2016-05-03, 13:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Även Bärkroth var imponerande i spelet i övrigt. Jag är skeptisk till att man alltid ska sätta storslagna epitet på väldigt unga spelare i Allsvenskan.
Ja men då så...
Citera
2016-05-03, 14:46
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Är det bara jag, eller är inte Alexander Isak den största talangen sedan Zlatan?

Han har väl (?) inte a-kontrakt med AIK? Så varför går inte MFF in med en FET sign on och knyter upp honom på ett 4-5 års kontrakt?
Skulle han inte hålla, så är det knappt märkbart för MFF.
Och som ett brev på posten: http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=10027
Citera
2016-05-03, 14:46
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Även Bärkroth var imponerande i spelet i övrigt. Jag är skeptisk till att man alltid ska sätta storslagna epitet på väldigt unga spelare i Allsvenskan.

Jag håller med dig där. Jag har blivit luttrad genom åren av idrottare i olika sporter som varit supertalanger i unga åldrar och sedan inte blivit bättre än vad de var som tonåringar.
Senast redigerad av mishima 2016-05-03 kl. 14:49.
Citera
2016-05-03, 15:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag håller med dig där. Jag har blivit luttrad genom åren av idrottare i olika sporter som varit supertalanger i unga åldrar och sedan inte blivit bättre än vad de var som tonåringar.

Framförallt är det först när de lämnar AS som det visar sig vad det är för potential.

Många "dör" redan de första 2 åren efter att ha lämnat AS.
Citera
2016-05-03, 16:32
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=8ECPQ0NM9-o&feature=youtu.be

Blåvitts 5-2-mål är lite Argentina VM 2006.
Citera
2016-05-03, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
https://www.youtube.com/watch?v=8ECPQ0NM9-o&feature=youtu.be

Blåvitts 5-2-mål är lite Argentina VM 2006.

Jösses. Hade jag varit Gefle hooligan, hade jag stormat plan med järnrör. Oacceptabelt.
Citera
2016-05-03, 20:27
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Flera av hans mål har kommit till efter målvaktstabbar och försvarstabbar.

Det är väl typiskt en bra anfallare?

https://www.facebook.com/aik/videos/10153392100966748/

Kolla... inte alls tecken på en bra spelare.. mest en målvaktstavla
Citera
2016-05-03, 21:40
Medlem
Är det bara jag som stör mig på att matchbilderna i fotbollmåndag gör att man inte ser någonting? Varför ska allt visas i massa konstiga vinklar när de uppenbarligen har matchbilder ovanifrån också. Är ju omöjligt att se nånting av målen när man ser från ett myrperspektiv.
Citera
2016-05-03, 21:46
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Peking bör vi ta hemma då de inte presterar på fotbollsplaner.
Hur menar du? Vi tog många poäng på naturgräs ifjol och spelade väldigt bra mot er i kryssmatchen. Vi spelade även bra mot Malmö i årets premiär och det var mest tillfälligheter att vi inte fick med oss något från den matchen.
Citera
2016-05-03, 22:42
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
För övrigt är Isak är en väldigt intressant spelare, men vi får avvakta och se hur det ser ut framöver, han har trots allt inte spelat så mycket. Tycker Carlos var en klockren värvning av AIK dock, han kan bli bra, han är ju trots allt bara 20 bast.
Carlos är dock tyvärr ett lån som går ut nu i juli, hade gärna haft honom kvar under en längre period men det lär nog inte bli så.

-

För att utveckla min syn på Alexander Isak: Ja han är en stor talang vars främsta egenskap är spelförståelse, han har ett riktigt fint driv med bollen och är relativt snabb, det är lätt å finna likheter mellan Isak och Henok Goitom så det är ju ingen slump att han har nummer 36.

Hur pass stor talang han är låter jag va osagt, dels för att man sett alldeles för lite för att kunna hävda si eller så men också för att det svänger väldigt väldigt fort, om ett år kanske man tänker tillbaka på honom som en besvikelse eller så kanske han sitter i frysboxen i nån holländsk klubb och hypen kring honom är stendöd. Är det nånting vi är bra på i detta land är det att bygga upp förväntningar på unga spelare.
Citera
2016-05-03, 22:56
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Peking bör vi ta hemma då de inte presterar på fotbollsplaner

Du snackar i nattmössan. Peking var tredje bästa laget på naturgräs förra året, trots att man har konstgräs på hemmaplan. Snittade 2,12 poäng per match på gräs, endast AIK och IFK Göteborg hade högre (båda 2,23, medan fyran Djurgården hade 1,87).

Ett lag som inte presterar på naturgräs är däremot Elfsborg, som snittade futtiga 0,71 - det 12:e bästa snittet. Kanske var det dessa du tänkte på.
Citera
2016-05-03, 23:46
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

För att utveckla min syn på Alexander Isak: Ja han är en stor talang vars främsta egenskap är spelförståelse, han har ett riktigt fint driv med bollen och är relativt snabb, det är lätt å finna likheter mellan Isak och Henok Goitom så det är ju ingen slump att han har nummer 36.

Hur pass stor talang han är låter jag va osagt, dels för att man sett alldeles för lite för att kunna hävda si eller så men också för att det svänger väldigt väldigt fort, om ett år kanske man tänker tillbaka på honom som en besvikelse eller så kanske han sitter i frysboxen i nån holländsk klubb och hypen kring honom är stendöd. Är det nånting vi är bra på i detta land är det att bygga upp förväntningar på unga spelare.

Vettigt, och jag håller helt med. Det blir absurt när man redan nu talar om att han skall bli en jätteförsäljning om något eller ett par år. Låt grabben göra en hel säsong, eller varför inte två först, innan vi spekulerar så långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in