2016-04-08, 18:23
Medlem
Ett mörker är vad det är...
HIF startar båda inledande matcher med aggressivt presspel & rörelse & kontroll & bolltrixande. Man leder båda matcherna med 1-0 i halvtid. I andra kommer man ut som ett division 1 lag och ger motståndarna mil av oceaner att passa boll på. Alla tittar på. Ingen rör sig. Atakora sjabblar med boll. 6 poäng i halvtid blir till ett poäng i tabellen. Vad fan är det som händer? HIF tappade många matcher på liknande sätt förra säsongen. Att de är dåligt tränade faller ju på att de är katastrofala direkt efter halvtidsvilan. Jag undrar vad Henke säger i halvtid? "Sluta spring så mycket. Jaga inte andrabollar. Sluta pressa motståndarna. Fall tillbaka med styrkorna direkt i andra..." Något märkligt är det i vart fall...

Citera
2016-04-08, 18:24
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Pratar vi höga löner kan jag nog garantera att Brustad sitter på en hygglig sådan. Tycker du att det är befogat att ha kvar honom istället för Yasin t.ex.? Känns som att han är godkänd som yttermittfältare och underkänd som forward, även om jag tycker att han gjort det okej i säsonginledningen.

Ser i så fall hellre att man säljer Brustad för att fria upp löneposter snarare än att ifrågasätta köpet av Yasin.
Skillnaden är att Brustad redan var där, har man fem yttrar som ska göra upp om två platser förstår jag inte varför man värvar en sjätte? Ska vi värva en målvakt vars spetskompetens är luftspel också? Det saknas ju i nuläget. Sen kan vi sälja Stam bara sådär.

Vore platserna omvända lovar jag att jag inte skulle vilja ha in Brustad för att den kvoten redan är fylld (som BW hade sagt) och sen är det inte så enkelt att bara sälja spelare, däremot kan man skita i att värva det är betydligt enklare.
Citera
2016-04-08, 19:20
Medlem
Dom lag som imponerat mest på mig så här långt är blåvitt, Djurgården och Jönköping. Har inte sätt IFK Göteborg rulla boll med så bra kontroll och effektivitet någonsin. Var ju dock bedrövligt hur mittfältet inte ens kom över mittcirkeln efter första 25 min ca mot Häcken. Vart var inställningen i den matchen?! Djurgården ångar på som här i upptakten som dock var ganska väntat tycker jag med ganska enkla matcher i början. Försvarsslinjen känns som akilleshälen efter Emil Bergströms flytt men om Marcus Hansson blir den mittback som man hoppas på i Dif så har dom alla komponenter för att vinna SM-guld. J-Södra kanske förvånar en del men inte mig så mycket, faktiskt. Tycker dom såg ut som ett allsvenskt lag i superettan förra året och dom bygger vidare på det som tog till allsvenskan.

AIK, Elfsborg och Malmö som jag ser som förväntade topplag utöver Göteborg har mycket kvar att jobba med. AIK verkar befinna sig i något sömntillstånd men kanske blir dom viktiga 3 poängen i Östersund ett energitillskott för dom. Elfsborg tycker jag väntat nog haft bekymmer med försvarsspelet förutom andra halvlek mot Hammarby där det fungerade okej. Malmö gjorde ingen vidare insats mot Norrköping och släpper sedan in tre mål mot Jönköping, skärpning MFF!

Sämst så här långt är ju ganska solklart Falkenberg och Kalmar tycker jag. Att Falkenberg inte får det att stämma mot tufft motstånd i form av Göteborg och Djurgården köper jag, men Kalmar! Såg deras match mot Jönköping och har bara ett ord att säga, pinsamt. Saknade helt djupledsspel, ingen kreativitet från mittfältarna alls. Stackars Marcus Antonsson fick göra så gott han kan i sin targetplayerroll och gjorde det bra men fortsätter KFF så här så blir det kanske superettan 2017. Jag förväntar mig inte att Kalmar ska nå någon högre placering men bättre än vad som visat hittils spelmässigt måste man kunna kräva. För så fruktansvärt dåliga spelare har inte Kalmar som dom varit hittils.
Citera
2016-04-08, 19:38
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravo-two-zero
Malmö gjorde ingen vidare insats mot Norrköping och släpper sedan in tre mål mot Jönköping, skärpning MFF!

