2016-05-22, 22:27
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Du vill prata om mig?

Nej. Jag vet att du vill styra diskussioner bort från ämnet, göra dem omöjliga (likt dina stamfränder), tack men nej tack.
Citera
2016-05-22, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vet inte vilket färdmedel de använde, gissar på egen bil i Davids fall. Tess åkte kanske tåg eller folkabuss med fredstecken på, ingen aning.
Jag har sagt att det verkar rimligt att de känner varandra, vilket är något de förnekar och tänker inte sätta mig över deras ord om det.
Har du eller någon annan bevis på annat så är det bara grejt, jag skiter liksom i vilket vilket som är rätt version bara den är byggd på känd fakta.

Det är svårt att resonera med dig eftersom du uttrycker dig så otydligt.

Meningen "Jag har sagt att det verkar rimligt att de känner varandra, vilket är något de förnekar och tänker inte sätta mig över deras ord om det," är obegriplig. Menar du att du inte tror att de känner varann, trots de omständigheter som finns som visar det - och skälet till det är att du litar på människans ord och inte på andra omständigheter?

Pröva det jag skriver i stället: om de känner varann, som du tycker är rimligt, är det då trovärdigt, rimligt och sannolikt att han skriver och säger att det 'plötsligt kom ut en kvinna på gatan'?

Om du tror att bevisning och bevisvärdering handlar om att få fram ett avtal mellan fotografen och hans modell missuppfattar du vad det handlar om. Som du förstår finns det nog inte nåt sånt avtal.
Citera
2016-05-22, 22:43
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig

Meningen "Jag har sagt att det verkar rimligt att de känner varandra, vilket är något de förnekar och tänker inte sätta mig över deras ord om det," är obegriplig. Menar du att du inte tror att de känner varann, trots de omständigheter som finns som visar det - och skälet till det är att du litar på människans ord och inte på andra omständigheter?

Pröva det jag skriver i stället: om de känner varann, som du tycker är rimligt, är det då trovärdigt, rimligt och sannolikt att han skriver och säger att det 'plötsligt kom ut en kvinna på gatan'?

Om du tror att bevisning och bevisvärdering handlar om att få fram ett avtal mellan fotografen och hans modell missuppfattar du vad det handlar om. Som du förstår finns det nog inte nåt sånt avtal.

Det är rimligt att anta att de skulle kunna känna varandra men de säger att de inte gör det. Finns många man kan tro känner varandra av olika anledningar men som inte gör det.
Ser ingenting konstigt i det.
Citera
2016-05-22, 22:48
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Detta är ju endast ordbajseri och sk trams.

Har du fakta som visar att de har arrangerat bilden, så var så god att visa det. Är det så uppenbart måste det ju vara enkelt.
Citera
2016-05-22, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Detta är ju endast ordbajseri och sk trams.

Har du fakta som visar att de har arrangerat bilden, så var så god att visa det. Är det så uppenbart måste det ju vara enkelt.

Ok. Du vill eller kan inte alltså. Då får du fortsätta med dina kompisar.
Citera
2016-05-22, 22:52
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Du kan alltså inte. För min del får du gärna ha gjort ditt i tråden. Vink vink.
Citera
2016-05-22, 22:53
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Fattar inte vad du menar med den här återkommande meningen, är det något metafysiskt?
Citera
2016-05-22, 23:00
Medlem
Citat:
Fattar inte vad du menar med den här återkommande meningen, är det något metafysiskt?

"om det är så att de känner varann, det verkar du ju kunna acceptera i alla fall, har det då nån betydelse, och vilken i så fall, att fotografen skriver och säger att 'plötsligt klev det ut en kvinna på gatan'."
Citera
2016-05-22, 23:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraTraesk
Snälla, du också; du har upprepat dig i två veckor nu, det blir absurt.

Jag för min del driver inte en orimlig linje: de som menar att bilden är arrangerad kan väl visa det med annat än känsloargument - nämligen fakta.
Citera
2016-05-22, 23:05
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
"om det är så att de känner varann, det verkar du ju kunna acceptera i alla fall, har det då nån betydelse, och vilken i så fall, att fotografen skriver och säger att 'plötsligt klev det ut en kvinna på gatan'."

Fast nu säger de ju att de inte gör det.
Citera
2016-05-22, 23:32
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag för min del driver inte en orimlig linje: de som menar att bilden är arrangerad kan väl visa det med annat än känsloargument - nämligen fakta.

Ja absolut, men vi vet ju det; ni har klargjort er position, sedan lång tid tillbaka.
Vi är där vi började: alla vid sunda vätskor fattar att dessa två vänsterextremister känner varandra (i någon grad) och arrangerade bilden; ett konkret bevis finns inte och lär ju vara mycket svårt att få, er uppgift här är att kräva detta bevis, i ett tappert (?) försök att skydda bildens påstådda värde.
Det går bara runt.
Citera
2016-05-22, 23:54
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Fast nu säger de ju att de inte gör det.

Ett tips: de ljuger.
Välkommen till den dystra verkligheten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in