2016-04-13, 23:20
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
The Dark Tower har börjat filmas nu och snart startar inspelningarna av IT. De som gillar King har mycket att se framemot.

IT???

Skojar du eller? Den är högt rankad på min SK-lista.
Senast redigerad av BallsMan 2016-04-13 kl. 23:23.
Citera
2016-04-14, 05:19
Medlem
cerns avatar
Vilket verk är bäst efter IT/DET tycker ni?
Citera
2016-04-14, 14:19
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallsMan
IT???

Skojar du eller? Den är högt rankad på min SK-lista.

http://m.imdb.com/title/tt1396484/

Står inte mycket än, men King har själv sagt att inspelningarna börjar snart. Skulle gissa att övriga skådisar utannonseras snart och att premiär kan sättas så tidigt som hösten 2017 eller senast sommaren 2018.
Citera
2016-04-14, 16:28
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern

Vet inte varför, men Död Zon ligger högt hos mig. Även om den är tragisk är den lite mysig också. Filmen med Christopher Walken är inte dålig den heller.
Citera
2016-04-14, 16:53
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskrivnaodds
Satans länge sen jag läste King, men tyckte förut han skrev jävligt bra.

Desperation minns jag att jag tyckte var svinbra.
Sen har han ju en del novellsamlingar, typ Dödsbädden med den klassiska Majsens Barn bl.a
Mardrömmar är oxå en novellsamling som rekommenderas.

Sen har han skrivit en väldigt otypisk King-bok under pseudonym Richard Bachman
som heter Raseri och kan rekommenderas just för att den inte är så mycket King,
och blir intressant därav, den är även kort och man kommer igenom den fort.

Trevlig läsning!

Ett annat hett tips är maratonmarschen skriven under pseudonymet Richard Bachman. The long walk är originaltiteln, jag tyckte den var helt lysande. Trodde inte en bok som handlar om folk som går kunde vara så spännande.

Härligt dyster och samhällskritisk ala King.

//Tripportreat
Citera
2016-04-15, 13:57
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern

Tycker att Pestens tid (den oavkortade versionen) är Stephen Kings absolut bästa verk. På andra plats placerar jag Det.

Har förövrigt nyss läst ut Dolores Claiborne, en bok som jag tyckte mycket om och som jag rekommenderar. Har nu börjat läsa om Varsel, eftersom jag relativt nyligen läste Doktor Sömn och det var ett tag sedan jag läste den första boken.
Citera
2016-05-01, 01:23
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
PS.
Jag läste "DET" för andra gången i mitt liv... fast verkligen läste den på riktigt... efter en väldigt traumatisk upplevelse och hemsk tid i mitt liv.

Jisses vad bra jag mottog storyn då, och jag uppade den till Stephen Kings top 3 böcker, rakt av.

Blev nog mentalt skadad där för all framtid, rakt av.

Haha här är det:
(FB) Stephen King

DS.

Måååååååååånga årsen jag läste DET men det jag minns och tyckte var mycket obehagligt var när Ben ser DET som en mumie som står på isen till en frusen älv med ballonger i händerna, det är vind men ballongerna rör sig inte...

Ska bli väldigt spännande med en remake på filmen, gillar den verkligen men hoppas dom kan göra slutet lite häftigare, något jag oroar mig över är dock att dom gör Pennywise till något tråkigt, typ för skämtsam (han är ju en lustigkurre) men att det blir för mycket.. Något liknande från Batman där Jokern är bra när Jack spelar honom, till okej från Ledger och nu vet jag inte vem som spelar honom i den nya filmen , Jared nånting? som ser för jääääääävlig ut.

Lite OT nu kanske men men.

Väntar på att hans senaste Novell samling ska komma på svenska, annars så tjatar morsan på mig att jag ska läsa Duma Key. Samt The Cell (som också kommer på film snart)
Citera
2016-05-01, 21:33
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Måååååååååånga årsen jag läste DET men det jag minns och tyckte var mycket obehagligt var när Ben ser DET som en mumie som står på isen till en frusen älv med ballonger i händerna, det är vind men ballongerna rör sig inte...

Ska bli väldigt spännande med en remake på filmen, gillar den verkligen men hoppas dom kan göra slutet lite häftigare, något jag oroar mig över är dock att dom gör Pennywise till något tråkigt, typ för skämtsam (han är ju en lustigkurre) men att det blir för mycket.. Något liknande från Batman där Jokern är bra när Jack spelar honom, till okej från Ledger och nu vet jag inte vem som spelar honom i den nya filmen , Jared nånting? som ser för jääääääävlig ut.

Lite OT nu kanske men men.

Väntar på att hans senaste Novell samling ska komma på svenska, annars så tjatar morsan på mig att jag ska läsa Duma Key. Samt The Cell (som också kommer på film snart)

Yup.
Mumien där på älven är fan freaky, allt är så absurt och surrealistiskt i den boken.

Jag tyckte den biten när Stan är i vattentornet där i totalt mörker och hör blöta/mosiga/droppande steg komma emot honom från vad jag uppfattade det som två dränkta, mögliga och algiga barnlik - var too much, om jag hade varit Stan vill säga.

