2016-05-05, 23:51
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag förstår inte..

Har inte livvakten precis gift sig med "kärleken i sitt liv"?

https://www.facebook.com/linastahl68?fref=pb&hc_location=friends_tab&pnref= friends.all

Då fick hon inte ens ligga med honom...
Var bara tantförjust i honom och ville hjälpa honom?

Förändrar inte min tidigare bedömning av hur det kom sig att hon gjorde det på detta sätt.

Intressant OM det skulle framkomma någon annan motivbild. Nu är det bara sjaskigt och något man bara vill glömma (och bara något för SD:are här att hetsa upp sig för).
Citera
2016-05-05, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Ja det är därför det är märkligt vad tusan hade MS på visningen av längenheten att göra, hur desperat är inte livakten om han måste ta sossen.

Om inte livvakten bestämt sig för att utnyttja Sahlin som mjölkkossa....om hon nu var betuttad i livvakten ifråga. Att han tog med sig Mona på visningen kan ha varit en del av manipulationen..........har Mona blivit sol- och vårad..på Solsidan?
Citera
2016-05-06, 00:01
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Grejen är ju att hon intygar en inkomst för att han vill köpa bostad för en viss summa och med en avgift han inte klarar "på pappret" men lätt i verkligheten. Så han bad väl om intyg och hon har som vi vet hybris och står över all svensk lag, enligt henne själv.
Bara dementa kan anses utnyttjade på de premisserna. Så är hon inkapabel och oskyldig, och i så fall hur långt tillbaka och med vems godkännande.
Brf reagerade tursamt nog och jag hoppas att rötägg som hon ska utrotas från vår regering. Man kanske kan påtala problemet hos EU.

Jag tror också att det är så det ligger till snarare än att de skulle bo där tillsammans. HLS är ändå relativt nygift, möjligen med sin ungdomskärlek från gymansietiden (?). Nuvarande hustrun hette tidigare Ståhl i efternamn och hon gick också i Danderyds Gymansium. Hon framstår som attraktivare än Mona ur "sexuellt" hänseende. Mona framstår som korkad och vårdslös nog att tycka att det är en skitsak att skriva ett sådant papper om killen har stålar någonstans så att han i praktiken klarar husköpet.

Skall man spekulera lite så kan man notera att familjen i första vändan slog sig ner i en villa i Danderyd direkt när man kom till Sverige - inte den vanligaste orten för "flyktingar" direkt. Då tillsammans med några mor eller farföräldrar som kan tänkas ha stått för fiolerna. Dessa är väl sedemera avlidna.

Sedan har man återvänt till Chile ett antal år och familjemedlemmarna hittas i register med anknytning till området Las Condes i Santiago - ett övre medelklassområde. Man kan mycket väl tänkas ha ärvt en del stålar i Chile som man inte riktigt deklarerat exvis.

Återstår detta med visningen som Mona var med på men det är inget extremt konstigt att "hänga med" på en lgh-visning som bekanta går på. Jag har iaf gjort det när det slumpat sig så. Möjligtvis kan man också ha en viss hybris och tro att Monas närvaro skulle skänka något slags glans åt den tillltänkte köparen.

Mycket spekulation och bara en möjlighet av många naturligtvis - Expressen får nog stå ut med att det spekuleras friskt här tills man berättar vad man vet vilket sannolikt är mer än vad man skrivit hittils.
Citera
2016-05-06, 00:04
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spray3
Kärleksförhållande, eller blivit hotad.

Jag tror på hot. Ämbetsrelaterat.
Citera
2016-05-06, 00:07
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Vänta, det här huset på bilderna som tydligen är fyra separata lägenheter: Är det en av dom fyra som kostade tio millar? Alltså huset på bilderna är ett 40-miljonershus som helhet?

Huset på bilden är uppdelat i två lgh och är byggt 2012. På tomten finns även en ursprunglig byggnad uppförd 1968. Arkitekt och byggherre är en Jens J. vars far även verkar bo på adressen.

Således två byggnader med två bostäder i vardera byggnaden och på något sätt ombildat till BRF.

Den aktuella bostadsrätten lades ursprunligen ut 2014 efter ett tragiskt dödsfall vad man kan gissa utfirån lite googlande, då med priset 13 mille men avgift knappt 10 000. Nu istället 10 mille men avgift 18 000.

Beskrivning av fastigheten: https://www.allabrf.se/documents/186835/public
Senast redigerad av EbolaTillAlla 2016-05-06 kl. 00:11.
Citera
2016-05-06, 00:07
Medlem
Kan hon inte låna utav Saudierna, Kaplan eller IS istället ? Hon har ju jämnat hindren för muslimernas framfart på Svea Rikes ärorika mark...

Citat:
Ursprungligen postat av Hedobald.Braxen
Signaturen quicksand syftade på att HLS kan ha lånat pengarna privat av piloten. Jag svarade på det att det trots hans höga lön skulle ta lång tid att få ihop 10 millar. Du får läsa noggrannare.

Hmm, isåfalll måste det röra sig om bland de dummaste piloterna som finns, Möjligheten för denne pilot att få tillbaks ett sådant stort lån kan ju sluta hur illa som helst ? Eller hur ? Antar att piloten kranar in 1,4 milj /år, det tar ju då iallafall 7 år att krana in 10 milj -- HLS kan ju ha satt in denne pilot som borgenär det vet vi ju inte ?
Piloten kan få ett helvete om han ska ha tillbaks sina pengar, etc...

Såsom de arabiska flygbolagen behandlar sina anställda i frågan om arbetstider osv så är väl dennes möjligheter begränsade att åka till Sverige och fixa ärenden med banker osv.

Äh, vi struntar i piloten det är troligen bara ett sidospår i denna här röran ?

Citat:
Ursprungligen postat av Hedobald.Braxen
Det är inte svårare att realisera en pantsatt BRF bara för att BRF-innehavaren är utländsk. Svensk rätt gäller.
Banken gör ingen ränteförlust om värdet på panten överstiger restskulden och upplupna räntor. Banken har dessutom rätt att få ersättning för alla kostnader från försäljningsbeloppet.

Hmm, kanske det är så ja, har bara hört av gamla bankkompisar att det skapar mer arbete att ha ärenden med utländska gäldenärer att göra, Vet ej om hur det ligger till med delgivningskravet osv.

Iallafall så undrar jag hur snart banken kan ta bostaden efter att lånet förfallit ?

Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon
"Detta utgör en väsentlig del av fastighetens säkerhetssystem gällande potentiella blixtnedslag samt utjämning av spänning i miljön för elallergiker."
Elallergiker. Humor har de iallafall i den där föreningen.

Haha jaja, FRUKTANSVÄRT ROLIGT !!! Jo de kan ju skriva det i bygglovsansökan ? Linda in hela bygget i koppartråd ? Varför inte vulkan-försäkra och meteoritskydda fastigheten också (Homer Simpsons dilemma)
Troligen är BRF latino-allergiker/mona-muslim-allergiker istället ? De vill inte ha en pilsk chilenare där tro ?

Citat:
Grejen är ju att hon intygar en inkomst för att han vill köpa bostad för en viss summa och med en avgift han inte klarar "på pappret" men lätt i verkligheten. Så han bad väl om intyg och hon har som vi vet hybris och står över all svensk lag, enligt henne själv.

Frågan är väl om hon måste anses ha haft uppsåt bakom intyget för att hon ska bli fälld ?

