Tolkningsfrågan i detta fall huruvida det är ett derby eller inte har jag gjort rätt tydligt för dig.
Och i mitt fall handlar den frågan om faktan jag tog fram i tråden för att visa att det finns andra benämningar. Nu avslutar jag den här diskussionen innan det spårar ur totalt.
Och i mitt fall handlar den frågan om faktan jag tog fram i tråden för att visa att det finns andra benämningar. Nu avslutar jag den här diskussionen innan det spårar ur totalt.
Hur var det nu igen: Fakta eller inte världens pålitligaste källa?
Det står ju samma region. Sundsvallsregionen omfattar inte Östersund. Game, set, match.
Förvisso men likväl 2 Norrlandslag. Kan visserligen köpa att det inte är derby på pappret men likväl är denna match det närmaste vi kommer av derbykaraktär, förutom mötena mot Gefle då.
Senast redigerad av Azdz 2016-05-21 kl. 12:16.
Förvisso men likväl 2 Norrlandslag. Kan visserligen köpa att det inte är derby på pappret men likväl är denna match det närmaste vi kommer av derbykaraktär.
Man börjar hur som helst bli en aning nervös inför dagens match. Det är ju första gången Giffarna och ÖFK möts i Allsvenskan så hur det än går så är det en historisk match som betyder mycket för alla inblandade. Hjärtat säger att vi vinner denna match relativt enkelt då vi är bättre på pappret och har hemmaplan men det är verkligen ingen lätt match. ÖFK är ett väldigt bra lag, har överraskat positivt och vi har av tradition svårt mot nykomlingar. Det är bäst att inte tippa alls.
Nu har det i och för sig inte varit så mycket stök där på ett tag, men det har ju inte varit det mest exemplariska området i GBG. De flesta i Backa konstellationen har väl dock blivit utraderade(mördade/klippta) av Biskopsgården gangstrarna, det var ju en av anledningarna till att det sköts rätt mycket för ca 2-3 år sedan, så det är rätt lugnt där nu, finns rätt många trevliga grejer på G där nu också,
Deras definition av derby lyder -"Fotbollsmatch mellan lag från samma ort". Där har vi det svart på vitt, notera också att det står "fotbollsmatch". När AIK och Djurgården möts i hockey får ni inte kalla det för derby.