2016-05-03, 08:58
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Hallå gott folk.

Södra tuffar på. Intet nytt på Vätterfronten.

AIK var inget vidare motstånd faktiskt, utan är nog bland de sämre lag vi mött hittills.

Räknar dock med stordäng mot ett Norrköping i form nu på söndag.
Citera
2016-05-03, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jag tyckte MSD såg bra ut idag, han är enligt mig för bra för att sitta på bänken i allsvenskan, fin macka till Ankersen idag.

Ankersen funkar dessutom jävligt bra, om inte bättre, på vänsterkanten. Inte så orolig om Rieks säljs i sommar faktiskt och man kan köra på MSD/Ankersen, med Paka, Hysén, Prosper, och Emil som backuper.
Citera
2016-05-03, 10:21
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalBliss
Nu börjar Östersunds förfall. Vi har fått ett kvitto på att Jönköping är den tyngre av nykomlingarna.

Det har jag trott hela tiden, det fungerar inte att försöka spela sig till framgång som Östersund gör med det material de förfogar över.
J.Södra gör det å sin sida precis som de ska, spelar efter vad de klarar av, tar poäng borta och vinner hemma (så gott som).

Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Upp-å-nervända världen-känsla inte bara i AS utan även i Blåvitt.

Vi äger boll och ser stundtals riktigt offensivt vassa ut. Vi har spelare som kan slå kreativa smör passar och vi har En Sam Larsson-kille i truppen.

Defensivt helt uppåt väggarna ibland. Ett eldprov med Djurgården och Norrköping inom kommande tre omgångar. Östersund tror jag vi slår, de håller väl aldrig i 90 minuter ändå.

Defensiven är sannerligen rörig men samtidigt har vi bara fyra lag som släppt in fler mål... Och vi har släppt de flesta i hälften av matcherna så det är mer av ett ojämnt försvarsspel match-till-match än konstant uselt.
Det blir väl Hjörtur-Rogne mot DIF nu får man förmoda.

Jag fortsätter som innan se på hur många poäng vi har iår mot i motsvarande matcher ifjol, nu har vi precis lika många och det känns riktigt, riktigt bra inför fortsättningen av våren.
DIF hemma bör vi ta, Östersund skall vi mala ner över 90 min, Peking bör vi ta hemma då de inte presterar på fotbollsplaner, Bajen bör vi även dom tvåla dit hemma och sedan avslutar vi våren med HIF borta som är långt ifrån omöjlig att ta en trea i.

Ifjol tog vi i motsvarande matcher en mot dif, om vi ersätter nedlfyttade HBK mot nykomligen Östersund tog vi en trea där, Peking tog vi en pinne mot, Bajen slog vi och HIF vann vi också mot. Det gav oss 11 pinnar ifjol och vi bör ta iaf två pinnar mer detta år.
Citera
2016-05-03, 10:42
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det har jag trott hela tiden, det fungerar inte att försöka spela sig till framgång som Östersund gör med det material de förfogar över.
J.Södra gör det å sin sida precis som de ska, spelar efter vad de klarar av, tar poäng borta och vinner hemma (så gott som).

Defensiven är sannerligen rörig men samtidigt har vi bara fyra lag som släppt in fler mål... Och vi har släppt de flesta i hälften av matcherna så det är mer av ett ojämnt försvarsspel match-till-match än konstant uselt.
Det blir väl Hjörtur-Rogne mot DIF nu får man förmoda.

Jag fortsätter som innan se på hur många poäng vi har iår mot i motsvarande matcher ifjol, nu har vi precis lika många och det känns riktigt, riktigt bra inför fortsättningen av våren.
DIF hemma bör vi ta, Östersund skall vi mala ner över 90 min, Peking bör vi ta hemma då de inte presterar på fotbollsplaner, Bajen bör vi även dom tvåla dit hemma och sedan avslutar vi våren med HIF borta som är långt ifrån omöjlig att ta en trea i.

Ifjol tog vi i motsvarande matcher en mot dif, om vi ersätter nedlfyttade HBK mot nykomligen Östersund tog vi en trea där, Peking tog vi en pinne mot, Bajen slog vi och HIF vann vi också mot. Det gav oss 11 pinnar ifjol och vi bör ta iaf två pinnar mer detta år.

Bör?

