Citat:
Ursprungligen postat av
Vatos.Locos
Måååååååååånga årsen jag läste DET men det jag minns och tyckte var mycket obehagligt var när Ben ser DET som en mumie som står på isen till en frusen älv med ballonger i händerna, det är vind men ballongerna rör sig inte...
Ska bli väldigt spännande med en remake på filmen, gillar den verkligen men hoppas dom kan göra slutet lite häftigare, något jag oroar mig över är dock att dom gör Pennywise till något tråkigt, typ för skämtsam (han är ju en lustigkurre) men att det blir för mycket.. Något liknande från Batman där Jokern är bra när Jack spelar honom, till okej från Ledger och nu vet jag inte vem som spelar honom i den nya filmen , Jared nånting? som ser för jääääääävlig ut.
Lite OT nu kanske men men.
Väntar på att hans senaste Novell samling ska komma på svenska, annars så tjatar morsan på mig att jag ska läsa Duma Key. Samt The Cell (som också kommer på film snart)
Yup.
Mumien där på älven är fan freaky, allt är så absurt och surrealistiskt i den boken.
Jag tyckte den biten när Stan är i vattentornet där i totalt mörker och hör blöta/mosiga/droppande steg komma emot honom från vad jag uppfattade det som två dränkta, mögliga och algiga barnlik - var too much, om jag hade varit Stan vill säga.
Det samt "warp house" (det som ändrar form och så) på Kneibolt Bolt Street där varulven bor.
Alltså det är ju svårt att sammanfatta typ 1300-1500 sidor av en story till de mest störande scenerna, men överlag är boken helt sjuk.
Undrar vad tusan Stephen King tog för droger under den perioden då han skrev den boken innan han lade in sig på rehab?
Tycker han, idag nykterist, skriver riktigt sjuka böcker men "DET" var ju sinnessjuk.
Visst får man hoppas på en Det-film som inte är "för mycket 2000-tal" med 18-åriga fotomodeller till kvinnliga skådespelare, kroppsbyggare till manliga skådespelare och någon slags Chris Rock/Eddie Murphy kopia till att spela Pennywise.
Pennywise ska ju vara humoristisk på ett genuint ont sätt, så som han är i boken.
Och yup, fram tills dess...
Läste ut "Hjärtan i Atlantis" igår och har nu gjort ett nytt försök på "Duma Key" igen.. får hoppas att man inte tappar suget som innan.
De säger att den är bra så varför inte liksom.
Btw, en NY novellsamling??
Var/när /hur??