Citat:
Ursprungligen postat av
Deski
Mr Tomte - Deski kommer med lite teorier.
1. om svåger o syster bor där o det är väldigt få lägenheter
varför får han då BRF mot sig?
2. Lägenheten kanske är cashad - svåger finansierar mot
revers eller pantsättning - han tjänar grova skattefria pengar
som pilot i Saudi - insunationerna om knark lämnar jag därhän-
kul att torska för sånt i saudi eller att saudi/bolag förknippas med
detta.
3. Skall han inte kunna bo där själv om lägenheten är cashad
eller dra in fru/stadig dam med inkomst - om belånad av närstående
kan det ju vara räntefritt - det är inte olagligt
4. Hur ny är bostaden - är den köpt ny eller beg har någon bott där?
5. M o S kan ha tyckt det är kul att titta det är juste våning med juste
läge - ungefär liknande som hon förmodligen vill ha
1. BrF (som även består av andra än syster och svåger) tittar enbart på HLSs inkomst och finner den otillräcklig. Hade jag bott i en av de andra lägenheterna hade jag resonerat på samma sätt.
2. Tja, visst. En teori men känns ungefär lika fantasifull som min "teori" om att MS fått en uppenbarelse av en unicorn som jag skrev om i en tidigare post.
3. Jag inte fatta du skriva va? Är det en fråga eller ett påstående och om det är ett påstående förstår jag inte men visst... att bo i en lägenhet är vanligen inte olagligt om det är den poängen du är ute efter.
4. Om jag fattat det hela rätt från tidigare post (alt artikel i Expressen) så renoverades skiten 2012. Sedan dess har någon bott där och denna någon väljer nu att sälja lägenheten.
5. Om nu MS var och tittade på lägenheten (ej bekräftat vad jag vet) så kan det ju finnas många anledningar. En är att Prince skickade ett SMS från andra sidan med en låttext där den här lägenheten ingick i. Vi vet ju hur mycket hon tycker om Börje Spängsten så det räckte väl för att göra henne nyfiken. Eller så är tanken att hon ska flytta dit. Eller så var hon bara allmänt nyfiken och inte hade något bättre för sig just den dagen.