2016-05-05, 13:37
Medlem
Det finns väl ingen här på FB som tror att Mona gjort något samhällsnyttigt.
Statusen är oförändrad vare sig hon kvitterar ut lön för uppdraget eller inte gör det.

Jag tror inte att ett mähä kan ha ett så viktigt uppdrag, på den här posten skulle vi ha en riktig hårding. Typ en sån som i media berättar sanningen.
Citera
2016-05-05, 13:38
Medlem
Nu är även jag rätt road över att Mona kölhalas i massmedia men många av spekulationerna i den här tråden är väl konspiratoriska och riskerar att bli trådsanningar.

Jag tror inte ett ögonblick på att Mona och den f.d. livvakten utbyter kroppsvätskor och tror att sanningen är enklare än så. Som några redan varit inne på så tror jag att jag att den f.d livvakten agerar bulvan åt Mona som sannolikt har svårt att få lån då hon har skulder till Kronofogdemyndigheten.

Att livvakten ställer upp på det behöver inte betyda att den finns en bakomliggande sexuell relation utan snarare att man blir goda vänner efter att jobbat ihop under flera år.

Att Mona och eventuellt f.d. man har sålt sitt gemensamma radhus i Nacka är rätt klart och eventuellt så har de separerat sedan dess - mycket talar för det då exmannen är skriven på en adress som är lämplig för ett ensamboende.

Mona då? Att hon har skulder till KfM är knappast förvånande då hon är oerhört slarvig med sin privatekonomi men det behöver inte betyda att hon saknar rejält med tillgångar.

Trots att hon saknar utbildning och hennes sista "riktiga" arbete som diskare i Svenska Dagbladets personalrestaurang så har hon gjort en lysande politisk karriär och dragit in betydande inkomster uder de senaste 25 åren.

Många anser att 10 miljoner kronor är oerhört mycket pengar för en bostad med en månadsavgift på 18 000 kronor. Det tycker jag med men och andra sidan motsvarar det en månadskostnad på ca 25 000 kronor och det är vad jag och frugan månatligen betalar fr våra boenden. Vi är förvisso rätt välbetalda och våra gemensamma inkomster uppgår till vad EN minister tjänar i dagsläget.

Nej, i sann sosseanda så vill Mona bo i lyxigt i Saltis men för tillfället har hon svårt att få erforderliga lån och tar därför hjälp av en gammal vän och kollega.

Svårare än så behöver det inte vara förutom den lilla detaljen med osant intygande.
Citera
2016-05-05, 13:39
Medlem
Verkar som SVT text positionerat sig för en fortsättning i affären.
Är nu huvudnyhet med rubriken Sahlin och Livvakten.
Citera
2016-05-05, 13:42
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connxion
Jag skrev själv en liten synopsis till vad som skulle kunna vara nära sanningen #1045.

Det här bygger på min synopsis. Det kan naturligtvis vara så att Mona Sahlin kan själv inte med enhelhet få lån (även om just lån kan ordnas i hennes kretsar) men en BRF vill antagligen inte heller godkänna henne eftersom hon är listad hos KFM och uppenbarligen inte betalar sina räkningar. Och en privat BRF på solsidan är säkert mer svårflirtad än bankerna.

Summering: Hon kan inte själv stå som köpare, kanske inte ens medköpare till en person som bara tjänar 43 tkr/mån.

Jag tycker inte resonemanget är osannolikt.

Om du med din reviderade teori menar att livvakten bara skulle ha agerat bulvan för MS lägenhetsinköp, så håller jag det för osannolikt. En BRF lär ju märka om en helt annan person än den som köpt lägenheten flyttar in. Särskilt om det är en före detta politiker och kändis.

Nej, då framstår ditt första inlägg som en mer sannolik hypotes. Siffrorna stämmer onekligen: 80 000 + 40 000 = 120 000.
Citera
2016-05-05, 13:45
Medlem
Någon på FB eller bekantskapskretsen borde se/höra varifrån
M o S går på morgonen o vart hon går på kvällen dvs sover

Hos Bo, i egen bostad - i Saltis - hos Labben på hotell or Whatever

Kul för Labben att bli uttittad som faan - är det någon som bor i BR;en

Någon som vet var o med vem Labben bor nu?

Delade Labben o M o S rum i Oslo.

Allmänmedia ex expressen vägrade skriva - men när hon slutar på
jobbet går det ju inte att undvika - där är sanningen.

