2016-05-05, 12:41
Medlem
Observerads avatar
Ännu ett tydligt bevis på hur vidriga våra styrande är.

Sverige - Ett fördärvat land i klorna på egoistiska, falska sociopater som fullständigt skiter i allt och alla förutom de själva och deras karriär, tillsammans med blodtörstiga extremister som sakta men säkert ockuperar mer mark för varje dag. Allt för en deal med USA.

Det bådar gott..

Min allra högsta önskan är att se dessa individer gå en vidrig död till mötes.
Senast redigerad av Observerad 2016-05-05 kl. 12:43.
Citera
2016-05-05, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Varför hon skrivit intyget finner jag minst förvånande.
Min gissning är att han varit lojal mot Mona och hon var hjälpsam tillbaka, här tror jag att ganska många hade kunna göra samma sak.
Jag tror att det är svårt att hitta bra lojala människor att omge sig med efter ett tag i det politiska spelet.

Instämmer. Vad inte förstår är att hon inte fått något stöd från sitt parti som sedan länge känner till att hon är helt värdelös när det kommer till ekonomi och administration. Hon borde även ha omgetts med personer som skötte om detta.
Citera
2016-05-05, 12:44
Medlem
Låter inte särskilt tryggt med poliser vid säk som ägnar sig åt vidlyftiga ekonomiska affärer , baserade på falska intyg.
Exponerat lyxliv är väl inte vad man förknippar med de som är satta att förvalta rikets säkerhet.
Citera
2016-05-05, 12:45
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dark horse
Innan vi fått mer fakta så tycker jag att Ockhams rakkniv säger att primärt gjorde hon en gammal vän en tjänst. HLS har sen lång tid tillbaks varit Sahlins livvakt och de har blivit vänner. Hon handplockar honom som någon sorts personlig assisten för samordnar jobbet, i vart fall ser det ut så på arbetsbeskrivningen på kontaktsidan; "Press, övriga frågor och inbjudningar till Mona Sahlin.".
Hon förstod nog mycket väl att det var fel men hur allvarligt först när skiten träffade fläkten. Hon verkade tro att det skulle räcka med att säga jag gjorde ett misstag, förlåt. Så skulle det vara bra igen. Men så kom där troligen en direkt order från S-toppen att hon skulle gå omedelbart.

Fast frågan är om det du anger verkligen är vad Ockhams rakkniv säger? Rimligtvis bygger din förklaring på obekräftade antaganden (motiv, relation mellan de två o.s.v.) och förmodligen är det inte heller den enklaste förklaringen, då den ger upphov till en lång rad följdfrågor. Varför skulle hon sätta så mycket på spel och göra något hon vet är fel bara för att göra "en gammal vän en tjänst"? Det finns nog ganska många tjänster som en person i Sahlins ställning kan göra utan att riskera sin fortsatta karriär.

Är det inte en betydligt enklare förklaring att hon har under rådande mediaexponering (som har varit ganska stor sedan hon blev samordnare för våldsbejakande extremism och efter att det har skett allt fler terroristattacker i närliggande länder) velat vara diskret med att hon lämnar sin make för att flytta ihop med sin livvakt? Samt därför har sett det som bekvämast att låta honom köpa huset, men falskt intygat att han har en inkomst motsvarande bådas gemensamma inkomst?

Missförstå mig inte, jag säger inte att det är på varken det ena eller andra sättet, inte minst på grund av flera årtiondens långa erfarenhet av Sahlins irrationella och omdömeslösa beteende, d.v.s. hennes allt annat än rationella, logiska och enkla beteende. Min poäng är bara att det inte är uppenbart vad som är den enklaste förklaringen, samt i dagssituationen vet vi inte säkert varken vad Sahlins motiv har varit eller vad deras relation är, d.v.s. vi har ju inte ännu verkligen kunnat observera varken det ena eller det andra.
Citera
2016-05-05, 12:45
Medlem
fasligts avatar
Väldigt lite fokus på det uppdrag som myndighetschef Mona Sahlin innehaft. Den myndighet till vilken hon alltså ska ha handplockat HLS. Vad är det bestående intrycket av Sahlins insats? Det är först nyligen myndigheten överhuvudtaget börjat tala om islamistisk fundamentalism som ett reellt problem, först efter terrordåd i Europa och Säpos rapport har det motvilligt fåtts lov att erkännas. Dock hävdar Sahlin envetet att det är högerextremism som är det största hotet. Så sent som 24/4 rabblades mantrat i Dala-Demokraten:
http://www.dalademokraten.se/opinion/ledare/mona-sahlin-jag-har-varit-40-ar-i-politiken-men-aldrig-varit-sa-bekymrad-som-nu

