undvika honom.
Vad hade han för bevis för att det var dessa killar som slog isönder fönstren? Absolut inga! Hindrade det honom för att gå hem till familjen och anklaga pojkarna? Nej, det gjorde det inte.. Dessutom har det skett inbrott på samma gata (?) tidigare. Var det också bröderna? Har kriminaliteten tagit slut i Vallåkra nu?
En granne säger att han är så labil att han inte borde få ha vapen, tror du att den grannen är kumpan med bröderna? Det tror inte jag!
Har märkt att det kommer fler och fler kommentarer om hur grannarna såg på gubben
och hur han betedde sig. I samhällen kommer det alltid att finnas grannar som tycker
illa om, eller är rädda för, andra grannar.
Med detta sagt undrar jag lite över hur du vill vinkla detta? Om han var en kuf eller
"kung i vallåkra" så har det exakt vad med det inträffade att göra? Vill du påskina
att han gjort sig förtjänt av att bli attackerad av två påtända idioter beväpnade med
kniv och rör?
För även om han nu inte hade bevis (vilket jag inte har en aning om, vet du?) för att
det varit dessa killar som pangat rutor och gjort inbrott, så var dom åtminstone där
den natten. Beväpnade. Och försökte ta sig in.... även om bevisen för detta numera
ligger där dom ska ligga, 2 meter ner.
Skrönor, rykten samt illvilja, ja t o m sanningar om gubbens personlighet förtar inte
det faktum att dessa pundare var där för att i bästa fall misshandla honom och i värsta
fall döda honom.
Men du kanske tycker att grannarnas åsikter väger tungt och att han borde dömas
eftersom benso-boys bara var där för att skapa rättvisa åt området och befria dom
från "kungen"?