Citat:
Ursprungligen postat av
EternalBliss
Nu börjar Östersunds förfall. Vi har fått ett kvitto på att Jönköping är den tyngre av nykomlingarna.
Det har jag trott hela tiden, det fungerar inte att försöka spela sig till framgång som Östersund gör med det material de förfogar över.
J.Södra gör det å sin sida precis som de ska, spelar efter vad de klarar av, tar poäng borta och vinner hemma (så gott som).
Citat:
Ursprungligen postat av
ArneIII
Upp-å-nervända världen-känsla inte bara i AS utan även i Blåvitt.
Vi äger boll och ser stundtals riktigt offensivt vassa ut. Vi har spelare som kan slå kreativa smör passar och vi har En Sam Larsson-kille i truppen.
Defensivt helt uppåt väggarna ibland. Ett eldprov med Djurgården och Norrköping inom kommande tre omgångar. Östersund tror jag vi slår, de håller väl aldrig i 90 minuter ändå.
Defensiven är sannerligen rörig men samtidigt har vi bara fyra lag som släppt in fler mål... Och vi har släppt de flesta i hälften av matcherna så det är mer av ett ojämnt försvarsspel match-till-match än konstant uselt.
Det blir väl Hjörtur-Rogne mot DIF nu får man förmoda.
Jag fortsätter som innan se på hur många poäng vi har iår mot i motsvarande matcher ifjol, nu har vi precis lika många och det känns riktigt, riktigt bra inför fortsättningen av våren.
DIF hemma bör vi ta, Östersund skall vi mala ner över 90 min, Peking bör vi ta hemma då de inte presterar på fotbollsplaner, Bajen bör vi även dom tvåla dit hemma och sedan avslutar vi våren med HIF borta som är långt ifrån omöjlig att ta en trea i.
Ifjol tog vi i motsvarande matcher en mot dif, om vi ersätter nedlfyttade HBK mot nykomligen Östersund tog vi en trea där, Peking tog vi en pinne mot, Bajen slog vi och HIF vann vi också mot. Det gav oss 11 pinnar ifjol och vi bör ta iaf två pinnar mer detta år.