Citat:
Ursprungligen postat av
Dofterna
Vet inte vilket färdmedel de använde, gissar på egen bil i Davids fall. Tess åkte kanske tåg eller folkabuss med fredstecken på, ingen aning.
Jag har sagt att det verkar rimligt att de känner varandra, vilket är något de förnekar och tänker inte sätta mig över deras ord om det.
Har du eller någon annan bevis på annat så är det bara grejt, jag skiter liksom i vilket vilket som är rätt version bara den är byggd på känd fakta.
Det är svårt att resonera med dig eftersom du uttrycker dig så otydligt.
Meningen "Jag har sagt att det verkar rimligt att de känner varandra, vilket är något de förnekar och tänker inte sätta mig över deras ord om det," är obegriplig. Menar du att du inte tror att de känner varann, trots de omständigheter som finns som visar det - och skälet till det är att du litar på människans ord och inte på andra omständigheter?
Pröva det jag skriver i stället: om de känner varann, som du tycker är rimligt, är det då trovärdigt, rimligt och sannolikt att han skriver och säger att det 'plötsligt kom ut en kvinna på gatan'?
Om du tror att bevisning och bevisvärdering handlar om att få fram ett avtal mellan fotografen och hans modell missuppfattar du vad det handlar om. Som du förstår finns det nog inte nåt sånt avtal.