Varför skulle vi ha större chans att slå Peking nu än senast? Tveksam till poängskörden du snackar om men man kan väl vara optimistisk antar jag.
Citera
2016-05-03, 11:03
Medlem
BertilEnstoerings avatar
Intressant att Peter Swärd trots sin utvisning var inne i omklädningsrummet och coachade i halvtid. Glömde kanske bort att C More har kameror där inne. Lär bli några matchers avstängning där va?

Dålig match från vår sida igår givetvis. Försvaret fortsätter läcka som ett såll och vi lämnar helt över taktpinnen till ett inte jätteimponerande motstånd. Ajdarevic briljant som vanligt med två framspelningar till mål, varav en ruskigt vacker, samt ett ruggigt skott i insidan av stolpen från långt håll. Tänk om killen hade haft kondition för 90 minuter också...

Kalmar vann klart rättvist. Kunde blivit ett äpple-gate efter en inkastad Royal Gala (eller liknande) från Kalmars sittplats, domaren valde dock att låta detta passera utan åtgärd. Hade nog gett annan reaktion om det hade träffat någon.
Citera
2016-05-03, 11:11
Avslutad
Är det bara jag, eller är inte Alexander Isak den största talangen sedan Zlatan?

Han har väl (?) inte a-kontrakt med aik? Så varför går inte MFF in med en FET sign on och knyter upp honom på ett 4-5 års kontrakt?
Skulle han inte hålla, så är det knappt märkbart för MFF.
Senast redigerad av se_där... 2016-05-03 kl. 11:21.
Citera
2016-05-03, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Är det bara jag, eller är inte Alexander Isak den största talangen sedan Zlatan?

Han har väl (?) inte a-kontrakt med aik? Så varför går inte MFF in med en FET sign on och knyter upp honom på ett 4-5 års kontrakt?

Knappast. Förstår inte vad folk ser i Alexander Isak? Känns som ännu en ny Bärkroth. Tycker vi ska vänta lite innan vi sätter storslagna epitetet på honom. Flera av hans mål har kommit till efter målvaktstabbar och försvarstabbar.
Citera
2016-05-03, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Knappast. Förstår inte vad folk ser i Alexander Isak? Känns som ännu en ny Bärkroth. Tycker vi ska vänta lite innan vi sätter storslagna epitetet på honom. Flera av hans mål har kommit till efter målvaktstabbar och försvarstabbar.
Det är ju spelet i övrigt som imponerar med Isak. Hur kan du missa det?
Citera
2016-05-03, 12:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Du har inte sett han spela märker jag...
Citera
2016-05-03, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...

Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Det är ju spelet i övrigt som imponerar med Isak. Hur kan du missa det?

Även Bärkroth var imponerande i spelet i övrigt. Jag är skeptisk till att man alltid ska sätta storslagna epitet på väldigt unga spelare i Allsvenskan.
Citera
2016-05-03, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Ankersen funkar dessutom jävligt bra, om inte bättre, på vänsterkanten. Inte så orolig om Rieks säljs i sommar faktiskt och man kan köra på MSD/Ankersen, med Paka, Hysén, Prosper, och Emil som backuper.

Ja det var ju minst sagt lyckosamt, Ankersen var ju på riktigt spelhumör, 4 poäng, om man räknar med 1-0 målet, det är lite av överflödets förbannelse när alla våra gubbar är hela, känns knas att ha en kille som MSD på bänken, sedan är han såklart väldigt blåvit, det är hans klubb liksom, sådant gillas. Jag hoppas naturligtvis att Engvall kan komma igång också, nu funkar dock samspelet bra mellan Boman och Tobbe, men Gustav har många kvalitéer, det gäller bara att det lossnar.

För övrigt är Isak är en väldigt intressant spelare, men vi får avvakta och se hur det ser ut framöver, han har trots allt inte spelat så mycket. Tycker Carlos var en klockren värvning av AIK dock, han kan bli bra, han är ju trots allt bara 20 bast.
Citera
2016-05-03, 13:15
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertilEnstoering
Intressant att Peter Swärd trots sin utvisning var inne i omklädningsrummet och coachade i halvtid. Glömde kanske bort att C More har kameror där inne. Lär bli några matchers avstängning där va?

Tilldöms vi inte seger med 3-0 ska jag fanimej sutta en hörnflagga på Swärdh i returmötet i höst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in