Samtidigt intervjuar Paulina Neuding, för SvD:s räkning, Amir Rostami som är en annan av myndighetens medarbetare. Rostami är nog inte handplockad av ämbetschefen själv utan är troligen rekryterad utifrån meriter. Denne Rostami har uppenbarligen lite annan uppfattning än sin chef i extremismfrågan. I Neudings artikel framkommer i varje fall inget som indikerar att Rostami skulle se några högerextremister som hot mot samhället. Däremot ser han hotet från islamister som nästlar sig in i myndigheter och politiska organisationer. Han noterar även vänsterextremistiska våldsverkare tillsammans med islamfanatiska dito. SvD har valt att lägga artkeln bakom betalvägg men bloggaren Bo Hogrelius tycker den är för viktig för att gömmas undan och har därför lagt upp den på sin blog.
http://hogrelius.blogspot.se/2016/04/den-har-artikeln-ar-for-viktig-for-att.html

Kan det vara så att HLS haft en riktigt skitig tumme i ögat på Sahlin genom att som specialrekryterad försett henne med de högerxtremistiska våldsdåd hon så innerligt gärna velat kunna bevisa existensen av? Har Labben varit inblandad i bränder och klottrandet av de symboler Sahlin hävdar är så extremt vanliga men knappt ingen annan har sett? Att hålla sådan byk från den egna dörren kan nog vara värt ungefär vilken kostnad som helst.
Citat:
Hur ska då kommuner och civilsamhälle motverka rekryteringsprocesserna, oavsett om de pågår på internet, i förorter eller ute på glesbygden?
Sahlin betonar att varje kommun först och främst måste skaffa sig en egen lägesbild och identifiera riskmiljöer.
Kunskapsluckor är då ett stort hinder.
– Jag visar alltid Nordiska Motståndsrörelsens symbol på alla konferenser jag talar på och frågar vilka som känner igen den. Uppe i Sälen höll jag föredrag för flera 100 säkerhetsexperter och det var kanske bara 10 stycken som visste. Då säger jag alltid "skäms på er", det är den här symbolen de klottar när de försöker rekrytera på era barns och barnbarns skolor.
http://www.dalademokraten.se/opinion/ledare/mona-sahlin-jag-har-varit-40-ar-i-politiken-men-aldrig-varit-sa-bekymrad-som-nu
Citera
2016-05-05, 12:46
Medlem
Cleburnes avatar
Hur är det egentligen ställt med Monas ekonomi? Hon har tydligen hamnat hos fogden vid flera tillfällen och samlat på sig betalningsanmärkningar. Stämmer det? Hade hon över huvud taget kunnat köpa lyan själv, hade hon fått lån, hade hon blivit godkänd av föreningen? Om inte så faller ju teorin om ett bulvanköp av "säkerhetsskäl", men det kan ju ha varit ett bulvanköp av typen "jag får inte köpa, men du kan köpa åt mig om vi ljuger ihop nåt om din inkomst". Och det vore ju ganska graverande.
Citera
2016-05-05, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durga
Vet inte om det nämnts men Mona har barn med en chilenare.

"Mona Sahlins äldsta dotter Ann-Sofie föddes när Sahlin var 21 år gammal. Fadern var chilenaren David Peña"

För vad det är värt.

Har nämnts, men hennes intresse för Chile är påtagligt.

Bloggaren Fredrik Antonsson som ska sitta på samma uppgifter som Expressen, tweetar om vilka planer Sahlin hade efter det att hon skulle ha avslutat sitt jobb i juni som "Nationell samordnare":

Citat:
Fredrik Antonsson ‏@iotakt 11 tim
@Bear25 Hon ville bli ambassadör i Chile. @Ranstorp

Antonsson, som får betraktas som seriös, har hintat om att det handlar om att den chilenske livvakten stulit Mona från Bosse.
Framstår som småsjukt att gå igång på Mona, men chilenske livvakten kanske sett fram emot en soft tillvaro på ambassaden i Chile vilket då skulle uppväga obehaget med att dela säng med Mona. Inte omöjligt, det finns gott om underliga människor.