Det samt "warp house" (det som ändrar form och så) på Kneibolt Bolt Street där varulven bor.

Alltså det är ju svårt att sammanfatta typ 1300-1500 sidor av en story till de mest störande scenerna, men överlag är boken helt sjuk.
Undrar vad tusan Stephen King tog för droger under den perioden då han skrev den boken innan han lade in sig på rehab?
Tycker han, idag nykterist, skriver riktigt sjuka böcker men "DET" var ju sinnessjuk.

Visst får man hoppas på en Det-film som inte är "för mycket 2000-tal" med 18-åriga fotomodeller till kvinnliga skådespelare, kroppsbyggare till manliga skådespelare och någon slags Chris Rock/Eddie Murphy kopia till att spela Pennywise.

Pennywise ska ju vara humoristisk på ett genuint ont sätt, så som han är i boken.

Och yup, fram tills dess...

Läste ut "Hjärtan i Atlantis" igår och har nu gjort ett nytt försök på "Duma Key" igen.. får hoppas att man inte tappar suget som innan.
De säger att den är bra så varför inte liksom.

Btw, en NY novellsamling??
Var/när /hur??
Citera
2016-05-01, 22:55
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Yup.
Mumien där på älven är fan freaky, allt är så absurt och surrealistiskt i den boken.

Jag tyckte den biten när Stan är i vattentornet där i totalt mörker och hör blöta/mosiga/droppande steg komma emot honom från vad jag uppfattade det som två dränkta, mögliga och algiga barnlik - var too much, om jag hade varit Stan vill säga.

Det samt "warp house" (det som ändrar form och så) på Kneibolt Bolt Street där varulven bor.

Alltså det är ju svårt att sammanfatta typ 1300-1500 sidor av en story till de mest störande scenerna, men överlag är boken helt sjuk.
Undrar vad tusan Stephen King tog för droger under den perioden då han skrev den boken innan han lade in sig på rehab?
Tycker han, idag nykterist, skriver riktigt sjuka böcker men "DET" var ju sinnessjuk.

Visst får man hoppas på en Det-film som inte är "för mycket 2000-tal" med 18-åriga fotomodeller till kvinnliga skådespelare, kroppsbyggare till manliga skådespelare och någon slags Chris Rock/Eddie Murphy kopia till att spela Pennywise.

Pennywise ska ju vara humoristisk på ett genuint ont sätt, så som han är i boken.

Och yup, fram tills dess...

Läste ut "Hjärtan i Atlantis" igår och har nu gjort ett nytt försök på "Duma Key" igen.. får hoppas att man inte tappar suget som innan.
De säger att den är bra så varför inte liksom.

Btw, en NY novellsamling??
Var/när /hur??

Det jag har haft svårt med Duma Key och typ Rasande Rose, Bag of Bones är att det inte känns som skräck vilket jag har fått i mitt huvud efter att läst hans läskigaste böcker som liten, jag vill ha det King skriver, fast i 70-80 tals stuk, finns inget bättre Blev ledsen när jag läste Dr sömn hur det används mobiler och internet i hans nya böcker

Det jag menade med hans nya novell samling är bazaar of bad dreams

Hoppas den är i klass med Dödsbädden vilket är det bästa han någonsin gjort.
Citera
2016-05-02, 17:21
Medlem
st3fan91s avatar
Citat:
Det jag har haft svårt med Duma Key och typ Rasande Rose, Bag of Bones är att det inte känns som skräck vilket jag har fått i mitt huvud efter att läst hans läskigaste böcker som liten, jag vill ha det King skriver, fast i 70-80 tals stuk, finns inget bättre Blev ledsen när jag läste Dr sömn hur det används mobiler och internet i hans nya böcker

Det jag menade med hans nya novell samling är bazaar of bad dreams

Hoppas den är i klass med Dödsbädden vilket är det bästa han någonsin gjort.

Vad man kan tycka olika. Duma Key och Bag of Bones är några av mina favoriter. Personpoträtterna är otroliga och BoB är samtidigt en mycket välskriven spökhistoria som håller läsaren fast.
Citera
2016-05-02, 22:16
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st3fan91
Vad man kan tycka olika. Duma Key och Bag of Bones är några av mina favoriter. Personpoträtterna är otroliga och BoB är samtidigt en mycket välskriven spökhistoria som håller läsaren fast.

Är BoB läskig eller bara en bra spökhistoria? Känner mig väldigt sugen nu att läsa BoB bara för att
Citera
2016-05-05, 22:09
Medlem
st3fan91s avatar
Citat:
Är BoB läskig eller bara en bra spökhistoria? Känner mig väldigt sugen nu att läsa BoB bara för att

En bra spökhistoria är väl per definition läskig? Iof är vad som är läskigt väldigt subjektivt. Men jag tycker att hela boken genomsyras av en suggestiv stämmning. Miljön med ett mystiskt hus, fotsteg i mörkret och otäcka personer etc, tilltalar mig. Den är otroligt välskriven. Många pratar om "Det" och "pestens tid", men få verka ha läst denna.
Senast redigerad av st3fan91 2016-05-05 kl. 22:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in