Det här måste ju bara vara en Jättegrej i utlandet - inte bara för att
de är M o S utan för att en exminister som skall vara småfolkets beskyddare
är kriminell - är Labben småfolk - ja då är hon småfolkets beskyddare-
men hon sänkte även hans jobb.

Gift kvinna vill ha älskare - jag måste ha livvakt som skall vara med
mig 24/7 - betala bara. I normalfall måste mannen betala för att få
doppa - här verkar mannen ha fått betalt för att vara SchnabelTerapeut
Citera
2016-05-05, 13:46
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Britta Svensson skriver idag som om Mona även skulle ha lyckats göra något bra överhuvudtaget...

Hon har gjort en hel del bra saker genom åren:

-Lämnade landet och åkte till Mauritius.
-Avgick som partiordförande.
-Avgick nu från posten som samordnare mot extremism.
Citera
2016-05-05, 13:47
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoken16
Jag tror inte ett ögonblick på att Mona och den f.d. livvakten utbyter kroppsvätskor och tror att sanningen är enklare än så. Som några redan varit inne på så tror jag att jag att den f.d livvakten agerar bulvan åt Mona som sannolikt har svårt att få lån då hon har skulder till Kronofogdemyndigheten.

Se mitt inlägg ovan. Bulvanhypotesen kan vi avskriva eftersom det omedelbart skulle ha avslöjats. Och livvakten skulle inte heller kunna sälja lägenheten vidare till MS utan problem.
Citera
2016-05-05, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Om du med din reviderade teori menar att livvakten bara skulle ha agerat bulvan för MS lägenhetsinköp, så håller jag det för osannolikt. En BRF lär ju märka om en helt annan person än den som köpt lägenheten flyttar in. Särskilt om det är en före detta politiker och kändis.

Nej, då framstår ditt första inlägg som en mer sannolik hypotes. Siffrorna stämmer onekligen: 80 000 + 40 000 = 120 000.

Nope, jag tänkte mig nog att de gemensamt skulle tillträda lägenheten. Men p.g.a. Sahlins problem med KFM och generellt med betalningen av sina räkningar så måste livvakten "fronta" hela köpet. Sahlin har flera skäl för att inte synas; KFM är ett, dålig betalningsmoral ett annat och säkerhetsaspekter/skyddad adress är det tredje.
Citera
2016-05-05, 13:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Britta Svensson skriver idag som om Mona även skulle ha lyckats göra något bra överhuvudtaget... Det har jag i så fall missat. Britta antyder också att Mona ogillas för att hon är kvinna, och skriver också att det är någon sorts förmildrande omständighet att bedrägerierna när de uppdagats varit till nackdel för Mona...

Britta är väl en som verkar vara ungefär lika inkompetent som Mona, men inte haft samma makt att göra brottsliga handlingar.

Att hon nu är en kvinna är väl anledningen till att hon gång på gång på gång lyckats hoppa tillbaka till nya toppjobb ungefär som Margareta Winberg. De skyller alltid på hur svårt det är att vara kvinna medans nu de får nytt toppjobb med hög lön. Vart är t.ex mannen Julholt idag? Han gjorde väl inget alls brottsligt utan pratade bara för mycket...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

Han kan ha agerat bulvan och själv planerat att bo där. Jag förstår dock fortfarande hur han har fått ett så stort lån.

Det är väldigt underligt att Sahlin själv var med på visningen. Sådant gör man bara om det är en väldigt närstående person (ett barn, en förälder, en bästa vän, eller liknande) eller om man själv har planer på att flytta in där. MS skulle alltså gå på visning tillsammans med någon som bara är en random arbetskamrat? Varför då?
Citera
Medlem
"Som några redan varit inne på så tror jag att jag att den f.d livvakten agerar bulvan åt Mona som sannolikt har svårt att få lån då hon har skulder till Kronofogdemyndigheten."

Du bor i villa va? I BR måste ägaren flytta in o bo.

BR får inte köpas i spekulation för uthyrning

Skulle BRF dessutom se M o S som pezztig säkerhetsrisk som försämrar
boendemiljön skulle de ju leta fel och tvinga henne/labben o sälja/flytta ut.

Det är liiiiteee möjligt att du har rätt - att de inte tänker bättre.

MEN Labben då skulle han skriva på så här stooora lån för en ekonomisk
idiot - o varifrån kommer 1 mkr i handpenning.

Fattar inte att de inte bara hoppade av o tog tillbaka handpeningen då
BRF inte ville godkänna dem/labben
Citera
2016-05-05, 13:51
Medlem
Ho Ho Regulus o i en liten BRF med 3-4 bostäder blir det ju omöjligt
att fel person kan bo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto