2016-05-05, 11:23
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraTraesk
Vad är det egentligen som ger dig denna auktoritet att avgöra bilders värde, som du ger uttryck för i tråden?
Självklart är bilden mindre intressant när man inser att den är arrangerad av två extrema förespråkarare av mångkultur, som dessutom efteråt ljuger om omständigheterna kring den.

Haha, vad är det som ger dig den auktoriteten då?

Jag utgår från den spridning den redan fått i internationell media och sociala forum. Uppenbarligen gör bilden sitt jobb.
Citera
2016-05-05, 11:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Duktigt, nu har du tagit till dg den informationen.

Verkligen inte 'väldigt sannolikt'. Jag själv t ex blir aldrig vän med de jag gör jobb åt. Varför skulle han bli vän med vice ordföranden bara för att att tar en porträttbild på ordföranden? Sitter de ihop? Det är ju helt bisarr bevisföring.

Sen kan det vara så att de faktiskt känner varandra, och planerade denna bild gemensamt. Det reducerar naturligtvis inte den slagkraft bilden har haft. Det är ett djupt missförstånd i tråden att den måste vara 'spontan' för att ha ett värde.
Visst kan även arrangerade bilder ha ett värde, det är det väl få som nekar till. Bilden finns oavsett omständigheterna. Men lika självklart påverkas allmänhetens perception om det det framkommer att man hade avtalat & planerat att ta en bild av den här typen.

Men likväl är det intressant & relevant att utreda huruvida det var planerat. Hon säger ju själv att hon varit engagerad i "antirasism" sedan 80-talet. Bara det ökar ju sannolikheten av att hon känner Expo-David. När David sedan dessutom tagit porträttbilder på medlemmar i samma styrelse som hon själv sitter i så ökar denna sannolikhet givetvis ännu mer.

Men att ens framföra dessa funderingar gör att man blir stämplad som "nazist", vilket visar på den närmast hysteriska sekterism som råder inom den identitetspolitiska rörelsen.
Citera
2016-05-05, 11:32
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Haha, vad är det som ger dig den auktoriteten då?

Jag utgår från den spridning den redan fått i internationell media och sociala forum. Uppenbarligen gör bilden sitt jobb.

Nej, den uppskattas av de redan frälsta idioterna. På vilket sätt fyller den ett syfte då? Ni gillar ju redan mångkultur och ogillar nationalism.
Vettiga människor ser igenom tramset och lämnas oberörda.
Citera
2016-05-05, 11:36
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Visst kan även arrangerade bilder ha ett värde, det är det väl få som nekar till. Bilden finns oavsett omständigheterna. Men lika självklart påverkas allmänhetens perception om det det framkommer att man hade avtalat & planerat att ta en bild av den här typen.

Men likväl är det intressant & relevant att utreda huruvida det var planerat. Hon säger ju själv att hon varit engagerad i "antirasism" sedan 80-talet. Bara det ökar ju sannolikheten av att hon känner Expo-David. När David sedan dessutom tagit porträttbilder på medlemmar i samma styrelse som hon själv sitter i så ökar denna sannolikhet givetvis ännu mer.

Men att ens framföra dessa funderingar gör att man blir stämplad som "nazist", vilket visar på den närmast hysteriska sekterism som råder inom den identitetspolitiska rörelsen.

Du blandar ihop mig med någon annan, jag har inte anklagat dig för att vara nazist.

Nej, det skulle inte vara osannolikt om de träffat på varandra i det antirasistiska vimlet, men det är inte heller osannolikt om de faktiskt inte känner varandra. Det är ju även det de själva hävdar, och det har hittills inte heller framkommit några bevis på att de gör det.

Då är ju det rimligaste att inte hävda att de är vänner, eller hur? Tills motsatsen är bevisad liksom.

Du påstod att det var 'ordentligt bevisat' att de var vänner, och detta är ju helt felaktigt.
Citera
2016-05-05, 11:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Du blandar ihop mig med någon annan, jag har inte anklagat dig för att vara nazist.
Helt rätt, jag avsåg inte dig i den kommentaren, hoppas ingen missförstod.
Citera
2016-05-05, 11:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Du påstod att det var 'ordentligt bevisat' att de var vänner, och detta är ju helt felaktigt.
"känner varandra" var uttrycket jag använde, om dom är "vänner" är ju svårare att veta något om.

Men indicierna för att dom känner varandra är enligt min mening rätt starka.
Just användningen av ordet "bevis" får kanske tillskrivas en viss överdrift, men enbart i tydlighetens intresse.
Citera
2016-05-05, 11:43
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraTraesk
Nej, den uppskattas av de redan frälsta idioterna. På vilket sätt fyller den ett syfte då? Ni gillar ju redan mångkultur och ogillar nationalism.
Vettiga människor ser igenom tramset och lämnas oberörda.

Men lol, du tänker inte att det är verklighetsförnekarna i denna tråd som utgör 'de redan frälsta idioterna'? Alla talar för sin sak och denna tråden lär inte ändra på nåt.

Bilden sprids dock och den är ju en väldigt lyckat propagandakupp. Frontgarnityret i NMR får utgöra fond till en antinazistisk bild som sprids som ebola i media och medier.
Citera
2016-05-05, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
tycker att du ska läsa på lite.
Nej, det skall jag inte.

Du babblar om ovidkommande saker.

Det är inte god sed att kalla personer som ifrågasätter sanningshalten eller äktheten i ett budskap för nazister. Det är dessutom ovidkommande för diskussionen.

För övrigt: något kan vara falskt i den meningen att det är arrangerat och iscensatt. Ett första intryck av spontant hjältemod, rättfärdighet och rättrådighet kan i själva verket visa sig vara falskt. Falskt i den meningen att aktionen snarast är resultatet av ren dårskap eller en extrem ideologi och alls inte ett exempel på den "lilla människans" mod.
Citera
2016-05-05, 11:44
Medlem
Kaitas avatar
Citat:

Nej, det skulle inte vara osannolikt om de träffat på varandra i det antirasistiska vimlet, men det är inte heller osannolikt om de faktiskt inte känner varandra. Det är ju även det de själva hävdar, och det har hittills inte heller framkommit några bevis på att de gör det.

Då är ju det rimligaste att inte hävda att de är vänner, eller hur? Tills motsatsen är bevisad liksom.

Nej, tvärtom. Det är ingen brottsutredning vi har här (än..). Vi försöker bara ta reda på vad sanningen är i historien.
Eftersom det finns flera omständigheter som talar för att de känner varandra är det nu upp till David att visa på motsatsen. Lyckas han inte med det får han betraktas som en simpel bedragare, som försökte sig på en rövare men gick på pumpen.
Senast redigerad av Kaita 2016-05-05 kl. 11:50.
Citera
2016-05-05, 11:50
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
Nej, tvärtom. Det är ingen brottsutredning vi har här (än..).
Eftersom det finns flera omständigheter som talar för att de känner varandra är det nu upp till David att visa på motsatsen. Lyckas han inte med det är han en simpel bedragare, en ful fisk som försökte sig på en rövare men gick på pumpen.

Du missförstår vem som har kravet på sig att bevisa något. Lagerlöf säger att han inte känner kvinnan. En helt normal sak att påstå. Om det då är någon som hävdar motsatsen är det den som får komma med något som visar på detta.

Bara för att man är antirasist betyder det inte att man har omvänd bevisbörda.
Citera
2016-05-05, 11:57
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
Nej, tvärtom. Det är ingen brottsutredning vi har här (än..). Vi försöker bara ta reda på vad sanningen är i historien.
Eftersom det finns flera omständigheter som talar för att de känner varandra är det nu upp till David att visa på motsatsen. Lyckas han inte med det får han betraktas som en simpel bedragare, som försökte sig på en rövare men gick på pumpen.

Hör di inte själv hur fullkomligt bakåfram och orimligt du resonerar?
Då kan jag hitta på vad som helst om dig och det är din uppgift att motbevisa mitt påstående, som jag kan ha rykt ur arslet på mig själv, känns det hederligt?
Citera
2016-05-05, 12:00
Medlem
Kaitas avatar
Citat:
Du missförstår vem som har kravet på sig att bevisa något. Lagerlöf säger att han inte känner kvinnan. En helt normal sak att påstå. Om det då är någon som hävdar motsatsen är det den som får komma med något som visar på detta.

Bara för att man är antirasist betyder det inte att man har omvänd bevisbörda.
Nej, det är du som inte förstår när bevisbördan går över till motparten. Hade vi suttit i en domstol och David anklagats för brott har du rätt, åklagarens har bevisbördan hela tiden. Men nu är vi inte i domstol

Var har David sagt att Tess var okänd för honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in