2016-04-28, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tebea
Trots de negativa scenerna som skedde igår (IFK-MFF), kan jag inte låta bli att ta fram de positiva aspekter jag fick med mig från gårdagen.

Enligt mig är Gamla Ulllevi en väldigt fin arena. Det krävs inte jätte mycket för att den ska kunna bli perfekt. Ett av de stora problemen med Ullevi idag är att arenan har många hyresgäster. Jag tycker att man bör se på en lösning där IFK Göteborg tar över arenan helt.

Om vi går igenom arenan sektion för sektion, eller kortsida för kortsida, det är egentligen bara dem som kräver ombyggnad. Jag tycker att Blåvitts klack passar på en klacksektion med två etage. Ett första steg för dem bör vara att försöka skapa en aktiv kärna även på nedre etage. Om det blir tal om renovering hade det bästa varit att göra något liknande som på Råsundas nedre, mellan. Innan man gör någonting annat ska man göra någonting åt den jädra väggen bakom klacken såklart.

Angående den andra kortsidan som oftast är ett hett ämne bland bortasupportrar. Jag har alltid tyckt att man använder alldeles för stora avspärrningar vid bortaföljen i Sverige. Det borde räcka med ett staket och en rad ordningsvakter.
Om man här bygger till en plattform efter andra etage som fungerar som en buffertzon samt tak till nedre etage kan man ha bortasupportrar på övre etage där det är lätt att dra sektioner. Familjeläktare hade fått vara benägen under taket på nedre etage, och vidd mindre bortaföljen även på övre etage såklart.

Angående ÖIS och Gais. Ja.. det verkar som att kommunen är sugen på en multiarena. De kanske hade kunnat vara med på ett hörn där.

Vad tycker ni göteborgare om detta?

Yes, IFK Göteborg har väl pratat om det ett tag att ta över arenan helt och hållet och på det viset få in mer pengar i föreningen, just nu känns det väl rätt långt bort.

Ang. klacksektionen så vet jag att vissa personer inom diverse grupperingar har t.o.m funderat på att flytta till nedre. Personligen hade jag hellre sett att man byggde om hela skiten till en enda stor klacksektion, känns långdraget dock.
Citera
2016-04-28, 18:16
Medlem
Det var ett himla liv på Östersund att Jämtkraft arena inte skulle byggas ut till 10 000.
Den nya kapaciteten på 8500 verkar räcka gott och väl. Efter dom 3 st första hemma matcherna har man ett snitt på 5300.
Citera
2016-04-28, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
Det var ett himla liv på Östersund att Jämtkraft arena inte skulle byggas ut till 10 000.
Den nya kapaciteten på 8500 verkar räcka gott och väl. Efter dom 3 st första hemma matcherna har man ett snitt på 5300.

Blev det bara 1900 nya ståplatser? Trodde att det skulle bli 3500. Södra stå utbyggd med 1000 platser och 2500 på nya norra.
Citera
2016-04-28, 22:12
Medlem
Woffeltoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Yes, IFK Göteborg har väl pratat om det ett tag att ta över arenan helt och hållet och på det viset få in mer pengar i föreningen, just nu känns det väl rätt långt bort.

Ang. klacksektionen så vet jag att vissa personer inom diverse grupperingar har t.o.m funderat på att flytta till nedre. Personligen hade jag hellre sett att man byggde om hela skiten till en enda stor klacksektion, känns långdraget dock.
Man måste väl ändå bygga om kortsidan med klacken så småningom pga alla skakningar på byggnader runt omkring, vilket i sin tur beror på att man inte pålat ordentligt. Då kan man lika gärna bygga om till ett etage på den sidan.
Citera
2016-04-28, 23:25
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woffeltoffel
Man måste väl ändå bygga om kortsidan med klacken så småningom pga alla skakningar på byggnader runt omkring, vilket i sin tur beror på att man inte pålat ordentligt. Då kan man lika gärna bygga om till ett etage på den sidan.
Man har ju minskat övre etaget, vilket gör att det inte längre är lika mycket skakningar. Så det är knappast något som är prioriterat hos Higab/kommunen.
Citera
2016-04-28, 23:27
Medlem
Apropå arenakapacitet så var publiksiffran i Häckens kross av Gefle ikväll bara 1 424. Om man tar bort deras sedvanliga saltning av antalet åskådare så var det nog färre än 1 000 på plats. Skulle säga att kommunen sällan har lagt så mycket pengar för att glädja några så få, men om jag känner Göteborgsandan rätt så har det väl tyvärr gjorts det.
Citera
2016-04-29, 01:07
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Apropå arenakapacitet så var publiksiffran i Häckens kross av Gefle ikväll bara 1 424. Om man tar bort deras sedvanliga saltning av antalet åskådare så var det nog färre än 1 000 på plats. Skulle säga att kommunen sällan har lagt så mycket pengar för att glädja några så få, men om jag känner Göteborgsandan rätt så har det väl tyvärr gjorts det.

dom borde satsat på en ny event arena istället.
Citera
2016-05-03, 20:02
Medlem
Varför fick Helsingborg första derbyt mot Malmö hemma? Hade det inte varit bättre att lägga derbyt i höst när Norra läktaren är färdigbyggd. 1350 platser till Malmö känns väldigt lite.
Citera
2016-05-03, 20:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
Varför fick Helsingborg första derbyt mot Malmö hemma? Hade det inte varit bättre att lägga derbyt i höst när Norra läktaren är färdigbyggd. 1350 platser till Malmö känns väldigt lite.

för att helsingborg är kända för att göra allt för att så lite bortapublik ska komma? Höga pris, dålig sektion och ovilja att ge extra utrymme.
Citera
2016-05-03, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
för att helsingborg är kända för att göra allt för att så lite bortapublik ska komma? Höga pris, dålig sektion och ovilja att ge extra utrymme.

Med så dålig ekonomi så borde dom tänka om...
Citera
2016-05-03, 21:12
Medlem
FreedomFighter-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio

Biljettpriset är detsamma som ni har på Swedbank.

Norra läktaren är inte klar till i höst, utan den är klar till våren 2017. Frågor på det?

Ni har rätt till 10%, ni har fått 15%, något annat du vill gnälla över nu när du väl är igång?
Citera
2016-05-04, 03:23
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomFighter-
Biljettpriset är detsamma som ni har på Swedbank.
Stor skillnad på sektionerna. Men visst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in