Är inte 18-11 i avslut (11-3 på mål) och seger med 3-1 signifikativt för en bra insats, trots den något sega starten?
Citera
2016-04-08, 20:26
Medlem
Bara 25 pinnar kvar till nytt kontrakt.

MVH

Serieledarna
Citera
2016-04-08, 20:35
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theya

MVH

Serieledarna

Hur har Ranegie funkat för er? Har inte sett någon av era matcher, men av det jag läst verkar han dras med skador fram och tillbaka?
Citera
2016-04-08, 20:59
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Hur har Ranegie funkat för er? Har inte sett någon av era matcher, men av det jag läst verkar han dras med skador fram och tillbaka?
Han har varit riktigt bra. Säker med bollen och vinner alla närkamper. Dessutom en tacksam target för försvarare och mittfältare att slänga upp bollar på för avlastning. Har varit bland de bättre blårandiga i båda sina matcher.

Bytena har framförallt varit säkerhetsåtgärder för att hålla honom spelbar i lägen där vi i princip redan har vunnit våra matcher. Verkar som om konstgräs sliter mycket på hans knä och ljumskar så bara hålla tummarna för att han håller säsongen ut. Han tillför helt klart en hel del kvalitet till vårt spel.

Mvh
Serieledarna
Citera
2016-04-08, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Han har varit riktigt bra. Säker med bollen och vinner alla närkamper. Dessutom en tacksam target för försvarare och mittfältare att slänga upp bollar på för avlastning. Har varit bland de bättre blårandiga i båda sina matcher.

Bytena har framförallt varit säkerhetsåtgärder för att hålla honom spelbar i lägen där vi i princip redan har vunnit våra matcher. Verkar som om konstgräs sliter mycket på hans knä och ljumskar så bara hålla tummarna för att han håller säsongen ut. Han tillför helt klart en hel del kvalitet till vårt spel.

Mvh
Serieledarna

Vad tror du om att vila han på söndag inför derbyt? Känns ändå som vi kommer göra en plattmatch mot Gefle på söndag så lika bra att vila honom.
Citera
2016-04-08, 21:31
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Ett mörker är vad det är...
HIF startar båda inledande matcher med aggressivt presspel & rörelse & kontroll & bolltrixande. Man leder båda matcherna med 1-0 i halvtid. I andra kommer man ut som ett division 1 lag och ger motståndarna mil av oceaner att passa boll på. Alla tittar på. Ingen rör sig. Atakora sjabblar med boll. 6 poäng i halvtid blir till ett poäng i tabellen. Vad fan är det som händer? HIF tappade många matcher på liknande sätt förra säsongen. Att de är dåligt tränade faller ju på att de är katastrofala direkt efter halvtidsvilan. Jag undrar vad Henke säger i halvtid? "Sluta spring så mycket. Jaga inte andrabollar. Sluta pressa motståndarna. Fall tillbaka med styrkorna direkt i andra..." Något märkligt är det i vart fall...

Ja, söndagen lär ju bli intressant! HIF har inlett svagt, Bajen har inlett svagt. Krysschans eller går något av lagen på knock bara för att?
Citera
2016-04-08, 21:41
Medlem
4522s avatar
Jag märker att Yasin är uppe till diskussion. Det är inte särskilt svårt att se hur han håller en nivå högre än en majoritet av spelarna i AIK och Allsvenskan. Om han inte är med i årets lag vid säsongens slut skulle jag bli väldigt förvånad.
Citera
2016-04-08, 21:51
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yukno
Vad tror du om att vila han på söndag inför derbyt? Känns ändå som vi kommer göra en plattmatch mot Gefle på söndag så lika bra att vila honom.
Tror han kommer starta. Det är trots allt 9 dagar mellan Gefle och derbyt. Gissar på byte i 60e, förmodligen tidigare om resultatet är med oss. Dock omöjligt att säga, jag är inte en del av den sportsliga ledningen.
Citera
2016-04-08, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theya

MVH

Serieledarna
Med HIF, KFF och FFF i tabellen räcker det nog med 24 poäng för er. 54p till Europa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in