2016-05-05, 23:02
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Men om hon gjort det, 60 lakan plus sociala avgifter på 31,4%, var kom pengarna ifrån? Då blir det ännu värre.
Och skattade den här pajasen för alla sina inkomster.
Alla svenskar tänker det här och känner sig lurade och utnyttjade.
Mona Sahlin är en bedragerska och han är en bedragare. De måste gjort det i samförstånd.
Om jag var åklagare så skulle jag älska denna härva av kriminell regering som vill ge sken av att vara så rättrådiga. Kanske skulle jag få en handgranat i brevlådan av Mona Sahlins gäng då, eller var har hon sin gräns. Den är iallafalla utanför lagen.
Inte en chans att "om" skulle finnas. Hade hon nu haft undanstoppade slantar kunde hon väl betalt svart. HLS verkar inte vara typen som skulle säga nej.
Även om hon är förslagen nog att bita sig fast i toppen så är hon nog också ganska godtrogen och har blivit utnyttjad en hel del.
Citera
2016-05-05, 23:03
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Även en sosse som Sahlin måste ju kunna få en heldel pengar över på en lön runt 72k förvisso skattar hon väl 50% på delen över 50k. Men att hon skulle kunna ha en heldel kontant på banken skulle inte förvåna mig hon har länge haft välbetalda tjänster inom politiken.

Jag skulle säga "särskilt en sosse" som Sahlin. För värre utsugare av skattebetalare kan jag inte tänka mig. Hög lön, spelar teater och uppmanar andra att betala skatt, men ger fan i det själv för hon har hybris som Kim Jong Il eller vad de heter.
Vem vågar granska Mona Sahlins ekonomi?
Citera
2016-05-05, 23:06
Medlem
junks avatar
Helt plötsligt har aftonblaskan vaknat ur chocken.

Föreningen: Mona Sahlin gick på lägenhetsvisningen med livvakten
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22765627.ab
Citera
2016-05-05, 23:07
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Någon som klurat ut ännu varifrån de 10 miljonerna kommer? Det är inte bekräftat att något lån var på gång då? Det är också skumt med en så jättestor summa.

För om Mona lurats med inkomsten till den här polisen så är det verkligen en ouppklarad fråga hur den här polisen tänkt sig att betala boendekostnaden på sin lön.
Hade inte HLS två hyggliga villor sen tidigare, där kanske fanns övervärden som skulle realiseras när köpet gått igenom. Köp av lyxbil miljonen känns som om HLS nyligen "vunnit på lotto" eller på annat sätt kommit på grön kvist. Tror inte han är dummare än att själv var övertygad om att Brf inte skulle gå att snurra runt.
Citera
2016-05-05, 23:08
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Jag skulle säga "särskilt en sosse" som Sahlin. För värre utsugare av skattebetalare kan jag inte tänka mig. Hög lön, spelar teater och uppmanar andra att betala skatt, men ger fan i det själv för hon har hybris som Kim Jong Il eller vad de heter.
Vem vågar granska Mona Sahlins ekonomi?

Hade varit lysande om del 2 är en koppling till panama dokumenten.
Citera
2016-05-05, 23:09
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Helt plötsligt har aftonblaskan vaknat ur chocken.

Föreningen: Mona Sahlin gick på lägenhetsvisningen med livvakten
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22765627.ab

Aftonslasken fokuserar på Cash flow.
Citera
2016-05-05, 23:10
Medlem
Wertyms avatar
nu kommer det fram att hon till och med var med på en visning av fastigheten. teorin om att hon ska ha planerat att köpa bostaden tillsammans med sin livvakt aka toy boy känns väldigt rimlig.
Citera
2016-05-05, 23:13
Medlem
Vänta, det här huset på bilderna som tydligen är fyra separata lägenheter: Är det en av dom fyra som kostade tio millar? Alltså huset på bilderna är ett 40-miljonershus som helhet?
Citera
2016-05-05, 23:13
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Mona har kopplingar till bankfolk och kompisar som har kompisar som har kompisar. Hon har ju suttit i regeringen samtidigt som Anders Sundström som nyss avgick som ordförande i Swedbank och Ylva Johanssons man Erik Åsbrink som nu är rådgivare till Goldman Sachs. dom där tog jag bara fritt ur minnet, rotar man djupare så finns nog fler kopplingar.

Finns säkert någon som kan hjälpa till att ställa ut ett lånelöfte.

/Provokatör

Visst gör det det. Hon sitter exempelvis med i samma advisory board som Hans Dalborg, tidigare VD och koncernchef samt styrelseordförande för Nordea.

http://diplomatcom.com/advisory-board/
Citera
2016-05-05, 23:15
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wertym
nu kommer det fram att hon till och med var med på en visning av fastigheten. teorin om att hon ska ha planerat att köpa bostaden tillsammans med sin livvakt aka toy boy känns väldigt rimlig.

Det har redan varit framme tidigare men aftonblasken har ju lyckats ta tummen ur och pratat med ordföranden, hade varit mer intressant att veta vad tusan gjorde hon där när hon nekat att hon har något med livaktens bostadsaffärer att göra.
Citera
2016-05-05, 23:19
Medlem
Citat:
Det har redan varit framme tidigare men aftonblasken har ju lyckats ta tummen ur och pratat med ordföranden, hade varit mer intressant att veta vad tusan gjorde hon där när hon nekat att hon har något med livaktens bostadsaffärer att göra.

Hur många i det här landet går på lägenhetsvisningar med sin chef /anställd om man inte har en relation med chefen/ den anställde ?
Citera
2016-05-05, 23:21
Medlem
Hela den här härvan får mig bara att tänka på Eva Franchells bok 'Väninnan' (en slags rapport inifrån S). Den utspelar sig främst på 90-talet, men Sahlin utmålas verkligen som en naiv vindflöjel som inte verkar greppa konsekvenserna av någonting. Jag tror att det är den bilden folk också har av henne och därför tycker man snarare synd om henne ("stackarn, hon har otur när hon tänker") än blir upprörd och ser henne som en girig politruk.

Jag tror att hon kommer gå någorlunda helskinnad ur detta också så länge det inte börjar krypa fram mer info. Man kan göra sig politiskt odödlig genom att verka totalt blåst. Absurt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in