2013-11-04, 22:42
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Varför rev man den? Överlag har jag inställningen att man bör ta tillvara på grejer. Här hade man ju verkligen en grej att ta tillvara på. Kolla på sagolika Stockholm Stadion eller sköna Zinken. Mitt förslag skulle varit rodeo-arena men jag är öppen även för andra förslag.
Därför att om man inte rev den skulle det bli alldeles för uppenbart vilket onödigt skrytbygge Friends är.
Citera
2013-11-04, 23:13
Medlem
svulles avatar
Hur ser Tele2 Arenas ekonomi ut för övrigt? Magkänslan säger ju att även det bygget får det ganska svårt att gå runt ekonomiskt.
Citera
2013-11-04, 23:23
Medlem
P.Gs avatar
Bra fråga. Snabb kik på ticnet ger:

16 nov: nitro circus
26 nov: volbeat
30 nov: lights (stor EDM-festival från de som arrangerar Summerburst)
5-7 dec: julgalan x3
14 dec: bandy
28 feb-1 mar: Avicii x2
10 maj: Justin Timberlake

Lägg därtill två fotbollslag, och BPs "derbymatcher" och lägre underhållskostnader p.g.a. plast-skiten så tycker jag att det spontant ser bättre ut för Tele2.
Citera
2013-11-04, 23:37
Medlem
Stivalis avatar
Oerhört märkliga & töntiga namn på de här arenorna. Friends Arena måste vara det töntigaste namn jag någonsin hört innan jag fick höra talas om Tele2 Arena. Det bräcker fan allt. Plötsligt ter sig både Vångavallen & Tjongavallen som riktigt coola namn.
Citera
2013-11-04, 23:44
Medlem
P.Gs avatar
Instämmer. Något med lokalförankring hade varit bättre. Slakthuset känns som det givna. Johanneshovs skans hade kanske funkat även det? Om man prompt ska ha ett företagsnamn hade kanske L.M. Ericsson arena ha passat bättre med tanke på kopplingen till Telefonplan?

Kommentarer om "Nya Söderstadion" undanbedes.
Citera
2013-11-04, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Fast många evenemang arrangeras ju av ett fåtal bolag, som exempelvis Live Nation. Ett par kvällar med Bruce Springsteen, Avicii eller Iron Maiden är värt många fotbollsmatcher.

EDIT: sitter och går igenom Live Nations evenemang just nu. Detta är vad de har på Friends i pipen just nu:

22 nov: Black Sabbath
13 dec: Elton John
7-8 mar: Melodifestivalen x3 (genrep, matinégenrep & final)
13-14 jun: One Direction x2

Hur många fotbollsmatcher är inte det här?

Sant men i publik räknat lär väl Fotbollen vara ungefär lika stor. Bara SVFF har haft 6 fullsatta arenor på ett år om vi räknar med Portugal. Tillsammans med AIK har de säkert en hel del att säga till om.
Citera
2013-11-04, 23:48
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Oerhört märkliga & töntiga namn på de här arenorna. Friends Arena måste vara det töntigaste namn jag någonsin hört innan jag fick höra talas om Tele2 Arena. Det bräcker fan allt. Plötsligt ter sig både Vångavallen & Tjongavallen som riktigt coola namn.
Guldfågeln Arena?
Citera
2013-11-04, 23:49
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erik1616
Sant men i publik räknat lär väl Fotbollen vara ungefär lika stor. Bara SVFF har haft 6 fullsatta arenor på ett år om vi räknar med Portugal. Tillsammans med AIK har de säkert en hel del att säga till om.

Jag vet inte, visst att Landslaget kanske dragit fullt (antar det) och AIK har väl ett hemmasnitt på 18900 gånger 15 som ger oss 283 500 pers. Bara vid Bruce Springsteens 3 konserter var det väl 195 000 och sen drog ju dom där Swedish House Mafia fullt som satan ett par gånger också så, näe.. Konserterna drar nog mer tillslut.
Citera
2013-11-04, 23:57
Medlem
Citat:

Ta en titt på hockeyn, där hittar du enligt mig minst lika töntiga namn, Läkerol Arena, Löfbergs Lila Arena och Cloetta Center för att bara nämna några.
Friends är iaf en antimobbingorganisation, vilket är bättra än ett företagsnamn enligt mig.
Citera
2013-11-05, 00:02
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erik1616
Förvisso. Dock har landslaget varit inne i en väldigt spännande och intensiv fas detta år. Kan vi räkna med samma intensitet och efterfrågan till nästa år när vi ska börja kvala till EM? Kom även ihåg att de har ändrat EM-konceptet helt och 24 (!) lag ska till Frankrike 2016, knappast upplagt för några kvalrysare.
Citera
2013-11-05, 00:11
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Ta en titt på hockeyn, där hittar du enligt mig minst lika töntiga namn, Läkerol Arena, Löfbergs Lila Arena och Cloetta Center för att bara nämna några.
Friends är iaf en antimobbingorganisation, vilket är bättra än ett företagsnamn enligt mig.

Löfbergs Lila är ändå lokalt förankrat. Har varit i Karlstad en gång. Det jag minns bäst är nästan doften när man passerade kaffefabriken. Kännetecken för staden alltså.
Citera
2013-11-05, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag vet inte, visst att Landslaget kanske dragit fullt (antar det) och AIK har väl ett hemmasnitt på 18900 gånger 15 som ger oss 283 500 pers. Bara vid Bruce Springsteens 3 konserter var det väl 195 000 och sen drog ju dom där Swedish House Mafia fullt som satan ett par gånger också så, näe.. Konserterna drar nog mer tillslut.
Möjligt, sen lär inte Landslaget kunna dra så mycket folk kommande år heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in