2016-05-02, 21:57
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalBliss
Nu börjar Östersunds förfall. Vi har fått ett kvitto på att Jönköping är den tyngre av nykomlingarna.
Uselt naivt fotbollslag, och ingen ändring verkar vara på gång heller, utan samma "vi ska spela på vårt sätt, vi måste ha tålamod"... Ja det har ju funkat sådääär...

Enda de har presterat är en seger mot sämsta laget i serien, knappt seger mot ett extremt skadedrabbat häcken.
Citera
2016-05-02, 21:58
Medlem
Vilka oerhört fula tröjor ÖFK hade ikväll. Ser ju för fan ut som bajs

Förövrigt är det alltid lika roligt när alltid lika självgoda AIK återigen tappar poäng mot ett lag som man egentligen ska slå. Ledsen AIK men det blir inget guld i år heller.
Citera
2016-05-02, 22:26
Medlem
P.Gs avatar
Snacka om att vi fick maxutdelning både offensivt och defensivt idag. HMS Hansson och HMS Colley såg fruktansvärt segstartade ut när Östersund stack den på djupet. Men ÖStersund, hur naiva får man vara egentligen? Blir väl till att hoppas på att det finns sämre räddningsplankor i årets serie.
Citera
2016-05-02, 22:37
Medlem
ArneIIIs avatar
Villa spelare tänker ni i Norrköping att ni garanterat tappar till sommaren? Kanske hör hemma i silly-tråden men ändå..
Citera
2016-05-02, 22:55
Medlem
JohnnyGenzales avatar
I halvtid kände jag typ att allsvensk fotboll 2016 var död och begraven för min del med 8p på 6 matcher, pinsamheterna i onsdags, den usla ekonomin samt JL som inte verkar lära sig något.

Nu känner jag helt plötsligt optimism.

Ankersen var kanon
Rogne är tillbaka
Hjörtur slår underbara passningar från sin backplats.
Paka gjorde ett riktigt klassmål.
Citera
2016-05-02, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vilka oerhört fula tröjor ÖFK hade ikväll. Ser ju för fan ut som bajs

Förövrigt är det alltid lika roligt när alltid lika självgoda AIK återigen tappar poäng mot ett lag som man egentligen ska slå. Ledsen AIK men det blir inget guld i år heller.

Det viltigaste är att få till det att alla lag med korkmatta åker ur allsvenskan. Vilka jävla fotbollsmördare.
Sedan kan riktiga lag med riktigt underlag få spela om guldet. Och samtidigt kan man skrota Lennart Johanssons pokal och införa den vackra von Rosen pokal igen.

I dag har Gefle två chanser som man gör mål på pga av ett helt avsaknad av försvarsspel från IFK
I andra orkar inte Gefle spelarna hänga och klänga på Göteborgsspelarna. Då promenerar man i 5 mål i andra.
Citera
2016-05-02, 22:57
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Villa spelare tänker ni i Norrköping att ni garanterat tappar till sommaren? Kanske hör hemma i silly-tråden men ändå..
Högst sannolikt: Traustason
Ganska sannolikt: Nyman och Kujovic
Citera
2016-05-02, 23:03
Medlem
Har Real Markkanen varit skadad?
Citera
2016-05-02, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Kommer Alm få sparken nu?
Nästa hemma är derbyt. Förhoppningsvis eldar det på lite, må det bära eller brista.
Citera
2016-05-03, 00:48
Medlem
OleYellers avatar
Fin seger mot Jämtbarca. Solid. Tydligen kan Moon göra mål och Käck hålla hyfsat rent på sin kant. Inte mycket som talar för varken botten eller toppen i år. Sam lär dra så fort fönstret öppnas och det tappet blir nog tungt. Driven sköning, det där! Han kommer aldrig se tillbaka. Viktigt för en ur-form Ranegie att få andrum på sin väg framåt.

Skönt med Hampus Nilssons nolla. Inte en dag för tidigt. Ser för övrigt ingen som helst anledning till att starta Björkström i match efter match. Anser man inte att Karlsson är bättre, vilket jag tycker är solklart att han är, så hoppas jag att det scoutats fint och shoppas illa kvickt vid läge.

Plus i ÖFK får bli Douglas Bergqvist som såg rätt fin ut.
Citera
2016-05-03, 02:55
Medlem
Jag tyckte MSD såg bra ut idag, han är enligt mig för bra för att sitta på bänken i allsvenskan, fin macka till Ankersen idag.
Citera
2016-05-03, 06:43
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Högst sannolikt: Traustason
Ganska sannolikt: Nyman och Kujovic
Där ser man!
Traustason kunde man gissa. Trodde även Kujo kändes högst sannolikt.

Upp-å-nervända världen-känsla inte bara i AS utan även i Blåvitt.

Vi äger boll och ser stundtals riktigt offensivt vassa ut. Vi har spelare som kan slå kreativa smör passar och vi har En Sam Larsson-kille i truppen.

Defensivt helt uppåt väggarna ibland. Ett eldprov med Djurgården och Norrköping inom kommande tre omgångar. Östersund tror jag vi slår, de håller väl aldrig i 90 minuter ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in