2016-05-05, 23:22
Medlem
Jofs avatar
Motiv. Tror som många att hon var förtjust i livvakten.

Men varför tar hon risken att vittna falskt?
Dum? Hänsynslös? Känslostyrd?

Tror mest på känslostyrd i kombinationen av en intellektuell mycket ytlig bedömning att detta inte skulle upptäckas. Kanske tillsammans med en viss maktkorruption där man tycker att man har rätt att sätta sig över vissa (futtiga?) regler.

Hon är knappast typen som myglar till sig pengar. DET är nog inte hennes motivbas.
Ex v tobleronesnatteriet var inte ekonomiskt motiverat.

Det hela blir då en rätt snaskig affär på låg mänsklig nivå. Bara pinsam. Hon blir bortgjord politiskt för alla tider. Pension!
Citera
2016-05-05, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Helt plötsligt har aftonblaskan vaknat ur chocken.

Föreningen: Mona Sahlin gick på lägenhetsvisningen med livvakten
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22765627.ab
Det är troligen korrekt att hon inte har med hans husaffär att göra. Men här rör det sig om en bostadsrätt.
Citera
2016-05-05, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallas
Man kan fråga sig vad det är som får en person med ett högstatusjobb som dessutom är intressant massmedialt att ta steget att skriva ut ett falskt intyg av denna dignitet åt en anställd. Det räcker nog inte med att man blir tajta i jobbet. Personligen skulle det förvåna mig om det inte snart kommer fram att Mona har haft ett kärleksförhållande med sin polis.

Kärleksförhållande, eller blivit hotad.
Citera
2016-05-05, 23:29
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Bötesbeloppet på 100 000 kr låter som i allra minsta laget - BRF kan prova att överklaga, men det tar kanske tre år men det verkar ju redan dödfött genom att det är sk "prickad mark". De kan prova att skicka in bygglovsansökan i efterhand. De enda byggnaderna som får uppföras där på sådan prickad mark är typ sådana som elverk, pumphus för vattenverk och dylikt om det är nödvändigt för kommunens service.
"Detta utgör en väsentlig del av fastighetens säkerhetssystem gällande potentiella blixtnedslag samt utjämning av spänning i miljön för elallergiker."
Elallergiker. Humor har de iallafall i den där föreningen.
Citera
2016-05-05, 23:29
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dark horse
Inte en chans att "om" skulle finnas. Hade hon nu haft undanstoppade slantar kunde hon väl betalt svart. HLS verkar inte vara typen som skulle säga nej.
Även om hon är förslagen nog att bita sig fast i toppen så är hon nog också ganska godtrogen och har blivit utnyttjad en hel del.

Grejen är ju att hon intygar en inkomst för att han vill köpa bostad för en viss summa och med en avgift han inte klarar "på pappret" men lätt i verkligheten. Så han bad väl om intyg och hon har som vi vet hybris och står över all svensk lag, enligt henne själv.
Bara dementa kan anses utnyttjade på de premisserna. Så är hon inkapabel och oskyldig, och i så fall hur långt tillbaka och med vems godkännande.
Brf reagerade tursamt nog och jag hoppas att rötägg som hon ska utrotas från vår regering. Man kanske kan påtala problemet hos EU.
Citera
2016-05-05, 23:34
Medlem
ApolloGrekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Hon är knappast typen som myglar till sig pengar. DET är nog inte hennes motivbas.
Ex v tobleronesnatteriet var inte ekonomiskt motiverat.
Hon körde Europa runt på semester och tankade med regeringens kreditkort. Hon betalade inte p-böter, som var många. Hon nallade en massa pengar, och så köpte hon en Toblerone på kortet.

Att lyckas få medier att kalla detta för Toblerone-affären är den elegantaste krishantering jag sett. Också Tobleroneköpet var dåligt och visar på tveksam moral. Men i sammanhanget var Tobleronen obetydlig. Kalla affären för "låt-arbetsgivaren-betala-det-privata-livet"
Citera
2016-05-05, 23:41
Medlem
Vintergrisens avatar
Nu har jag tyvärr inte orkat följa med i alla svängar här, men har det framkommit något mer efter att det uppdagades att Mona skrivit ett oriktigt intyg, annat än att hon lämnade sin post dvs?

Jag får bara en känsla av att om det där intyget var allt så skulle hon knappast ha avgått. Snarare känns hennes snabba avhopp som en nödlösning för att undvika ytterligare skandaler, eller så är jag bara konspiratorisk.
Citera
2016-05-05, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Livvakten är Monas fling. Bodyguard, I will always love you, etc

Jag förstår inte..

Har inte livvakten precis gift sig med "kärleken i sitt liv"?

https://www.facebook.com/linastahl68?fref=pb&hc_location=friends_tab&pnref= friends.all
Citera
2016-05-05, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nu har jag tyvärr inte orkat följa med i alla svängar här, men har det framkommit något mer efter att det uppdagades att Mona skrivit ett oriktigt intyg, annat än att hon lämnade sin post dvs?

Jag får bara en känsla av att om det där intyget var allt så skulle hon knappast ha avgått. Snarare känns hennes snabba avhopp som en nödlösning för att undvika ytterligare skandaler, eller så är jag bara konspiratorisk.
122 sidor på en dag kanske pekar mot riktingen att det här inte alls är allt, ja, korrekt iaktaget
Citera
2016-05-05, 23:45
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag förstår inte..

Har inte livvakten precis gift sig med "kärleken i sitt liv"?

https://www.facebook.com/linastahl68?fref=pb&hc_location=friends_tab&pnref= friends.all

Ja det är därför det är märkligt vad tusan hade MS på visningen av längenheten att göra, hur desperat är inte livakten om han måste ta sossen.
Citera
2016-05-05, 23:46
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
122 sidor på en dag kanske pekar mot riktingen att det här inte alls är allt, ja, korrekt iaktaget

Förvisso ja, men har något mer faktiskt framkommit eller är det 122 sidor av spekulationer om att något mer kanske framkommer?
Citera
2016-05-05, 23:51
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huopa
Hela den här härvan får mig bara att tänka på Eva Franchells bok 'Väninnan' (en slags rapport inifrån S). Den utspelar sig främst på 90-talet, men Sahlin utmålas verkligen som en naiv vindflöjel som inte verkar greppa konsekvenserna av någonting. Jag tror att det är den bilden folk också har av henne och därför tycker man snarare synd om henne ("stackarn, hon har otur när hon tänker") än blir upprörd och ser henne som en girig politruk.

Jag tror att hon kommer gå någorlunda helskinnad ur detta också så länge det inte börjar krypa fram mer info. Man kan göra sig politiskt odödlig genom att verka totalt blåst. Absurt.

Nämnde Franchell påstod på Twitter att Sahlin fallit offer för Expressens "Sosseätare" Hon påstod att hon själv varit på intervju för den posten för många är sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in