En möjlighet kan vara att boendekostnaden för BRF:en på Solsidan helt eller skulle betalas av staten, då Mona anses behöva skyddat boende pga hot från sk rasister.
Citera
2016-05-05, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad

Sverige - Ett fördärvat land i klorna på egoistiska, falska sociopater som fullständigt skiter i allt och alla förutom de själva och deras karriär, tillsammans med blodtörstiga extremister som sakta men säkert ockuperar mer mark för varje dag. Allt för en deal med USA.

Det bådar gott..

Mona Sahlin är inte styrande. Någon karriär har hon inte haft på länge. Det har inte heller visats att hon berikat sig själv i den här affären. Många konspirationsteorier i denna tråd som man kan skratta åt. Din teori om Monas deal med USA som går ut på att blodtörstiga extremister ska ockupera mark i Sverige är
Citera
2016-05-05, 12:59
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Om det är så att det handlar egentligen om att både Sahlin och livvakten har planerat att bo ihop i huset, samt att det i hennes huvud har legitimerat angivandet av hans inkomst som 120 tkr/månad (istället för bådas tillsammans) som en liten vit lögn, så kanske det inte handlar om skattefusk, omfattande korruption och annan lurendrejeri (förutom den stora korruption och det stora lurendrejeri som sjuklöverismen och det svenska regerandet nu är till att börja med).

Nej vem vet. Till hösten kanske hon och livvakten sitter och myser hos Skavlan och pratar om den jobbiga tiden i våras och sin kärlek till varann. Inget brottsligt alls och allt är ordnat med ekonomin. Dagen efter utser Löfvén henne som ny finansminister (Magda har tappat kontrollen helt och fått avgå). 2018 leder Mona S till ensam majoritet snipp snapp sagan slut. Kan ju hända åtminstone.
Citera
2016-05-05, 13:01
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spitzbergen
Allt med det där pajade vraket Sahlin är helt jvl rubbat,, vem minns inte M " time out" Sthalin.

Hon verkar ha en förkärlek för just livvakter. Time out när hon stack till Mauritius handlade också om pengar och livvakter.
Citera
2016-05-05, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad

Det bådar gott..

Håller med! Tycker det är ruskigt hur sketen moral till sitt fosterland dessa skabbiga grisar uppvisar,, Man förslavar i största hemlighet Svenska folket via super korrupta avtal som TTIP för lite snaskiga judas slantar.

Nä, usch! bort med Stahlin och övriga PK patrask.
Citera
2016-05-05, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Hjälpsam... Med osant intygande ? När man nu kokat ned historien till en tjock soppa kvarstår fortfarande kärnan i historien: Intyget. MS har på intet vis kunnat ge en god förklaring till varför det blev "fel".

Närmast till hands är nog att intyget är ren fabel, att inga pengar i form av lön betalats ut, men eftersom hon så ståndaktigt framhärdat motsatsen nu tvingats betala in skatt och avgift på den fantiserade lönen Det är ju win-win, för alla - utom MS då. Att hon tvingats träda av är ju också win-win för alla - utom för MS då. Faktiskt ser det ut som att ju värre det går MS, ju bättre är det för alla andra. Hon är ju en ren och pur martyr !
Hon har varit hjälpsam med intyget det vet vi.
Att hon ljuger i intyget tvekar nog väldigt få till och det finns stort utrymme för efterhandskonstruktioner som inte går ihop.
Jag skrev " Varför hon skrivit intyget finner jag minst förvånande." inte om intygets sanning eller om det var genomtänkt.
Det känns typiskt Mona och för tankarna till när hon hjälpte sin dotter Ann-Sofie Sahlin (Ann-Sofie Cox) till praktikplats och vikariat på svenska ambassaden i Washington.
http://www.expressen.se/nyheter/sahlins-dotter-fick-toppjobbet/
Senast redigerad av Jahvet 2016-05-05 kl. 13:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in