2016-05-05, 17:54
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Tar bort konsekvenserna? Vem har föreslagit det?

Hårdare konsekvenser för personen som genomför handlingarna! Mycket hårdare! Precis som i övriga samhället ska man ta ansvar för sina egna handlingar.

Sedan kan man ha andra konsekvenser än 0-3.

Ditt inlägg är förvirrande och förvirrat.

Du skriver att reglerna måste ändras. Jag utgår ifrån att du då tycker att IFK inte ska straffas för vad som hände.
Vad är dessa "andra" konsekvenser som du talar om?

Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
BTW, tror ni Andreas Alm får vara kvar hela säsongen efter AIK tröga inledning? Med tanke på att 2 av poängtappen kommit mot lag som på pappret ska tillhöra botten så borde han ligga illa till, hade nog krävt hans avgång om jag varit gnagare.

Alm har trots allt bra placeringar i bagaget de senaste åren även om de inte lyckats bli mästare. Han har nog köpt sig lite tidsfrist med de resultaten. Dessutom har AIK tappat lite väl många kvalitetspelare för att på riktigt aspirera på guldet.
Alm sitter nog säsongen ut om ingen oförutsett inträffar.
Citera
2016-05-05, 18:28
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Du skriver att reglerna måste ändras. Jag utgår ifrån att du då tycker att IFK inte ska straffas för vad som hände.
Vad är dessa "andra" konsekvenser som du talar om?
"Jag utgår ifrån" Haha!

Till exempel kan IFK Göteborg (eller vilka det nu är) få poängavdrag. Det finns andra förslag, till exempel hårdare besöksförbudsstraff eller böter, som klubben som blir ansvarig kan utkräva från felande supportern.
Citera
2016-05-05, 18:44
Bannlyst
Hur fan köper man biljett till bortaklacken på Tele2 till Hammarbys matcher?
Citera
2016-05-05, 18:47
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruisingdown

Som jag har förstått det säljs det bara i lucka på plats för de flesta lag som kommer på besök. Större följen (typ göteborgs förra sommaren) får nog en annan lösning, ingen aning vilken dock.
Citera
2016-05-05, 19:05
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruisingdown
Verkar som dom ändrat denna säsong, gick att köpa via en speciell länk som vi fick tillgång till som var speciellt till Sundsvallsmatchen, antar att det finns någon liknande till alla lag. Oklart hur den skickas ut dock.
Citera
2016-05-05, 19:09
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Jo, men rent principiellt tycker jag inte att något lag ska "tjäna" på en sån här incident. Dra hellre av poäng från blåvitt än att ge motståndarlaget gratispoäng.

Som jag redan skrivit är det helt sjukt att svff låter sådant här påverka tabellen. Om matchen inte kan spelas om får man ta bort en oavgjord match för övriga lag också.
Citera
2016-05-05, 19:32
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Dessa lag berör ingen,dessutom spelar dom jävlarna på plast. Det säger det mesta.

Du verkar ju då onekligen ha starka åsikter om dessa lag trots att de "berör ingen"...
Citera
2016-05-05, 22:40
Medlem
Sweeper80s avatar
En tjej skadades ju av en smällare: http://www.expressen.se/gt/sport/jenny-28-skadades-av-knallskott-i-finalen/

Ge Malmö en seger till nu. Det är ju som Rosenberg säger: MFF har en för bra trupp för att spela i Sverige!
Citera
2016-05-05, 23:11
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
"Jag utgår ifrån" Haha!

Till exempel kan IFK Göteborg (eller vilka det nu är) få poängavdrag. Det finns andra förslag, till exempel hårdare besöksförbudsstraff eller böter, som klubben som blir ansvarig kan utkräva från felande supportern.
På vilket sätt visar det här på att mitt inlägg är förvirrat?
Citera
2016-05-06, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Du verkar ju då onekligen ha starka åsikter om dessa lag trots att de "berör ingen"...

Tydligen berör jag dig 😀
Jag förstår dig,inte lätt att vara från gnällbältet med en massa religösa grannar och ett lag som är obetydligt och dessutom spelar på plast.

Ska bli intressant och se hur Svff gör nu.
Kan väl bara bli 3-0 till MFF nu efter skandalen i cupen.
Citera
2016-05-06, 03:43
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _MrPink
Hur tror ni beslutet sett ut om scenariot var exakt detsamma men matchen spelades i Malmö? Det vill säga att MFF är ansvariga för säkerheten och en IFK-supporter kastar bangern?

Hade fortfarande blivit en 3-0 seger till Malmö. Det handlar väl om att det lag vars supportrar avbryter en match döms till en 0-3 förlust. Eller förstår inte vad du frågar?

Tycker det är riktigt sjukt att matchen avgörs såhär.
Ett mycket bättre scenario hade tbh varit att tömma arenan och sedan köra igång matchen.
Ge publiken ett ultimatum bara, lämnar man inte arenan inom 30min så döms motståndarlaget till en 3-0 vinst. Eller något.

Nu skulle det ju i teorin kunna vara så att en supporter till Lag A kan köpa biljett till Lag Bs sektion och sedan hiva in en banger mot domare/spelare så att matchen avbryts och Lag A vinner. Är väl inget skittroligt scenario, men skulle ta med fan kunna hända.
Citera
2016-05-06, 07:00
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
En tjej skadades ju av en smällare: http://www.expressen.se/gt/sport/jenny-28-skadades-av-knallskott-i-finalen/

Citat:
Fredrik Arnberg är supporterombud, så kallad SLO, för Häcken.
– Det är ren frustration från någon idiot som kastar ett knallskott. Det ger ingenting. Jag förstår inte vad syftet är med det, säger han.
– Jag känner mig bara helt jävla uppgiven. Alla firar och är superglada men jag känner bara skit. Jag vill inte gå på fotboll mer om det ska hålla på så här.

Vad är det för jävla reaktion egentligen? Det är naturligtvis trist och oacceptabelt när knallskott leder till skador (även om tjejens skada inte verkar vara så stor att den förtjänar pressbevakning) men Fredrik Arnbergs lag har precis vunnit cupen och han gråter som ett litet barn på grund av en enskild persons beteende. Trazke får fanimej intyga att alla Häcken-supportrar inte är lika sugna på offerkoftor som Arnberg.
Senast redigerad av MrSkargard 2016-05-06 kl. 07:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in