Jag ser vissa likheter med Dr Brasa i Danderyd, där var ju köpesumman också 10 milj, han hoppar väl in i den här såpan också och gör ett galant gästspel med solstickan och tändvätskan kan tro ? Om det blir en plötslig liten brasa där så kan ju HLS kräva handpenningen tillbaka ?
Citera
2016-05-06, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Idioter vakna. Mona Sahlin är medlem i Bilderberggruppen och har täta kontakter med de mäktigaste i världen som hon konspirerar med.
Kan de mäktigaste i världen måntro få livvakten godkänd som ägare ?
Och säga till kommunen att häva rivningen av betong-badbryggan ?
Citera
2016-05-06, 00:11
Medlem
Kanske att Måna fått betalt av livvakten för intyget? Mycket oklarheter och därav spekulationer. Kan också tänka mig att MS är kär och utnyttjad av livvakten då sånt kan få vissa personer att hoppa över skaklarna.
Citera
2016-05-06, 00:13
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Skall man spekulera lite så kan man notera att familjen i första vändan slog sig ner i en villa i Danderyd direkt när man kom till Sverige - inte den vanligaste orten för "flyktingar" direkt. Då tillsammans med några mor eller farföräldrar som kan tänkas ha stått för fiolerna. Dessa är väl sedemera avlidna.

Sedan har man återvänt till Chile ett antal år och familjemedlemmarna hittas i register med anknytning till området Las Condes i Santiago - ett övre medelklassområde. Man kan mycket väl tänkas ha ärvt en del stålar i Chile som man inte riktigt deklarerat exvis.

Återstår detta med visningen som Mona var med på men det är inget extremt konstigt att "hänga med" på en lgh-visning som bekanta går på. Jag har iaf gjort det när det slumpat sig så. Möjligtvis kan man också ha en viss hybris och tro att Monas närvaro skulle skänka något slags glans åt den tillltänkte köparen.

Mycket spekulation och bara en möjlighet av många naturligtvis - Expressen får nog stå ut med att det spekuleras friskt här tills man berättar vad man vet vilket sannolikt är mer än vad man skrivit hittils.

Fast när dom kom till Danderyd vad gick ett hus på i det området då, kan ju inte vara inärheten av dagens priser.

Jag tycker det är märkligt om MS bara var med för att det skulle glänsa lite extra och att köparen skulle slippa frågor, och eftersom alla vet vem hon är så borde hon inte åkt dit om det inte ligger något annat bakom eller bara suttit kvar i bilen.
Citera
2016-05-06, 00:18
Medlem
KRYPTONITIFITTANs avatar
Det övergår mitt förstånd om hon kommer tillbaka till politiken efter detta.
Citera
2016-05-06, 00:20
Medlem
Mooskys avatar
Till visningen av lägenheten kom Mona Sahlin tillsammans med livvakten, enligt föreningen.
– Ja, så var det. Det kan jag bekräfta, säger bostadsrättsföreningens ordförande till Aftonbladet.
Intyget inkom till Hyresnämnden den 4 april
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22765627.ab

Intyget kom till domstolen 4 april och då hade hon inte betalt ett dugg för sin livvakt. Sen sa hon att hon inget hade med husvisningen att göra. Men snälla detta är ren lögn. 10 dagar efter att intyget är inlämnat får polisen detta på sitt bord.

Han ska ha avlönats sedan februari men hon är vare sig listad eller har betalt som arbetsgivare. Ska detta vars i något bolag då?`Men hon betalade ju dagen efter Expressen frågade henne.
Just att intyget är inlämnat i rättsligt sammanhang är det betydligt värre läge för båda två skulle jag vilja säga.
Citera
2016-05-06, 00:25
Medlem
Citat:
Bara dementa kan anses utnyttjade på de premisserna. Så är hon inkapabel och oskyldig, och i så fall hur långt tillbaka och med vems godkännande.
Brf reagerade tursamt nog och jag hoppas att rötägg som hon ska utrotas från vår regering. Man kanske kan påtala problemet hos EU.

Tror jag med och jag tror att de aldrig kunde tro att någon skulle nysta i det men troligen kan den förening som lägenheten köptes av vilja hålla rent från lågavlönade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in